Kis kiruccanás

 2014.07.25. 23:48

Uff, népek! Egy kicsit már megint eltűntem, és elfelejtettem szólni, hogy miért és hová, és mivel legnagyobb döbbenetemre érdeklődtetek hogy- és hollétem felől, pótolom az elmaradt információhintést. xD

No szóval, épp nyaralok - igen, már megint x'D - 19-én utaztam el otthonról Olaszországba, repülővel - ne, ne öljetek meg, ne, ne! - Treviso-ban szálltunk le a gépről - Évi fiával, Trisztánnal mentem - és kellemes 5 napot töltöttünk el Olaszországban - most épp apáméknál lógázom a lábam Némethonban. ^^ (Tegnap este értünk haza, mindenki punnyadt, úgyhogy a mai napot egyöntetűen kikiáltottuk pihenőnapnak. xD) De szóval, Olaszország!

Tehát, mint mondtam, 19-én utaztam el, 14:30-kor indult a gépünk - életemben először mentem Ryanair-es fapados járattal, szülők nélkül. Érdekes volt, főként, hogy én intéztem a jegyeket meg mindent - és azért volt bennem egy kis ideg, hogy valamit elbasztam, és nem fognak felengedni a gépre, és kárba vész az egész ára, etcetera; de mellém állt a szerencse, és nem bénáztam el semmit. xD Sőt, még fél órával előbb is szállt le a gépünk a tervezettnél (16 órára érkezett volna.)

Döbbenetesen meleg volt, amikor kiszálltunk a gépből, azt hittem, a hajam ledobom - otthon még azért elment a hosszú nadrág toppal, de kint néha még a fürdőruhát is soknak éreztem. x'D Apámék a reptéren vártak minket, gyorsan beszálltunk a kocsiba, és már mentünk is Caorle felé~ (Vicces volt amúgy a logisztika, mert úgy terveztük meg a "Nagy Családi Nyaralást", hogy mi Trisztánnal repülővel lementünk ugye Olaszországba, apámék meg egy nappal előbb indultak, hogy előttünk leérjenek Caorléba Németországból, elfoglalják a szállást, és aztán kijöjjenek elénk a reptérre, és együtt mehessünk vissza a kempingbe. xD)

Na szóval, kb. egy óra kocsikázás után megérkeztünk, elfoglaltuk a szállást - kempingeztünk, ilyen mobilháznak nevezett kis bungalóban laktunk, olyasmi volt, mint amilyenben még két éve sulis táborral mentünk - csak így nyáron kicsit kellemesebb volt, meg volt normális zuhanykabinunk. xD Gyorsan bedobáltuk a bőröndöket, ettünk valamit, aztán délután lementünk a strandra, és amíg a többiek beugráltak a tengerbe - én ácsorogtam a parton és kagylókat gyűjtöttem, mert pont előtte egy nappal jött meg... x'D Úgyhogy az első három nap alatt nem sokat fürödtem... (Ennyit az SHSL Luck-ról... x'D Viszont, gyűjtöttem egy csomó kagylót! =D)

Aztán bementünk, és mivel mindenki hulla volt, a család férfitagjai vacsi után bedőltek az ágyba, mi pedig Évivel lementünk még sötétedés után a partra, mert állítólag a Megváltó Ünnepe alkalmából tűzijátékot rendeztek a parton. *.* (Igen, ezek az olaszok nagyon komolyan veszik a vallást, majd még mesélek erről. xD) 22:45-re volt kiírva egy helyi plakátra, mi tíztől ellébecoltunk egy kicsit a parton, aztán leültünk egy napágyra, és onan néztük végig a tűzijátékot. x3 Gyönyörűséges volt - bár eleinte nehezen akart beindulni (azt hiszem, néhány rakéta véletlenül lőtte ki magát kezdés előtt, és robbant fel véletlenül), viszont utána fantasztikus volt, és jó sokáig tartott! *_* (Sajnos jó fotókat nem sikerült csinálni, mert Évi telefonja lassan exponált, és már eltűnt a lényeg, mire a gép ellőtte a képet. x'D De ettől függetlenül nagyon élveztem, mesés fényvirágokat láttam, és majdnem mind zöld-fehér-pirosban tündökölt. ^^) Szóval minden összevetve, nagyszerű élmény volt, és nagyon örültem neki - több olyan ünnepet szeretnék itthonra, amikor tűzijátékot lőnek fel. Kéne még ilyen alkalom Szilveszter és Augusztus 20. mellé. x'D

