Victory~!!

 2010.02.05. 19:37

Úgy ám! Túl vagyok a hét legnehezebb részén, igen! xD Győzelem! (Victory, ha egy MoMusu-s számot akarok idézni... xD)

No, hölgyek - és azért ideírom - urak, megannyi mesélni valóm van ám, és azt se tudom, hol kezdjem. xD Na jó, talán indítsunk azzal, hogy hétfő, mert végső soron első napja volt a tanításnak egy egyhetes síszünet után. (Tune, légy szíves és ne tépd le a fejem, hogy még egy hét után is felemlegetem a szünetemet, oké? ^^")

Hétfőn reggel bemenvén a suliba átadtam a Reckless Road-ot (most jövök rá, hogy rövidítésben RR lenne, ami a FanFiction.net -en a Read & Review rövidítése xD) és a büfé előtt tömörülve - nem a .zip és társai szoktak tömörülni? mindegy - beszélgettünk, kérdezősködtünk. Majd a nap a szokásos irányvonalában telt, egészen a negyedik órában megrendezett irodalom tézéig.

(Egyébként, egy csomóan kérdezgették, hogy felelünk-e töriből. Idézem a házirendet: ,,Egy hetes, vagy annál hosszabb szünet utáni első tanítási órán a tanár nem feleltethet és nem irathat dolgozatot, kivéve, ha ezt a szünet előtt meg nem beszéli a diákokkal. [Az irodalom tézé meg meg volt beszélve, picsába. xD])

Szóval, Római Irodalom. Háááát... Erh... Nem törtem össze magam érte... -.-" És sajnos Bacsó volt rendes, és olyan kérdéseket tett bele, hogy ki volt Lavinia - bazmeg, nem is olvastuk az Aeneis-t, csak a tartalmát és az elemzését, honnan a francból tudjam, hogy Aeneas második felesége volt?! (De arra elsőre rájöttem, hogy Aeneis-es karakter. xD)

Meg minden egyéb szarság. Miért nem az ekloga történetét kérdezte?! Olyan kibajól tudtam azt! Meg hogy mi az ekloga, az óda, a carmen, és... És nem! Hanem köcsög fogalmak... -.-" (El is basztam egyébként... Azért remélem, lesz egy alulról szagolt négyes... Kéééérem...!)

No, hát egen. Ugorgyunk. Kedd. Kedden asszem nem írtam semmiből. De csináltam Rosie-nak bandanév-feliratot. PengeTŐ a név, s a felirat megtekinthető a http://www.loveaxlrose.blogol.hu címen. (Bocsánat, hogy a többieket nem reklámozom, de csak ti jártok errefelé, más ovlasóról nem tudok... ^^" Rosienak már meséltem a blogotokról, szóval... ^^""""")

Ő szerinte tetoválószalonba kéne mennem dolgozni. <3 Hmmmmz, gondolkodtam rajta, még anno nyolcadik félév táján - amikor a hamarosan hátamra kerülő sárkánykámat rajzoltam három napon keresztül. (Mit hamarosan, majd ha 18 leszek. xD És előtte japán fürdőbe is kell menni. xD)

No, következő, következő. Szerda. (Tune ne olvassa tovább ezt a bekezdést, mert véleményem szerint élből lecsapja a fejemet miatta - megint. xD) Szerdán elmaradt az utolsó három órám. Ami azt jelenti, hogy 11-kor végeztem. És ennke örömére vissza is vidtem a sumér könyvecskéket a könyvtárba - bye-bye sumér nyelvkönyv! - valamint elmentünk Csillával Zakába. (Két villamosmegállóra van tőle a sulink. *fültől fülig vigyor*)

És... aztnap kaptam egy nagyon randa jegyet. Egy hármast. Matekből. (Erh, a ,,csak-azért-is-ötös-leszek-év-végén" szándék egyelőre nem akaródzik megmutatkozni... xD) Pedig... Kibajól megírtam! És tényleg azthittem, hogy mindent tudtam! És akkor hármas... Hát basszus... Annyira magam alatt voltam, hogy Zakába érve egyből megvígasztaltam magam egy Girugämesh-kitűzővel. xD 

Igeeeen, mostmár fannak érzem magam! <3 Jah, és egyébként, tanúi voltunk egy adóellenőrzésnek Zakában. Nőci bejött, vett valamit random, fizetett, távozott. Két perc múlva visszajött, hogy jöttek felvenni a jegyzőkönyvet, tessék megmutatni a működtetési engedélyt, és a többi. xD (És fél órán keresztül mondták a szöveget az eladónak... -.-" Mire odajutottam, hogy végre meg tudták mondani a Rémmetró 3-as kötet árát - 1500 pénz - azt hittem, sikítófrászt kapok. xD)

Egyébként korrektek voltak. Nem anyáztak, nem nézték le a csajszit, nem kötözködtek, végezték a dolgukat. (Érdekes, mindenhonnan olyanokat hallok, hogy milyen köcsögök az adóellenőrök, meg hogy mindenbe belekötnek, stb... Ezek szerint vannak kivételek. xD)

Hja. Ám a napom itt még, és a hazamenetelnél nem ért véget, de nem áááám! Képzeljétek, aznap én hoztam haza a kisöcsémet a bölcsiből! x3 És olyan kis drága volt! Nagyi is jött, beléptünk, én mentem előre a bölcsiben, megálltam az ajtónál, mosolyogva, s bekiáltottam, hogy ,,Szia Ricsi!", mire kisöcsém vett egy 180°-os fordulatot, és mint a rakéta, széttárt karokkal rohant felém! Valami tündéri volt, de komolyan! x3

Jó, lehet, hogy csak én érzékelem túl, de... De olyan jól esett az önérzetemnek, hogy szeret a kisöcsém. xD És a dadus szerint csomót emleget engem, ami meg aztán már csak hab a tortán. xD (Hal a tortán. xD) És aztán hazahúztam szánkóval, és vigyáztam rá, amíg ősök haza nem jöttek. Én pedig - miután kikunyiztam Évitől egy nyomorult felsőt, ami még jól is állt az előzővel ellentétben - mentem színházba. ^^

Nem volt kötelező. De Bacsó olyat tudott mondani, ami kizökkentett a szokásos lustaságomból, és rávett, hogy méltóztassak szocializálódni az osztálytársaim körében, ez pedig annyi volt: Hamlet.

Tudni kell, hogy imádom Shakespeare műveit. A drámákat is, a szonetteket is, eddig olyan nem volt, hogy tőle valami ne tetszett volna. xD De szóval, nem is ez a lényeg - hanem az, hgoy lehet tőle venni nekem drámákat (a Sok hűhó semmiért és a Szonettek már megvannak, de a többit lehet venni! XD)

Khm, no szóval. Hamlet-illúziók, az Anyaszínház előadása. Sirály Színház, Király utca 50. (A 4-6 villamos a Király utcánál is tesz le, azon kell elgyalogolni, a Duna felé menve, és a templom után van bőven.) Amiket Bacsó elmondott róla: alternatív, feldolgozás, modern, egy darab szereplő van a színpadon, Hamlet.

Szereplő: Menszátor Héresz Attila, mint Hamlet.

No most, a helyszín, ahova megérkeztünk nyolcra - igen, itt nyolckor kezdődik egy előadás, de össz-vissz egy óra volt az egész darab - a földszinten egy... szépen fogalmazva is, kocsma. (Őszintén szólva, ha Forgács tanárúr nem szól az elején, hogy ne ijedjünk meg a helytől, a küszöbön sarkon forudltam volna. xD De mivel a tanárúrban megbízok, és ha szerinte nem kell megijedni a helytől, akkor nem kell, ehhez tartva magamat, igyekzve átvergődni a szinte szilárd akadályt képező cigifüstön, elindultunk lefelé egy csigalépcsőn. Igen, a pincében volt a színház.

A színpad lényegében egy 3mx3m-es placc volt, ráadásul - eltérőn a hagyományos színházakban levő színpadoktól - a nézőtér feljebb volt, mint a színpad, olyan ókori görög színház-szerűen volt felépítve. Köbö 50 embernyi férőhely volt, meg is töltöttük rendesen. (Mi voltunk olyan 20-an kábé. xD)

A mű pedig bazi jó volt. Életem első alternatív... Na jó, második, az Oidipusz Gyermekei volt az első, mindegy. xD Szóval, életem második alternatív feldolgozását láttam, s az egész úgy kezdődött, hogy Hamletet leszúrják, és ő, félig holtan kezdi mesélni az életét és magát a Hamlet főbb fordulópontjait, mintegy "szeme előtt lepergetve az életét".

Az érdekes az egészben az volt, hogy Hamlet volt az egyetlen éőben szereplő ember, a többi karakter pedig... Hiszitek vagy sem, videóra rögzítve volt jelen, a színpad három oldalról körül volt véve vetítővászonnal, és arra lettek kivetítve. Szerintem kiba jó megoldás!

Nos, összegezve: Remek volt, mert egyedül kiállni, és egy órán keresztül monologizálni - még ha előre felvett szövegek is tarkítják, akkor is - nem semmi meló. Továbbá, a pasi is szimpi volt, magabiztosan, tudatosan játszotta, teljesen átélve, nem túlkapva, nem izgulva, hanem pont elhitette velünk, hogy ő Hamlet, és a többi, ami egy színésznek dolga.

Ami nem tetszett volna... Az lényegében nem is volt. xD Amiért visoznt nem mondom azt, hogy mestermű, mert nem tett hozzá a Hamlet értelmezési palettájához. Nem valami újat mutatott be, hogy így is lehet értelmezni, hanem olyan volt... Mint mikor témazáróra készülve egy tanár összefoglalja a főbb dolgokat a diákoknak. Na, köbö, ez volt, az egész dráma leglényegesebb dolgai kiemelve, besűrítve egyetlen órába a köbö két órás darabot.

Ettől függetlenül csak dícsérni tudom, mert tényleg kurva jól megcsinálta/ták.

És, lássunk csodát, maradtunk köbö tízen, akik nem léptek le rögtön a végén, hanem leültünk az első sorba, a színész kijött, leült közénk, és elkezdtünk vele társalogni. (Forgács ismeri a színészurat, csak azért. xD) És így, utóbeszélgetésből is azt tudom elmondani, hogy szimpatikus. Magabiztos, ötletes, és látszott rajta, hogy ő komolyan gondolja, hogy színész. (Csak mert vannak akik azok, de nem veszik komolyan. xD)

Több érdekes dologra kérdeztem rá, egyébként. xD Az első az volt, hogy mikor Hamlet kezd megőrülni, akkor volt egy olyan jelenet, hogy tépked ki lapokat egy könyvből - A Színházvilág története című könyvből ráadásul. xD Elég feltűnő volt, szóval rákérdeztem, hogy ez mire akarja felhívni a néző figyelmét.ű

Azt a választ kaptam, hogy ez személyes ellenszenvét a színházvilággal kapcsolatban volt hivatott kifejezni, mert ,,a mai színházvilág vezetői kevés kivétellel mind faszfejek." (Igen, szó szerint így mondta. xD) S mesélt olyat is, hogy amikor először mutatták be ezt a darabot, akkor egy kritikaíró - talán említette is a nevét, de már nem emlékszem rá - iszonyatosan lehúzta. Ócsárolta, s azt szajkózta, hgoy förtelmes, rosszabbat még nem látott. Igen ám, de a kritikaíró egy héttel a bemutató előtt írta meg a kritikáját - s ez ki is derült. xD

Háttérinfónak annyit tudtam meg, hogy a kritikus másik színésszel akarta volna a darabot, s mivel nem azzal lett, jól lehurrogta. xD Szép. xD

