Mivel nem engednek gitározni...

 2010.01.17. 14:35

...ezért feljöttem ide, hogy folytathassam grafomániám kiélését - úgyse fogtok olvasni tőlem öt napon át alapon gondolkodtam, szóval legyen addig is valami readelnivaló dolog tőlem. ^^ (Nyelvújítok közben, oh yeah. xD)

Jelenleg éppen egy Fütyülős Mézesbarackkal szemezek. Illetve csak az üres üvegével. (NEM, nem én ittam meg!! XD) és hamarosan bele fogom telepíteni a drága bambuszkáimat - szám szerint kettőt, amiket ballagásomra kaptam, napraforgóval. x3 (Azért kértem szerencsebambuszt napraforgóval, mert a) minkét növényt imádom és mert b) ilyenje tutirafixezeregyszáz százalék, hogy senki másnak nincs. xD [És nem is volt! =P])

Úgyhogy, a bambuszaim elmondhatják majd magukról, hogy olyan jól vannak tartva, hogy egyfolytában pálinkát kapnak inni. xD (Mellesleg, tudtátok, hogy a németeknek van olyan szava, hogy der Pálinka? És azt kifejezetten a magyar pálinkára értik? x3 Büszke vagyok a hazánkra. <3)

No kérem. Tegnap este elkezdtem nézni még a Nagy Sándort is a TV2-őn, asszem fél tízkor kezdődött. (Igen, folytattam az antik blokkom gyarapítását. xD De jó, hogy most kezdenek el érdekelni a mítoszok, amikor már régen túljutottunk rajta irodalomból... xD) De az a helyzet állt elő, hgoy a feléig jutottam, és asszem a fél éjfeles reklámnál erőt vett rajtam a kialvatlanság, és úgy ahogy voltam, fejjel lefelé a párnának bealudtam. xD (Azért egy óra táján méltóztattam emgfordulni, és egyébként ollllllyan idióta álmaim voltak egyfolytában, hogy legjobbnak láttam elfelejteni őket. xD)

Ja, és ha már az álmoknál tartunk, el is mesélem őket - már amennyire emlékszem. Első jelenet: belváros ikszedik kerületében, hatlamas, feltornyosuló, reformkori épületek között bolyongok a macskaköves utcácskán, kocsi sehol, s az utcán mélységes csend honol. (És még rímelt is.) Egy házat keresek, a Nemtudommilyen utca 44-es számot. Be is csöngetek, miután végre megtalálom, s pár pillanat múlva nyílik az ajtó, és előlép Ilu mama, anyai ágról leledző nagymamám. (Esetleg ez kósza jel volt arra, hogy időszerű lenne emglátogatni őket újra? Ki tudja...) És be is tessékel a házba, majd előremenvén mondja, hogy várjak itt egy percre. Közben a foylosó, amin végighaladtunk: zöld linóleumpadló, csempézett falak, a csempe olyan 170 centi magasságig tart, onnantól a falak fehérre meszeltek. Hatlamas üvegburás lámpák lógnak a plafonról, Az ajtók fehérek, közepükön üvegezve, s az előttem levő térelválasztó ajtó félig nyitva, belátok opnnan egy kisebb négyszögletű szobába, amelyből két lépcső megy jobbra s balra, a folytatásukat nem láttam. Csak annyi volt még a látószögemben, hgoy az egyik ajtószárny mögött egy hordágyon fekvő, elszenesedett fejű férfi rúgja az utolsókat, a másik oldalon pedig egy fehérruhás ápolócska vizsgálgatja, kezében dosszié. Aztán kitekintettem az egyik ablakon, s valami miatt úgy döntöttem, kimegyek, s nem várom meg, hgoy angyanyám visszatérjen, bár gondoltam rá, hgoy biztos keresni fog.