Másnap, vasárnap, aztán jó sokáig aludtunk, dél körül elmentünk papucsot venni nekem meg Trisztánnak, mert hogy egyikünknek sem volt strandpapucsa. Trisztánnak hamar találtak is, én a nekem tetszőket drágállottam, úgyhogy mondtam, hogy majd használom addig Évi egyik papucsát - ha már hoztam neki otthonról kettőt, amiket anno nem vitt magával Németországba. x'D Aztán amíg a többiek délután fürödtek, én elsétáltam a parton a kikötőig - kagylókat vadásztam közben - ami úgy igazándiból egy csatorna, ami bevezet Caorle közepébe. A parton van két jó hosszú, kőből kirakott nyúlvány, amiken végig lehet sétálni, meg ki lehet ülni napozni, vagy egyszerűen élvezni a kilátást. Én utóbbit tettem, majd kis nézelődés után elindultam visszafelé. Aztán este megint elmentünk sétálgatni kicsit, csak a várost átszelő főúton a másik irányba, mint délelőtt tettük, és csodák csodájára találtunk nekem is végre olcsón papucsot, ami tetszett is. x3 (5 eurónál többet nem voltam hajlandó papucsra áldozni, de azért örültem volna, ha olyat találunk, ami tetszik is, és jól mutat. x'D És még kényelmes is! =D)

Aztán hétfőn már egyikünk se tudott fürdeni, mert este érkezett egy brutális vihar, és egész nap zuhogott az eső, csak késő délután felé hagyott alább, de még akkor is felhős volt az ég, és erősen fújt a szél. Úgyhogy napközben benn döglöttünk a házikónkban, és én részemről kiolvastam a Veszett lelkek városát Jonathan Cross-tól - amit amúgy a majd Münchenből hazáig tartó, nyolc órás vonatúton akartam olvasni... x'D - és mondanám, hogy majd kaptok könyvkritikát, de az eddig beígért két kritikával is lógok még nektek... x'D (Egyébként, ajánlom mindenkinek a könyvet, remek olvasmány, nekem nagyon bejött. *.* Volt néha benne olyan jelenet, amikor nem nagyon értettem, hogy ez itt most mi, és hogy, és miért, de úgy összességében baromi jó az alapkoncepció, és szépen van kivitelezve, nekem nagyon bejött. x3 Olvassátok ti is~)

Este viszont, amikor már alább hagyott az eső, és még a Nap is kisütött, úgy gondoltuk, hogy füredezés helyett inkább teszünk egy sétát Caorle belvárosában - hamár egyszer Caorlét "Kis-Velence" becenévvel szokás illetni. (Nem ok nélkül. *.*) Éééés, hogy ti is értsétek, miről beszélek, kaptok néhány képet. ^^ (Sajnos a blog.hu képfeltöltési kapacitása enyhén szólva is siralmas, de szerencsére Photobucket-re pillanatok alatt tudtam regisztrálni, és onnan lehet képeket linkelni ide. ^^ Éljen-éljen.)

 photo P7210006_zps2ce08e06.jpg
Ez egy kis sikátor, amiből van egy pár az óvárosban. (Végigmentem rajta utolsó nap egy magányos túrám során, jó hosszú, és tele van izgalmas boltokkal meg még több kis sikátorral. *.*)

Gótikus stílusban renovált házikók - látszik rajtuk, hogy direkt így újították fel őket, hogy méginkább velencét idézzék, és bár sikerült nekik, azért Velence mégis csak Velence - és egyedülálló, és utánozhatatlan - és Tadeshi órákig bírna áradozni róla. x'D

Álmaim boltja. *.* (Bocsánat, kicsit nagyon tükröződik a kirakatüveg, de ha elvonatkoztattok tőle, látjátok a meseszép porcelánbabákat. *.*) Én úúúgy de úúúúúúúgy akartam venni egyet! Főként a kisasszonyokon akadt meg a szemem a legalsó polcon, meg a polcok bal szélén, meseszépek voltak, csipkés ruhákban, göndör fürtökkel - 130 euróért darabja. x'D Úgyhogy ott kellett hagynom a szépségeimet... *szipp*

Itt kicsit jobban látni őket - a fenti páros jött be amúgy a leginkább. x3 A fiút is meg a lányzót is hazahoztam volna szívem szerint - nem tudom, mennyire látszik, de a fiún velencei maszk van, a lányka pedig a kezében tart egy fogós maszkot. *.* (És annnnnnnnyira gyönyörűek így együtt! Úgy sajnáltam őket otthagyni. >< Azzal próbáltam vigasztalni magam, hogy nem baj, veszek majd én szebbet is Velencében, mikor odaérünk... De Velence még messze van, és szerintem ti is akkorát fogtok bazmegolni miatta, mint én... x'D)

Nnna, ez már nem renoválás. x3 (Ugye, hogy sokkal szebb ez az épület, mint az első képen látottak? x'D)

"Kávéház a Napkirályhoz" - avagy XVI. Lajos portréja, mint plakát. (Muszáj volt lefotóztatnom faterral. És bánom, hogy nem harcoltam ki, hogy igyunk meg itt egy csésze kávét. xD)

A városközponti templom és a harangtorony. Utóbbiba este kilenc után fel lehet menni - és az utolsó napon megtett magányos felfedezőtúrám során fel is akartam menni... Igen ám, csak hogy azt csak este kilenc után táblázták ki, hogy amúgy a belépő 3 euró, egy túra 15 perc, egyszerre csak egy 12 fős csoport mehet fel, és sorszámokat osztanak. Aha... És mikor egy 60 fős német turistacsoport befarolt elém, úgy döntöttem, hogy erről az élményről lemondok, akármilyen gyönyörű freskókkal is dicsekedhet a harangtorony. x'D A templom viszont nagyon szép belülről!