Szóval, kellemes fél órát beszélgettünk a színészúrral, és fény derült arra is, hogy miért épp kivetítőn oldották meg a többi szereplőt: mert nem volt elég pénz finanszírozni a többi színészt. xD Ezért két nap alatt leforgatták a felvételt, amit mindig minden alkalommal levetítenek. xD Jóóó. xD

És, így, fél tízkor végre elindultam hazafelé. Közben sikerült rossz metróra is szállnom, és a Kossuth Lajos térnél vettem észre, hgoy bezmeg, a Déli felé megyek, pedig az Örsre kéne. xDDDD De, fél tizenegyre haza is értem legalább. xD És már csak arra volt erőm, hogy levetkőzzek, és bedőltem az ágyba aludni. xD (Szerencsémre nem volt első órám csütörtökön. xD)

ÉS hát, akkor tovább a csütörtökre. Délután Költőnk és Kora volt, számszerint a 45., nekem a 4., s vendégünk ezúttal Vörös István költő, író, kritikus és egyetemi, cseh szakos tanár volt. (Fogok róla kritikát írni, szóval most nem kezdem el kivesézni. xD) A lényeg, hogy eddig ő volt a legszimpatikusabb, jó humora van, és néha nem egyszer felröhintett a terem lélegző tartalma. xD Tényleg, haláli fazon! XD

No, ez volt csütörtökön. Éééééés, akkor pééééntek! x3

Első óra, német, szódoga. A vicces az volt, hogy amikor bementem a terembe, egy Zsolti és egy Kristóf gitározott. Knocking on Heaven's Door-t. Kuuurva jó volt! (Kristóf azért nem egy Axl Rose, de elment. xD És siettek. Legalább is Kristóf, Slash sokkal lassabban játssza. =P)

Az egy szép zenei élmény volt. xD Második órában pedig angol volt, és a csoporttal lementünk a Pinceklubba, és elbúcsúztattuk az angoltanárnőnket - Újvári tanárnőt - mert fél évre itt hagy minket, és kiutazik Írországba. Kapott csokit, rózsát, és csináltam neki egy üdvözlőlapot is, egy ír manócskával meg négylevelű lóherével, ,,Have a good Luck!" felirattal. xD És aláírattattam mindenkivel. xD

És akkor ottan teázgattunk, ittam gyömbérteát - tök finom voooolt! - és csináltam magamnak egy almás-fahéjasat is. Meg rágcsáltam édesgyökeret - és gyömbérteát ittam rá, és rohadt finom volt! XD

Ezután... Hmmmm, mi is történt... Jah, irodalom, aztán kémia, aztán infó, amin megalkottam az előbbi bejegyzést, és aztán föci, és... Aztán két órája értem haza gitárról, és azóta itt vagyok, és bejegyzek. xD 

És... Így nagyvonalakban elmesélve a hetem, köbö ennyi volt. xD De még nincs vége, hiába is gondoljátok azt. xD Nem, még vannak ám műveim, amiket alkotgattam, és amikot nem most fogok közölni, hanem közvetkező bejegyzésben, mint duplaposzt - úgyis olyan rég volt már olyan, múlt hónapban. xD

Úgyhogy, egyelőre el is köszönök. Bye-bye! ^^ (Hm, és akkor a következővel együtt egy nap alatt három bejegyzást fabrikálok! XD Pöpec! <3)

Címkék: színház suli napló f 9. eötvös kisöcsém

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr731732464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miss Rose 2010.02.05. 21:18:16

Nem is említetted a blogokat! O.O

Tune-chan 2010.02.08. 14:07:41

@Tadeshi: Fú, de nagy említés volt, édesem. xD Amúgy... csináljak buttont, blogomról, kiteszed...? (Mert eddig nem kérted, meg nem is hittem volna, hogy reklámozni akarod. xD Ami mondjuk nem is kell neki. xD)

Tadeshi 2010.02.08. 19:11:01

@Tune-chan: Kiteszem! (Ha megmutatod, hogy kell. xD)
süti beállítások módosítása