Még több templom

2014.07.30. 16:46

Hát üdv népek! Hétfő este elmaradtak a képek, mert egy kicsit fáradt voltam, meg pakolnom is kellett, aztán beájultam az ágyba - úgyhogy most pótlom az elmaradást. (Gondolom, már alig várjátok. x'D)

Tehááát, mint mondtam, hétfőn délután elkocsikáztunk négyesben - apám melózott aznap már - Ottobeurenbe, hogy megnézzük az ottani a bazilikát - harmadjára látom részemről, de még mindig találok benne új dolgokat. *.* Viszont délelőtt még elugrottam a postára, hogy feladjak pár képeslapot az itthoniaknak, és ha már elsétáltam a város másik végében található, egyetlen postáig, hazafelé úgy döntöttem, teszek egy kis kitérőt Babenhausen nevezetessége, a Fugger-kastély felé, és fényképezgetek egy kicsit. (Egyébként nem, nem vagyok valami nagy fotós, csak kihasználtam, hogy kattintgathattam apámék gépével, mert nekem itthon nincs fényképezőm, amivel éles képeket lehetne csinálni - telefonom is csak volt... x'D - és öröm kezelni ezt a masinát~) Szóval, a délelőtti termés:

Ez az egyik kiskápolna a városban, a temető mellett, bár bemenni nem mentem, biztos vagyok benne, hogy belülről is nagyon szép, meg gondoltam, ha már útba esik, lefotózom. ^^

Ez a Fugger-kastély temploma hátulról. (Csak egy kis megjegyzés: elmondani nem tudom, mennyivel könnyebb egérrel méretre igazítani a képeket, mint apám laptopján a szenzoros kurzorral. x'D)

Ez a templomba vezető kis torony legteteje - kapkodtam már a levegőt, mire felértem ide... (Meg a postához is hegyet kellett mászni, szóval a napi kardió-edzés megvolt. x'D) A kis falépcső egyébként a templom karzatára vezet fel, de amikor megpróbáltam bemenni, zárva volt - pedig amikor először néztük meg apámékkal a templomot még egy éve, akkor be tudtunk menni.

Ez a templomkert, fent a kastélyhoz van építve egy kis átjáró a templomba.

És így fest maga a templom belülről. (Ha van valami, amit nagyon szeretek Bajorországban - a sörön kívül - az a barokk templomépítészetük. De most nézzétek meg, Babenhausen egy kb. 5000 fős kisváros, egy délután alatt körbe lehet sétálni az egész települést - és micsoda temploma van! Jó, nyilván van valami köze ahhoz, hogy volt itt a Fugger családnak egy rezidenciája, de attól még na. xD)

Ez az oltár kicsit közelebbről. (És képzeljétek, rajtam kívül senki nem tartózkodott épp a templomban, mikor betértem fotózgatni. x3 Remek volt~)

És íme a templom másik fele az orgonával és a karzattal, amit említettem, hogy elméletileg fel lehet oda jutni. (Na majd legközelebb. x'D)

Ez pedig már maga a Fugger-kastély. (A Fugger család egyébként egy bankárcsalád volt Németországban, és rengeteg építkezést pénzeltek, továbbá nem egy uralkodónak is adtak hiteleket, úgyhogy nem csoda, hogy jól meg tudták szedni magukat.)

Nos tehát, miután kifotózgattam magam, hazaértem, és miután öcséim ettek, felkerekedtünk Ottobeurenbe - egy újabb templomért. ^^

Így néz ki a bazilika oldalról - hatalmas, és az apátsági részét le se tudtam fotózni még hozzá!

És így fest elölről - hatalmas! Majdnem leestem a lépcsőn, miközben sétáltam hátrább, hogy egyben benne legyen mindene. x'D

És ez a látvány fogad belépéskor. Lenyűgöző, nem? (Ide kicsit több turista is jön, mint látjátok, egy bácsi konkrétan beállt az ajtóba fényképezni, és az istennek nem volt hajlandó arrébb állni - úgyhogy leguggoltam elé, és úgy fotóztam. x'D)

Ilyen gyönyörűek a mennyezeti freskók~

Ez pedig az a kis kápolna, ami még a bazilika középkori részeiből maradt meg. (Az ide vezető kis folyosón van kirakva az apátság alapítólevelének másolata is egyébként.)

Ez pedig a főoltár kicsit közelebbről, két meseszép orgonával, ha a hátsó nem volna elég.

Ez a bal oldali kápolna.

Ez pedig a jobb oldali - elnézést, egy kicsit sötét lett, mert arról az oldalról sütött a Nap be. ^^"

Ez a templom másik oldala az orgonával.

Ez pedig a kedvenc képem. *.*

A bazilika egyéb érdekessége még továbbá, hogy a főkupola négy sarkán található négy csontváz - ha kinagyítjátok a képet, látjátok majd a szobor alatt.

Ezen talán jobban látszik. =)

A harmadik csontváz és a bal oldali orgona kicsit közelebbről.

És végül a negyedik csontváz a jobb oldali orgonával - amúgy, ezekről a hangszerekről lehetett venni képeslapot is a bejáratnál, de már megint elköltöttem minden apróm, mielőtt vehettem volna belőlük. >< (Legutóbb egyáltalán nem volt nálam pénz rá, Évi meg nem támogatott meg ötven centtel. x'D Nem tudom, hányszor kell még elzarándokolnom ide, hogy végre egyszer tudjak venni egy képeslapot erről a templomról. x'D)

A főoltár egy kicsit közelebbről.

És végül, az egyik gyönyörű gyóntatófülke. x3

No, hát ennyi lett volna még Németországról. Kedden nagyon korán indultunk, 9:34-kor indult a vonatunk, és felkeltünk 5:30-kor - illetve én 4:30-kor ébredtem arra, hogy megpusztulok a fejfájástól és a melegtől. De hiába rúgtam le a takarómat, nem lett jobb, mert rázni kezdett a hideg, aztán megint melegem lett, és vergődtem egy órát, mire Évi bejött, hogy keltsen - majd közölje velem, hogy nagyon sápadt vagyok, és forró a homlokom, lázat kéne mérni... 37,8 volt, úgyhogy be is vettem egy algopyrint, mielőtt még feljebb ment volna - és még ezután várt rám egy óra kocsikázás Münchenbe, majd 8 óra vonatozás haza a Keletibe... x'D Egy élmény volt. Mondjuk Bécsig egészen jól éreztem magam, csak néha szédültem meg, utána viszont hol a hideg rázott, hol majd megsültem... Üdvözöljük a Váltóláz Expresszen.

Aztán mikor végre megérkeztünk, Trisztánt átadtam a nagyapjának, hogy hazamenjenek - szerencsétlen még fél órát vonatozott haza Gödre, ha a nyolc órányi utazás nem lett volna neki elég. x'D Utána hazametróztam, aztán ledobtam a cuccaimat, hogy végre ledőljek vízszintesbe aludni - és megint arra ébredtem, hogy megpusztulok a melegtől - 38,4... - de egy harmadik algopyrin és egy rubofen kb. egy óra alatt összeszedett annyira, hogy le tudjak menni enni. x'D (Tartok tőle, hogy öcsitől szedtem össze a mandulagyulladást, mert mára a torkom is elkezdett fájni...)

Szóval egy élmény volt a hazaút. xD De most már szerencsére egész jól vagyok, lázam nincs, csak a torkom fáj, de még este tiszteletemet teszem az orvosnál, hátha mond valami biztatót, és ad a torkomra valami vackot... Bár, igazából nem olyan nagy baj, hogy nem tudok nyelni, legalább nem eszem sokat, és talán pár nap alatt leadom azt a mennyiséget, amennyit felszedtem magamra a nyaralás és a vizsgaidőszak során. x'D Veszélyes kimenni apámékhoz, mert Évi ilyenkor mindig a kedvenceimet főzi, és minden ebéd után rájárhatok a csokikészletre - aminek nagyon örülök, de hosszútávon nem túl egészséges... x'D

Nna, de én asszem megyek is, remélem, tetszettek a képek. ^^ (Ez az idei egy nagyon jó kis utazgatós nyár... És már megint alig egy hét, és megyek gitártáborba Debrecenbe öt napra, és ha minden igaz, még Luca is el akar rángatni valahova augusztus végén... És még Nee-sannak is megígértem, hogy lemegyek hozzá Veszprémbe pár napra. x'D Kezd hiányozni, hogy nyugton ülhessek a hátsómon. x'D De asszem most már tényleg elegetek van belőlem, le is lövöm magam.)

Adieu!

Címkék: fáradtság németország képek vonat napló nyaralás rinya saját gépem úti napló

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alessias 2014.07.31. 07:56:23

Tudtak valamit a barokkban... O.o
Más: mégis honnan veszed, hogy elegünk van belőled? Ne gyere már mindig ezekkel a "szar arc vagyok"-dumákkal, mert te is tudod, hogy egy szó sem igaz belőlük! Szeretünk, és jobbulást kívánunk!^^

Tadeshi 2014.07.31. 22:59:22

@Alessias: Tudtak hát!
Izé... Bocsánat. x'D
És köszönöm. ^^ (Gyógyulgatok, szépen lassan - és tökre meglepődtem, hogy finom gyógyszert kaptam. O.o)