Épp az esti mise ment, mikor beléptünk, úgyhogy az oltárig nem engedtek minket elsétálni - konkrétan, amikor az oldalhajóban akartam megnézni a festményeket, az egyik néni rámcöccögött, hogy takarodjak onnét, épp istentisztelet van, és egyébként is hogy merek ilyen rövid nadrágban templomba belépni. Úgyhogy visszakotródtam a kapuhoz. Szóval, mint mondtam már, elég komolyan veszik itt a templomi etikettet, ha fogalmazhatok így... a bejáratnál konkrétan ki volt helyezve néhány kendő, hogy aki rövidujjúban van, mert turista, és abban jött el, az gyorsan a vállára tudja teríteni, hogy beléphessen... O.o Elképesztőek ezek az olaszok.

Ezeket a festményeket akartam megnézni közelebbről, csak nem engedtek el a képsor végéig...

Ez pedig itt a belvárosi résznél kialakított parti sétány~

Ahol ilyen kis versikéket lehet találni - és igen, legnagyobb döbbenetemre, egy honfitársunk költeményét is kőbe vésték itt. x3 (Bár csak véletlenül vettem észre, mert egy kiscsaj épp ezen ült, de a "Geza Szocs" felirat még épp látható volt. Úgyhogy arrébb ültettem a csajt - komolyan x'D - és lefotóztattam a szöveget faterral. x'D)

Ez pedig itt a parti sétány legvége - jó messze már a városközponttól - egy másik, kisebb kápolnával, ahova ekkor sajnos nem tudtunk bemenni Évivel, mert mindkettőnknek túl rövid volt a nadrágja, és ujjatlanban voltunk - a kapuban meg most nem volt kendő... x'D (És sajnos, amikor magányos túrám során tértem ide vissza, nem vittem fényképezőgépet... >< Bár... Lehet, ha vittem volna, se lett volna pofám kattintgatni. Kicsike kis kápolna ez belülről - de annál díszesebb! - és bár egy csomó turista betévedt, azért mégis csak meglepő volt látni, hogy mindenki letérdel az oltár elé, keresztet vet, és imádkozik, meg gyertyát gyújt, vagy leül a padra és ott mormol félhangosan imát... Meglepő volt - és valahol kicsit el is képesztett. De lehet csak azért, mert én néha nem tudok hinni.)

Szóval gyönyörű kápolna, olyan igazi, barokk stílusú dekorációval, ahol vagy fél órán keresztül csak ültem, és gyönyörködtem a látványban. *.* Meseszép volt...!

(Csak egy kis, zárójeles családi képecske - fater nélkül, lévén ő fotózott... De asszem meg is ölne, ha olyan képet tennék fel, amin ő is rajta van. x'D Ez is csak azért van itt, mert jobban sikerült rólam, mint az előtte ellőtt, amin konkrétan helyettem a hajam szerepel... x'D)

A trónom~ Nem is mondtam még, de a parton levő kövek némelyikébe elképesztő alkotásokat véstek - az egyik ez a kőszék, de van ám még más is~

Ez itt például egy kéz, félig még a sziklában. (Amúgy, nem mellékesen: keressetek rá Google-n félkész szobrokra. Olyanokra, amik még csak félig vannak kifaragva, és az alak egyik fele már emberformájú, a másik fele pedig még benne van a megmunkálatlan márványtömbben. Baromi jól néznek ki - és ez a kéz egy kicsit ezekre a félkész szobrokra emlékeztet...)

Valami ilyesmiről beszéltem. (Bocsánat, félig-meddig kitakarom a lényeget, bár megpróbáltam magam levágni a képről, de csak így jött össze, hogy még a szobor is rajta maradjon teljes egészében, elnézést. x'D) Ahol az én kezem van, ott a szobor tenyerének nyoma van, abba tettem bele az enyémet. (És pont belepasszolt. =P)

Remélem, ezt senkinek nem kell elmagyaráznom, hogy mit ábrázol.

Ez itt már a sétány vége visszafelé a kempingünk, meg a hotelnegyed felé - ekkora hullámok voltak aznap, és öcsémék még ezeken ugráltak, miután hazaértünk. x'D

És hogy másnap, kedden mi történt, azt majd holnap megtudjátok, mert én már nagyon álmos vagyok, és aludni akarok... x'D (Meg nincs több képem Caorléról, a következő már Velence. =P) De megígérem, hogy holnap befejezem az élménybeszámolót. x'D (És ha ügyes vagyok, még talán korábbi németországi túráimról is fogok tudni feltenni képeket...! Drukkoljatok! x3)

Adieu!

Címkék: olaszország képek napló nyaralás kisöcsém úti napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr586543615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása