Francia tantábor Op. 1 No. 3

 2010.06.27. 19:36

Ma ez lesz az utolsó bejegyzés, bírjátok ki. xD

Chaumont-sur-Loire


A Chaumont ,,meleg hegy"-et jelent franciául, és ezért a várfalba - meg úgy máshova is - bele van vésve egy hegy, és kis lángocskák veszik körül. A várat blois grófja építette a 10 században, hogy megvédje területét Anjou grófjától. Később a kastélyt még rengetegen kapták meg örökségül, végül II. Henrik szeretője lakott itt, Diane de Poitiers - mondtam, hogy lesz még róla szó xD - akit II. Henrik halála után Medici Katalin kirakott, és maga költözött ide.

Ezek után kismillió tulajdonosa volt a kastélynak, erdetileg négyszüg alakja volt, de a Loire-ranéző szárnyat lebontották, amikor levesztette védelmi funkcióját. Gyönyörű panoráma nyílik róla a Loire-ra, valamint hatalmas angolkert veszi körül, amelyben minden évben megrendezik a Kertek Fesztiválját, és rengeteg kertformázó vesz rajta részt. ^^

És nem mellékesen, tele van a kertje gesztenyefákkal, amire nekem olyan csodálatosan kijött az allergiám, hogy ott tüsszögtem meg könnyeztem össze-vissza, és kérdezték, hogy mi bajom, mi történt, miért sírok, mondom semmi, csak allergia. -.-" De aztán, amint bementünk az épületbe, és megmostam az arcom, jobban lettem. ^^ Khm, szóval, folytassuk azzal, hogy képek.

Egyes osztálytársaim felkiáltottak, hogy tökre olyan, mint a Disney-kastély. És tényleg. xD

Egyébként, itt Bia vezetett körbe, csak történt egy kis gond, ugyanis a szobák más sorrendben voltak az ő térképén, mint ahogy voltak most. (Mert a drága igazgatók úgy döntöttek, hogy átpakolnak pár cuccot, ezért egy kicsit megkavarodtunk, de Bia szerencsére ura votl a helyzetnek, és tudom közni a szobákt a személyekhez, szerencsére. xD

A kastély, bejárattal szembőli képről.

Diane szobája. A kandallón egyébként valakinek a monogramja van elrejtve abban a nonfiguratív jelképben, csak én ügyesen és okosan elfeljtettem, hogy kié- de arra emlékszem, hogy sehogy se jöttem rá, hogy hol vannak benne a betűk. xD

Medici Katalin szobája, amiben eredti a paldóborítás, firenzei zöldmárvány - ha jól emlékszem, de nem biztos. ^^"

Az ebédlő. A szemben levő kandalló közepén lévő jelkép arra utal, hogy a tulajdonos családjában volt bíboros.

Ejnye, kicsit kínos, hgoy erről a kastélyról csak ilyen részletek maradtak meg. xD Bezzeg a többiről... xD

Billiárdasztal, háttérben falikárpittal. (Lesz még egy falikárpitos kastélyka, majd holnap. ^^)

Ez már egy tizenkilencedik századi stílusban berendezett szoba - mert ugye a kastély tulajdonosi joga csak 2007-ben került át az államra. Addig magánszemélyek lakták.

Így fest a kastély belülről. ^^

És ilyen a panoráma a Loire felé. =D Mert mint írtam fentebb, hiányzik a Loire-ra néző szárnya, ami miatt ilyen szép kilátás nyílik a folyóra az udvarról. (Ez a kép persze a fal mellől van. xD)

Ez a kastélyhoz tartozó kápolna.

Ééééés, na talájátok kii, ez ki lehet?! xDDD Igeeeen, helyeees, ez én vagyok! x3

(A hajam külön katasztrófa, elnézést kérek érte. xD Az ezt követő képeken - mert még lesz rólam kép, kezdejetek rettegni xD - már meg van mosva, szóval shu. De ááá, itt annyira... Grr, mindegy. xD)

Szóval, ez lett volna Chaumont-sur-Loire, és én mára kidőltem. XD 

Nehéz dolog az iylesmi - bakker, ez már a harmadik bejegyzés csak ma. xD (Egy hétig nem tudtam blogolni, úgyhogy mostkiélem minden hiányomat, há! XD) Valszeg holnap is három bejegyzés lesz, és az azt követő napon csak... kettő, mert az rövid nap volt, aznap csak két kastélyt néztünk meg. xD 

Viszont azután egy egész bejegyzésbe fogom belesírűteni Párizst, úgy készüljetek fel. xD És mamma mia, szerdán megyek szülinapot ünnepelni! =D 

Tök vicces, amint átléptem a magyar határt, rögtön jött két SMS-s, hogy van-e kedvem talizni. x3 (Egyik Rosie, másik Fru.) Elmegyek egy hétre, és máris sokaknak hiányzom. <3 Büszke vagyok magamra.

Egyébként, az összes pénzemet elköltöttem - ajándékra a barátoknak. xD Nee-sannak szülinapi ajándékot vettem, Esty-nek szintúgy, a többieknek meg csak úgy. Magamnak nem vettem semmit.

(De csak azért, mert én már jártam kint, és már mindenem van, amit akartam. ^^ Persze, ha legközelebb visszajövök, akkor veszek magamnak is valamit. xD Jó, családomon belül nénnyének vettem képet, amit már Chambordnál említettem, meg kisöcsémnek vettem kis lovagmacit. x3 Szerintem tündéri, de majd arról holnap mesélek, mert a holnapi várban vettem meg. xD)

És... Na jólvan, gyerekek, mára elköszönök, immáron véglegesen. xD

Au Revoir! x3

Címkék: vásárlás franciaország képek napló úti napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr822114156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miss Rose 2010.06.27. 20:41:16

Lollykám, jó ez a kép rólad! ;)

Tadeshi 2010.06.27. 21:41:50

@Miss Rose: Köfiii! ^^ Az Azay-le-Rideau-nál készült jobb lesz. xD

Tune-chan 2010.06.28. 12:06:37

Nekem is az volt rögtön az első, hogy ránéztem a képre, és "Disney-kastély...! Mit kerestetek ti Disney-landbe?!" xD
Jaj, az a panoráma...! Ó, édesem, te meg akarsz ölni engem, én tudom. xD
"Ez a kastélyhoz tartozó kápolna." - Az a bokor úgy néz ki, mint egy sün.
Érdekes képet vágsz azon a képen... És mondtam már, hogy attól a nyakláncodtól rángatózom?! xD Mintha múltkor is lefikáztam volna...
És nehogy több bejegyzést merészelj írni, vagy hát normálisan adagold, mittomén, páróránként teszed föl, szólva nekem, vagy valami. Mert nem fogom mégegyszer egybe elolvasni, ne is álmodozz... Főleg, ha kommentelek is. :P Vagy nem szeretnéd, hogy kommenteljek?! :P

Tune-chan 2010.06.28. 12:07:46

Jáj, ez hülye... Bocsi, hogy kétszer, nem jelenítette meg elsőre, most meg kettőt rakott... Töröld ki, vagy nem tudom. ^^"

Tadeshi 2010.06.28. 14:24:57

@Tune-chan: Tettyék, kimoderáltam. xD
És nem akarok megölni senkit. xD
Sün...? Jé... Tényleg... xD
Hehh, nem tetszik a nyaklánckám?XD És igen,a múltkor is leszóltad. xD
Jó, dobok rád SMS-t, hogy mikor van új bejegyzés. xD asszem most neki is ülök, mert nem jön több ihlet a sztorimhoz. xD
(KOMMENTELJ!!!*_*)

Luca0707 2010.06.29. 19:51:58

DISNEY!!!!!!!*.* Imádom! Khm, szép kastély, jó képek!^^
süti beállítások módosítása