Következő jelenet: macskaköves kisutcácsak közepén egy hatalmas ovális emdence, benne néhány fürdőruhás hím/nőstény egyed lubickol összevissza. Jómagamon is fürdőruha van, bár fingom se nincsen, hogy hogyan sikerült átváltani erre a jelenetre az előbbiből, a két kép között fehér volt tátong. xD Aztán észrevettem egy szőke, vállig érő hajú, kék szemű, szép testű srácot, s máris odaúsztam hozzá, mert ismertem, de közben nem is. (A vicc az, hgoy Feri-sensei volt az. Legalább is, úgy éreztem, hogy ő az, de az arcát nem néztem meg, csak tudtam, hgoy ő lesz az. xD) Amint odaértem, átkaroltam a nyakát, és hozzábújtam, ő pedig visszaölelt. (Közben egyébként a fürdőruha valahogy úgy huss, eltűnt, mind a kettőnkről... eeeeeeerh... xD No comment. xD)

Következő jelenet! XD (Igen, pont a lényeg marad ki mindig, mi? XD) Havas úton sétálgatok valami hegységben - ismerős volt egyébként, mintha már korábbi álmomban járkáltam volna arra. Meredek hegység volt, az úton kocsikerék nyomokat próbált éppen elfedni a sűrűn szitáló hóesés. Én pedig csakmendegéletem előre, három gyanúsan festő alakkal is találkoztam, akik tök rajzfilmesen néztek ki. (Esküre!) Mindenek hegyes füle volt, és a szembogaruk élesen vágott, ellentétben a megsozkott, gömbölyűekkel. Ez megalapozta azon gyanúmat, hogy ezek valami démonféle izék akarnak lenni. xD Aztán, egyszercsak eljutottam egy kanyargós, erdőbe hatoló ösvényen egy házhoz. Bementem. Téglaépület volt, olyan... kastélyféle, tele folyosókkal és termekkel, atermekben iskolapadok (!) s táblák, padokra feltett székek, s néhány táblán hangjegyek, esetleg egy komplett lekottázott dallam. Teremtről teremre vándoroltam, kerestem valamit - szellemet/démont/koboldot/gnómot, passzolom már mi volt, de valami mesebeli lény, az fix xD - aztán véletlenül rányitottam egy éppen gyakorló vonós négyesre - egy lány ült a csellónál, és egy srác volt az elsőhegedűs, a maradék két tagot nem láttam. Aztán kifele vettem az irányt, vissza az eredeti útvonalamon, aztán valahogy kerültem egyet, és kijutottam az épületből, egy befagyott tetejú tóval rendelkező tisztáson. Ott kóricáltam egy sort, majd valamilyen isteni sugallatra elindultama  befagyott tavon a tisztás túloldalára, ami a hegyoldal volt, és meredeken ívelt fölfelé. (Vízen jártam, magyarul. xD Jó, be volt fagyva, de a párhuzamot érzitek, nem? XD)

Nos, asszem ennyi. Ha eszembe jut mégvalami, leírom. xD (Van vagy 40 oldalnyi papírom, amire egyes álmaimat írtam fel, még tavaly januártól kezdődően, mert akkor három hónapon keresztül veszettebnél veszettebb álmok miatt hánykolódtam az ágyamon éjjelente. xD [És úgy döntöttem, megírom őket regénybe, de leálltam, mert elfogytak az álok. xD])

Nos... Mit akartam még...? Ja, megvan! Valamelyik nap, asszem csütörtökön, különösen ihletett hangulatban voltam. És ennek örömére írtam pár versecskét is. ^^ (Többek között két haikut - ami csak azért érdekes, mert már próbálkoztam vele, de az istennek nem akart összejönni. xD Tune-chan szülinapjára hoztam össze az elsőt asszem. Hm, azzal együtt akkor hármat írtam!! Bashou elveit követve akkor már haikuíró vagyok! XD)

Node, a művek:

Születésnapod
Reggelén köszöntlek én:
Tizenhat lettél!

Ez az, amit Tune-channak írtam. ^^ (Csak, hogy az időrendiséget megtartsuk. xD)

Sáros szürke lé:
Ennyi maradt már csak a
Hófehér télből.

Ezt asszem pont csütörtök reggel pötyögtem be a mobilomba, miközben sétálgattam a HÉVmegálló felé - ráérősen persze, mert az utcavégéből láttam, ahogy a 7:04-es HÉv elhúz előttem. xD Szóval, pont leértem, mire jött a következő. xD (És asszem egy megmaradt, sáros hókupacra vetődött a tekintetem éppen akkor. xD)

Kerékcsikorgás,
Ijedten félreugrok:

Majdnem elcsapott!

Fiktív. Nem akart elütni senki. xD Csak épp amikor vége lett egy sázmnak az MP4-emen, és váltott a következő számra, abban a két másodpercnyi beállt csöndben hallottam egy kerékcsikorgást. xD

Felszínes barát:
Üres ékszeredoboz,
Kívül csupa dísz,
De belülről üres ám,
Csak tartja a látszatot.

Igen, jól látjátok, ez nem haiku. xD De japán ez is, méghozzá a haiku elődje, egy tonka. Lényege az, hogy öt soros, 5-7-5-7-7 szótagos sorokból álló vers. Erről vált le a haiku, az első három sor. xD (S hivatalosan nem szabadna az utolsó két sornak tartalmilag erősen kapcsolódnia az első három sorhoz, de hát istenem, így jött ki. xD [És még rímel is!! XD])

És, akkor most egy tökmodern vers következzék. xD Kíváncsi vagyok, ki fog rájönni a lényegére. xD

Fibonacci

Élt
Egyszer
Egy híres
Matematikus,
Úgy hívták őt: Fibonacci,
Ki egy nap megalkotott egy számsorozatot,
S elbűbölő számai egy éjjelen életre keltek e versemben.

Komolyan kíváncsi vagyok, kinek esik le. xD De tényleg! XD Mert amikor nekem eszembe jutott asszem már pénteken este fél éjfélkor ez a lehetőség, kiugrottam az ágyból, és elstartoltam a mobilomért, hogy belejegyezzem. xD Egyébként még annyit, hogy írhattam volna tovább is, de egy idő után akkor a sortördelés miatt nem jönne ki a lényege. xD Ezért lett csak ennyi, de ebből már rá lehet jönni, ha az ember tudja, ki volt Fibonacci. xD (S annyit segítek... Nem segítek. xD Tessék kreatívkodni, és megfejteni! XD)

És ha nem tudjátok, ki Fibonacci, keressetek rá. Vagy lessetek bele Dan Brown remekművébe, A Da Vinci-kódba. Szó van benne Fibonacciról, és arról, hogy milyen számsorozatot lakotott meg. Ha elmondom, hogy mi a sorozat lényege, már tök könnyű rájönni. xD

Bár, most így újra ránézve, egyáltalán nem bonyolult. xD (Azért érdekel, hgoy ki jön rá. xD)

Hjajh... Mit is akartam még? Asszem csak ennyit. xD Ó, bassza meg, és nekem még el kéne olvasnom Komoróczy Géza könyvét! Sumér és magyar...? a címe, és a sumér-magyar rokonságról szól... xD Jó, oké, a fele jegyzet, de akkor is... xD Apróbetűvel szedték, és tuti, hogy érthetetlen magyarul van emgfogalmazva. xD (Mint Gosztony Kálmán: Összehasonlító sumér nyelvtana... xD Abból se fogtam fel szinte semmit, de megtanultam sumér szavakat. xD)

Ja, és imagine! Ma megnéztem a Hetalia 50. epizódját is! x3 Tök jóóóó! Már csak kettő rész van hátra a második szériából! (Fene... A harmadik még alkotás alatt van... xD) Szóval, lehet, hgoy a tankuboun-okat kezdem majd átnyálazgatni, ha huzamosabb ideig Hetalia-megvonásban kell szenvednem. xD 

Hm... Most, hogy az előbb pár percig csak bambultam ki a fejemből, elhatároztam bizonyos dolgokat. Mondjuk, azokat már rég elhatároztam, de most már ténylegesen tudatosult bennem. xD Ha elköltözök, eladom az összes szekrényemet, és hatalmas kincsesládákban fogom tárolni a ruháimat. A babáim külön ódon vitrint fognak kapni, olyant, aminek lesz egy bezárható szekrénye, amiben el fogom tudni rejteni a számítógépemet. xD És laptopom lesz, ezt tegyük hozzá. xD Aztán lesz egy nagyobb belső tükrös, szintén ódon szekrényem, amiben az akasztós ruhák/jelemzek fognak helyet foglalni - színésznő leszek, vagy mi fene. Igényt tartok jelmezekre, igen. xD Lesznek reneszánsz ruháim, antik tógáim, fodros, csipkés rokokóruháim. A ládákban pedig lesznek a mindenféle egyéb ruhák, feszes csípőfarmerok, övek, bőrkesztyűk, derekamon nem lógó, mellemen nem feszülő felsők, mind az én ízlésemnek megfelelően. Aztán lesz egy nagytükrös sminkasztalom - oké, egyelőre nem sminkelem magam, de színésznőként már muszáj lesz xD -telve fülbevalókkal és nyakláncokkal, gyűrűkkel s karkötőkkel. Meg ha már itt tartunk, akkor Lacroix: Absinthe parfümös üveg is leszen ottan...

Ezen kívül telve lesz pálmákkal és kúszónövényekkel, pletykával főként, meg lesz húsevő növényem és kaktuszom is, persze a sárkányfám is jön, meg a bambuszok. xD És lesz egy kiserkély is, ahova midnig tűz a nap, hogy kiültethessek oda pókliliomokat - állandóan tűző napon fejlődnek a legjobban - és lesz egy másik ablak is, előtte egy kisasztallal, amin kínai porcelánvázában fog virulni a vörös krizantém... Az ablakok előtt vörös függöny, s a szobámba vezető ajtó előtt vörös szőnyeg lesz - úgy bizony, Vörös Szőnyeg xD - s a falak bordók lesznek - vagy karmazsinvörösek, ez még változó xD Ágynak pedig leszen a "dzsungel" részen két pálmafára felakasztott függőágy, egy kis éjjeliszekrénnyel. Oh, és a lényeg!

Egy másik szobában, ami az enyémből fog nyílni, méghozzá felette lesz, s fekete, kovácsoltvaskorlátú csigalépcső fog oda felvezetni, lesz a személyes könyvtáram. <3 Mangáknak külön szekrénnyel, tele könyvekkel, mindenfélével, az ifjúsági regényektől kezdve az ismeretterjesztőkön át a modern versesköteteken keresztül az antik 18. századi, bőrkötésű könyvekig. A falakon régi térképekkel, s saját alkotásaimmal...

Jól van, Tadeshi, ébresztő. Bilibe lóg a kezed... xD Persze... Hogyne, HA egyszer lesz ilyenem... xD Talán majd következő életemben... xD De addig is jó dolog ilyesmiről álmodozni... xD (És nem, nem értek egyet Vörösmartyval, amikor azt mondta, hogy ,,Az álmodozás az élet megrontója." Frászt! Álmodozni jó dolog. Csak aztán fáj az embernek, ha a valóság nem egyezik az álomképpel. xD)

Hmh, mindenesetre imádnivaló szobát hoztam létre magamnak. xD *mééééély sóhaj* A francba, pofátlanul gazdag akarok lenni. xD (Mondjuk, arra kell rájöjjek így utólag visszaolvasva, hgoy az én szobámban nehézkesen menne a szerekezés... Pusztán az ágy hiányából kiindulva... xD Lehet, elférítek oda még egy hatalmas, 19. századi, függönyözhető, kis milliárd párnával ellátott franciaágyat is. xD)

Na, mostmár teljes az álomkép... xD Még annyi kiegészítést, hgoy az éjjeliszekrényen állandósult helyet foglalna el egy vizipipa. <3 Egy másik meg a könyvtárban kapna helyet, az olvasóasztalon. xD

Nos, kiszövegeltem magam... xD Jajj! Apropó, vizipipa! Még karácsony táján találtam egy naaagyon beteg képet egy homemade vizipipáról. xD Azt látnotok kell! XD

Ehöm. xD Egen. xD Nagyon állat... xD Megláttam, és csaknem leestem a székről a röhögéstől. xD (Hm... véletlen rápillantottam a Fütyülős üvegre... Vajon hogy szuperálna vizipipaként...? XD [Faterék kihajítanák - meg engem is, szal rövid élete lenne. XD])

De ha én egyszer kijutok Egyiptomba/Arábiába, egyet minimum hazahozok magammal! x3 Egy kis vöröset, vagy kéket. Kobrás szívófejjel. <3 (Olyannal, mint ami bátyónak is van, és hjaaaajh, de állatul fest. xD)

Ja, igen, utazni is szeretnék, természetesen. xD (És örökké élni, de ezt már nem is mondom, mert már tuti, hogy elkívántok melegebb éghajlatra. XD Igen, sok mindent szeretnék - de vélhetően ennek csupán elenyésző része lesz emgvalósulva. xD Bár, én törtetőn fogok törekedni arra, hogy mindent megvalósítsak, amit el akarok érni. xD)

Nos... Hát... Asszem mára lelépek. Most már gitározom, csak azért is. Kaptam pénteken egy Bach-darabot, ami elvileg vizsgadarbom lesz. (Kis híján hanyatt is vágódtam... Éva néni alig bírta lejátszani, és akkor most én...?! XDDDD) Úgyhogy, bye-bye! ^^

Címkék: vers film gitár napló álmok haiku tonka őrültségek hetalia

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr251679385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2010.01.18. 15:04:40

Nekem leesett a vers! És a haikuk jók. Meg a tonka is. Szvaól a vers: mindig az utolsó két sor szótagjainak összegével egyezik meg a következő sor. Az első kettő meg egyből meg kettőből áll (ott az egyet vetted kétszer). Ennyi. :P Bár nem tudom ki volt a csávó. ^^" (műveletlen állat vagyok, igen. xD) És amúgy a továbbolvasás előtt írtam le, szóval... xD Mert úgy kommentelek, hogy olvasok valamit, lejjebb görgetek, és írok, majd vissza. Csak úgy mondom. xD
Szép szoba, de igen, be akartam szólni, hogy azért na. xD Meg ha végül tényleg lakótársam leszel, nem hiszem, hogy találunk olyan házat, ahol ekttőnk (hármunk, mert ugye elvileg Kishi is) igényeit kielégíti. (Főleg, ha nekem lesz "kisállat kereskedésem" (Sirius, Ptoli, Hóri, Clochard, Susie és Marie. Igen, megvannak a nyulaim neve. xD)
Öööö... mostra ennyit tőlem. Lassan lemászok a könyvtárból Kishi elé... - elmarad a japó, szóval mászhatunk haza...

Tadeshi 2010.01.18. 19:23:53

@Tune-chan: Leesett? =D Király vagy! ^^ (Mellékinfó: Fibonacci alkotta meg ezt a fajta számsorozatot, hogy a következő szám az előtte levő kettő összege. És arra jöttem rá, hogy ezt milyen poén lenne már elsütni versben. xD)
Ez majd akkor... amikor férjhez megyek. xD Egen. xD Valahogy így tervezem. xD

Kishi 2010.01.18. 19:51:28

Csakazértis, megtisztellek a kommentemmel.
Már amikor a vers előtt írtad, hogy "ki fog rájönni" tudtam, hogy ez leszXD Így viszont nem volt benne kihívás. *sóhaj* valaha matematikai logikából penge voltam, akkor volt egy csomó ilyenünk számokkal, belémivódott:p Szóval legközelebb vmi nagyobb kihívást:p
Érdekes egy lakótered leszXD De hajrá a megvalósításához.
Nos, ennyi lettem volna.
/ Tune: elv már régebben megegyeztünk, hogy mi tuti együtt lakunk majd./

Tune-chan 2010.01.18. 20:11:42

@Kishi: Igen, de minden változik, s nálad sosem lehet tudni. ^^" Meg neked ugye kastélyod lesz, az meg nem fér bele az én ház-képembe... :P

Tadeshi 2010.01.18. 20:14:48

@Kishi: Hn! Nagyobb kihívást? Állok elébe! (Majd... egyszer... xD)
Érdekes? XD Hm... Ez mit takar? XD (Valami olyasmit, hogy "ízlések és pofonok"? XD)
Legyél több is! Szeretek tőled kommenteket olvasni. (Nem mintha a többi kedves és nagyérdemű olvasótól nem szeretnék. Csak te kevesebbet kommentelsz. xD)

Miss Rose 2010.01.18. 20:16:57

Itt vagyok. Kommentelek. Mert azt kérted. Tudod, ki fogja ezt most mind elolvasni... XD De azért szeretlek, Lolly! =)

Carpe Diem! ^^
süti beállítások módosítása