Találat!

 2012.04.01. 16:06

Most sikerült rádöbbennem, hogy a "találat" szó visszafelé is ugyanaz, mint előről... Jó, mellékszál, nyissz! XD Haladjunk tovább! XD

Ahem, most komolyan, két napot kellett volna várnom, és akkor nem égek be az előző bejegyzésben, hogy nem találtam angol fordítást. Mert bezony, találtam. Kapásból kettőt is. X'D (Csak a megfelelő keresőkifejezésre van szüksége az embernek, és tádááám! XD)

Először is, berakom a nekem jobban tetsző változatot, mert az a zenével jobb, és van benne egy elmés megoldás a "karakuri-kurikara"-részre (gyengébbek kedvéért ez a "gimmick-mimic" lesz majd, ha eljut odáig a videó xD) viszont a másik fordítás egy pöppet pontosabb. xD

Szóval, emlékeztetőül, ez az. xD És akkor a szöveg, amit találtam még:

Come, dance with me!

I am a manipulatable karakuri puppet,
Pull my strings and I'll laugh out loud
Artificial feet though these may be,
I can dance quite well
How does a waltz sound?
I've been practicing!
So pull on those manipulating strings of mine,
And skillfully move me around

Oh, that's right, it's all on you!

Turning and spinning, feet a-swaying
Swaying away-ing, limbs swinging in all directions
With your skillful manipulations,
Please, make me dance

Some day, though I know not which, I'll dance with these feet!
But you, you can just pull my strings!

I move like a karakuri, a kurikarakarakuri puppet
On my own, well, I can't do anything, nothing at all
Isn't that right?

My eyes hurt looking at the morning sun,
Though they're meant to just be glass
And even though my hair is just threads,
It's just awful when I wake up
My body is slow and heavy,
My will to move is gone
So pull on those manipulating strings of mine,
And I'll move just as well as you

I'll listen to everything you say!

Turning and whirling, and so spin my eyes
Swaying away-ing, these cloudy glass spheres
You have to keep me polished,
Come on, dress me up, please

Some day, whenever it may be, if these feet move,
I'll be a veritable princess!

I move like a karakuri, a karakurikurikara puppet
Human? Why, no, I'm not!
I'm just a puppet!
Isn't that right? Hey...

Since these feet of mine have yet to move...

I am indeed a puppet, moved by manipulation
I require you, my master, to pull my strings!
It's always been so, just look,
These feet aren't budging

And if I were human, wouldn't I dance?

Turning and spinning, feet a-swaying
Direction still unknown, never found
So why, in these cloudy, glass eyes,
Does water seem to form?

Some day, though I know not which, these feet will move!
The gods said so!

I move like a karakuri, a kurikarakarakuri puppet
People dance with their feet, don't they?
Of course, so...

I am - look - a manipulated puppet
Unless someone moves me,
I'm reduced to a broken decoration,
A puppet soon to rot away!

If you'll pull those abominable strings,
won't you make me into a living being?

I move like a karakuri, a karakurikurikara puppet
Human? Why, no, I'm not!
You make me dance with your hands

I am indeed a puppet!
One wanting to be unconditionally loved,
But also, with manipulating strings!
So please, make me dance

Stop it! Stop it! I'm just a puppet!
Even though my ears should be hollow!
After all, I'll only try to remember
the words I want to hear...

People are supposed to dance with their feet,
And I'm not just some wooden decoration!
I've heard quite enough!
You're annoying!

I am not, am NOT a human, no matter what you say!
I'm just a karakuri puppet!

DE ez még mindig nem minden, kedves közönségünk, mert Mayuko - a szövegíró, videóvágó, illusztrátor és nem utolsósorban Vocaloid-szintetizátor - művelt ehhez egy párdalt is - mint Rin Hakamairi-éhez Len iriamakaH-ját, tényleg, azt is megmutatom egyszer... - amit értelem szerűen Len énekel, és szintúgy van hozzá fordítás... XD

Voilá. Kb. három kattintásba került, mire megtaláltam... *önirónia* Szóval, hallgassatok Vocaloid-számokat, főként mothy-tól és Mayuko-tól, és... Asszem zene-fronton ennyi. xD

(És most a már meglevő bejegyzés ürügyén szemetelem egy kicsit még a világhálót lelki állapotom és egészségi hogylétem kifejtésével. Csak mert mostanában még mindig fogyatkoznak az ilyen típusú szövegeléseim, és noha tudom, hogy senkit nem érdekel, de én megnyugszom, hogyha kiírhatok magamból pár dolgot a "nem mondhatom el senkinek, így hát elmondom mindenkinek"-elv alapján...

Többek között ezért is megy zárójelbe. És igazság szerint varrnom kéne, mert kedden előadás, és a fehér nadrágom még mindig tíz centivel hosszabb, mint kéne neki lennie. Az meg nem szép, hogy fel van hajtva, még ha sikerült úgy ügyeskednem, hogy belülre kerüljön a felhajtott rész - hosszú távon kényelmetlen, és egy másfél órás előadás alatt pláne. xD

...És ha jól emlékszem, nem nagyon tudja senki se, hogy miféle előadásról is lesz szó, úgyhogy kifejtem: Don Quijote változatok, az E5vös Fesztivál keretein belül - mert igen, az is van már, kedd óta. xD Annak keretein belül néztem meg a Dorian Grayt, - meg voltam töriversenyen Költőnk és Kora helyett ofőm jóvoltából, amiről még mesélek... -.-" - de... hát, lehetett volna jobb is. A rendező előtt kalapomat emelem, hogy kisregényből megpróbált drámát csinálni, de őszintén szólva, nem igazán sikerült... ^^" Jó, én meg se szólalok, amíg nem próbálok jobbat csinálni, de azért vannak fenntartásaim a darabbal kapcsolatban. Az mellékes, hogy Dorian színésze nem volt csúcsformában, pedig korábban más darabokban jól alakított, de a Sybillt alakító csaj se tetszett... Valahogy hiányzott a mimikája, és nem hittem el, hogy tényleg annyira letörte a faképnél-hagyás, hogy megölje magát... Ellenben a bátyja, James színésze ügyes volt, és Emilyt is hitelesen megcsinálták. ^^

Szóval összességében nem volt rossz, csak többet vártam ettől a sztoritól - lehet, meg kéne nézni a filmet. Meg elolvasni a könyvet. XD

Ahem, de vissza a Don Quijote-hoz! XD Kedden lesz, és tegnap csináltunk egy egész napos próbát, hogy végre lemenjen egyben az egész, rendezői megállítás nélkül - és végre összeállt. Mondjuk, a tegnapi napom rémmulatságos volt: bementem reggel nyolcra a suliba, próbára, mert meg kellett csinálni egy képet az egyik jelenethez, amin heten leszünk rajta, és a hétből hárman elmennek délután, nekem meg 10-től zneekarom van, úgyhogy megegyeztünk, hogy mind bejövünk fél kilencre, megcsináljuk a képet, én kilenckor leléphetek. Így is történt. xD Azért sikerült odaérnem nyolcra, mert kicsit... Előbb indultam el. És hiába próbáltam időt veszteni, nem jött össze. xD Node, 9-kor ugye elindultam, hogy 10-re beérjek zenekarra, és az se lett volna gáz, ha egy órát kések, mert kisebb lelkifröccsöt rendeztünk 11-ig, ugyanis a mostanában elég siralmas próbák miatt a karmesterünk a feloszlatáson gondolkodott el... 

Úgyhogy egy órán át azt tárgyaltuk, hogy gyerekek, ez így nem oké, legyünk szívesek betartani azokat a szabályokat, amik már X éve megvannak... Az egyetlen probléma ezzel az, hogy tegnap is pont azok nem voltak próbán, akiknek ez az egész szólt volna... xD Remek!

De aztán délig még sikerült játszani is, 26-án ugyanis koncertünk lesz egy kiállításmegnyitón. Állítólag szép képekkel... [Tadeshi kultúr-sznob hajlamai ismét előbújtak... xD] Délben aztán rohantam haza, megpróbáltam enni valamit, de ez az otthoni légkörben mostanában egyre nehezebb... Egyszerűen hazaérek, és elmegy az étvágyam... A legszörnyűbb ebben az, hogy nem értem, mitől vagyok ennyire kész itthon. Oké, ősök tépik egymás idegeit. Kisöcsém meg az övéiket - vagy az enyémet. De ez régebben nem volt ennyire... fájdalmas.

Mindegy. Szóval, belátták, hogy nem kívánok megenni fél tányérnál több kaját, kezembe nyomtak egy instant-rament, hogy jól van lányom, menj próbára, ha ennyire nem bírod itthon. -.-" Gyerek meg mit tehet? Megy, mert mennie kell... Úgyhogy mentem vissza, és sikerült megtapasztalnom, mennyire ijesztő sminkünk lesz... xD

És mivel pont ebédszünetre értem be, hát megettem a rament - sikeresen lelocsoltam egy részével a nadrágomat is, úgyhogy átváltottam a fehér nadrágra, és abban is mentem haza. Délután egytől este hétig voltam bent, és ezalatt egyszer raktuk össze egy darabba az összes kisjelenetet. xD Megjegyzem, a Fösvény óta csináljuk, és most láttam először egyben az egészet... xD Jó, ez főként azért van, mert sok mini-jelenetből van összevágva, és azok alatt fog menni az eredeti Don Quijote-sztori, de többet nem lövök le, először menjen le kedd este, majd utána tartok belőle beszámolót. xD Már amennyiben lesz rá erőm, és nem fogok haldokolni, mint teszem azt két hete... Lassan három.

És ha belegondolok, hogy jövő héten édes kis osztályom nem lesz jelen - se az ofőm, se a magyartanárom XD - mert elutaznak a Benelux-államokba, kultúrtöritáborba... *sigh* Én is akartam menni... x'D [Újabb kultúr-sznob hajlamok... xD] Úgyhogy jövő héten Csillával ketten fogjuk képviselni osztályunkat az iskolában, és csatlakozunk az E-sekhez arra a pár napra. Hát, kíváncsi leszek rá... XD

Saa... Mit akartam még? Ja, töriverseny! Csütörtökön, Dorian Gray előtt sikerült azt is megejtenem... -.-" Élmény volt: Árpád-házi királyok témakörben lehetett nevezni. Igen, kedves olvasó, jól sejted, én erre önszántamból sose jelentkeztem volna, még a töri-ötös sem hozott lázba értük - minek nekem még egy ötös, van elég, hogy ne négyes legyek töriből xD - aztán jött egy kellemes faktos óra... És ofő bejelentette, hogy reméli, nem haragszunk meg, amiért az egész faktot benevezte versenyre... -.-"

Én részemről nem haragszom. Legszívesebben szétkapartam volna a táblát mérgemben, de fegyelmezett diák vagyok, ezért mellőztem az ehhez hasonló tevékenységet, és elhalasztottam szünetre. XD De könyörgöm, ez mi?! XD És ezek után még kikötötte azt is, hogy nem lesz hálátlan azzal a csapattal szemben, amelyik minimum az első egyharmadába bejut a csapatoknak - viszont karóval honorálja az utolsókat... -.-" WTF?! Én nagyon reménykedem, hogy csak viccelt!

Nem mintha utolsók lettünk volna Csillával és Domival. sőt. Negyedikek. A 14-ből. Bőven a felső egyharmadban. [Két napomba telt, mire átrágtam magam a szakirodalom rám sózott részén, és még egybe, mire beszereztem a beszerezhetetlen, általunk már legenda-számba menő Szvák Gyula kötetet is... Kellett kerítenem valakit, akinek van érvényes olvasójegye a FSZEK-be, és egy alkalmas időpontot, hogy egyáltalán odaadja. xD] Úgyhogy várom az ötöst. És hogy év végén is az leszek, és nem baszom el a jegyeimet semmivel. xD

De az a verseny elvett két órát az életemből... Megjegyzem, kiharcoltam a csapattársaimnál, hogy legyen egy szellemes csapatnevünk: Erőltetett Menet. Mert szeretjük Radnótit. Bár, előtte gondolkodtam az Előretolt Helyőrségen, de az már túl magyarfaktos lett volna. xD Nem mintha Csilla "Avantgarde"-ja nem lett volna az. xD

Hjajh... Hát, ez volt velem ehéten. Meg mostanság. És még vár rám egy E5vös Filmfeszt, amiről cikket kéne írnom a májusi Eötvös Diákba. [Egyszer publikáltam önszántamból, és azóta ofőm számít rám, mint potenciális cikkíróra... xD Jeee! XD] Apropó, azóta csináltunk egy március 15-ei különszámot is, amibe a Petőfi Irodalmi Múzeumról rittyentettem ajánlást... =D Azt is fel akartam tenni... Már egy ideje... xD Csak mindig elfelejtem... Most meg már nem aktuális - bár, asszem a kiállítás még nyitva van, lehet, hogy egyszer felteszem mégis csak...

Na jó, gyerekek, négy óra, kezdek fáradni, és most már tényleg varrni kéne... xD [Meg leszedni a Deku Junka-t is... xD] Úgyhogy, végre, egy tetemesebb poszt után búcsúzom.)

Adieu!

Címkék: zene suli fáradtság napló dalszöveg eötvös színészkedés vocaloid kagamine len kagamine rin

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr734354089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2012.04.02. 14:00:12

Az csak téveszméd, hogy senkit nem érdekel. Mivel alapjáraton nemigen érintkezünk, msnen meg nem mesélsz, minden információmorzsáért és élménybeszámolóért hálás vagyok, és elolvasom, hogy tudjam, mi van Veled. Peace!

Tadeshi 2012.04.02. 19:51:57

@Tune-chan: *erre össz-vissz egy nagy virtuális öleléssel tud reagálni*
süti beállítások módosítása