Ballada az eltűnt költőhöz

 2011.03.23. 15:15

Villoni. Mert ki akarom keseregni, hogy röpke... *számol* Egy héten és egy napon belül le kell adnom Villon bácsi portréját... Ami valljuk be, azért kínos, mert még összesen egy oldal van meg a hatból, és ez az egy a forrásjegyzék... Meg Villon utóélete, de azt is át kell még írnom... XD

Szóval, kínkeserves olvasás közben - annyira persze nem volt keserves, mert Mészöly Dezsőnek olvastató-stílusa van - nem a porrét írom, hanem... verset. Jah, vagyok ennyire elvetemült... XD (Meg egyébként, most olvastam el az Arany Virágcserepet - zseniális mű, minden tiszteletem Hoffmanné! - és még vár rám az Üvöltő szelek...)

De, akkor, be is másolnám, mert nincs jobb dolgom... Este megyek Tartuffe-öt nézni, sz'al most gépezek... (Tegnap meg kamarapróbáról értem haza fél kilenckor... XD) Na, de most már tényleg vers. XD

 

 

Ballada az eltűnt költőhöz
 
„Te meg ki a fene vagy?” pillantok rá.
„És hogy kerülsz ide?” tekintek körbe.
„Csak azt nem tudom, ki vagyok” mondá,
S kedvesen meghajol üdvözlésemre.
Egy jó percig szó se jön nyelvemre
S csak tátott szájjal, bambán pislogok,
Majd fejemhez kapok hitetlenkedve,
Ébren vagyok-e, vagy csupán álmodok?
 
„Villon?! Az nem lehet! Mikor, miért és…”
„Túl sokat kérdezel” ásítja, s kuncog.
„Még szép! Van még vagy ezernyi kérdés…”
„S úgy véled, a vén Villon felelni fog?”
Kérdezi tréfásan, s rám mosolyog.
„Mi másért jöttél volna?” bizakodok.
„Csak úgy” von vállat, s kezébe lantot fog,
Ébren vagyok-e vagy csupán álmodok?
 
Fülelem, míg ajka balladát zeng,
S a szöveg hallatán elmosolyodom.
Figyelem, ahogy lantján a húr peng,
Egy pillanatra szemem is lehunyom…
(Durr!) Mi volt ez?! Fejemet felkapom:
Előttem nyitott könyv, s teleírt lapok,
A borítójáról les rám Villonom,
Ébren vagyok-e, vagy csupán álmodok?
 
Envoi
 
Te gazember! Már álmomban is kísértsz?!
S szó nélkül eltűnsz! Kérdezni se tudok…
De fülemben a dal, mit lanton kísérsz…
Ébren vagyok-e, vagy csupán álmodok?

 

Címkék: vers napló villon

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr152765076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása