Egy kis tanulás sosem árt...

 2009.11.29. 19:08

...de a sok már igen. Erre azután jöttem rá, hogy végeztem a mai tanulással. Három órán keresztül tanultam. -.-" Azért ehhez már tehetség kell. Bassza meg, hogy hétfőn írok tézét irodalomból is meg angolból is!! XD Előbbiből a görög lírából írok, utóbbiból Past progressive és Past simple. A görög líra szimpatikusabb. xD 

De ha ez még nem lett volna elég, akkor négy óra tájt rájöttem, hogy még kritikát is kell írnom az ecsütörtöki Költőnk és koráról... Ahol is Erdős Virág volt a vendégünk... (Pont aznap volt a névnapja. xD És Bence képes volt elsütni azt az ezeréves, lejáratott bókot, amikor átadta neki a virágot, hogy "Virágot a Virágnak!" -_-""""" Áúúúúúúúú... xD) 

S ha jól számolom, ebben az évben ez a negyedik kritikám. xD Érdekel valakit? Betesszük, hátha.

Költőnk és Kora – Erdős Virág
Avagy az brutálaranyos stílus képviselője

Költőnk és kora, második alkalom. Ezúttal vendégünk nem más volt, mint Erdős Virág – akiről meg kell mondanom, akkor hallottam először, mikor irodalom órán megemlítették a nevét a beszélgető esttel kapcsolatban. Talán azért tűnt számomra ismeretlennek, mert kortárs író-költő, s kevés művével találkoztam eddig, aminek oka, hogy főként interneten publikál – saját elmondása szerint.
Mindazonáltal még azon a csütörtökön elolvastam három versét és négy novelláját, s néha csak néztem. Modern szöveg, le se lehetne tagadni, de épp ezért érthető, s mint a költőnő maga is mondta: „csak annak van ereje, ami igazán a mienk” s mi más lenne a mienk, mint ez a modern nyelvezet.
Ahhoz képest, hogy ilyen modernt, egyszerű és nyers stílusban ír néha a hölgy, meglehetősen emelkedett az írásainak hangulata, akár vers, akár novella legyen az. Mégis, amikor a Mária című novellát olvastam, eleinte úgy vélekedtem róla, hogy az a kiskutya, amit az elbeszélő megszült, egy szimbólum, valamilyen fogyatékossággal született kisgyerek szimbóluma, avagy éppen valami különlegességgel, egyediséggel rendelkező kisbaba ábrázolása.
Irodalom óra előtt igencsak vad vitatkozásba is kezdtünk az osztálytársakkal ezzel kapcsolatban, hogy vajon az a kiskutya most tényleg az, ami, vagy egy árnyalt megfogalmazása valami másnak, amit az olvasónak kellene eldöntenie. Végül aztán az írónőt kérdezték meg erről, s ő eloszlatta illúzióinkat azzal, hogy az bizony tényleg egy kiskutya. Nos… Nem erre számítottam, de lényeg a lényeg, hogy ha már kiskutya, akkor miért az.
Nyilván, a novella elolvasása közben az ember arra gondol – tekintetbe véve, hogy az elbeszélő Mária névre hallgat, a férjét pedig Józsefnek hívják – hogy annak a megszületendő gyermeknek Jézusnak kéne lennie, s ez a novella Jézus születését dolgozza fel modern környezetben, de a végére az olvasó tévedni kényszerül.
Erdős Virág ezt azzal magyarázta, hogy azért kell ennyire naturalisztikusan leírni, hogy az ott az anyuka kezében egy kutyakölyök, mert akkor lesz meg az igazi súlya ennek a szimbolisztikának, amit használ az írásaiban, illetve amit mi is használunk a való életben.
S ha már az írásoknál tartunk, a költő-író hölgy felolvasott nekünk egy egyelőre még csak interneten terjedő művet, – nem vírus, úgyhogy nem kell tőle félni – melynek címe: Az Örkény-jelenségek. Ezen művét a Litera felolvasó estjének keretében írta meg, amikor az volt a feladat, hogy mindenki válasszon egy Örkény-egypercest, és annak találjon ki egy átdolgozást. Erdős Virág 7 plusz 1 átdolgozást írt rá, melyeken igazán jót lehetett nevetni – az eredeti is humoros volt, de az átdolgozások inkább a mulattatásra szolgáltak.
Nekem személy szerint az utolsó kettő, illetve a harmadik és a negyedik tetszett a legjobban, de mind a nyolc remek kis egyperces-átirat, meg kell hagyni. Noha ezekben nem látszik annyira a költőnő „brutálaranyos” stílusa, s a frissebb műveiben sem annyira, jóra sikeredtek.
Bár, a régebbi műveit olvasva, nem ilyennek képzeltem Erdős Virágot. A beszélgetés során nem sokat mondott el magáról, ténylegesen a kérdésekre válaszolt, ami nem feltétlen baj, a közönség szerintem egyöntetűen örült annak, hogy nem lett olyan hosszú a beszélgetés, mint a múlt hónapi.
Igazság szerint jobban meg szerettem volna ismerni Erdős virágot, de a lényeget minden kérdés esetében megtudtuk: Erdős Virág egy kicsit visszahúzódó, az írást későn kezdő, két gyermekes családanya, aki szintén az Eötvösben tanult, az F osztályban, brutálisan aranyos stílusban, később kicsit visszafogottabban ír, valamint ő egy tüzes Pokémon.

Hát, úgy lényegében ennyi. xD Ha valakit komolyabban érdekel - és esetleg nem érti az utalásokat - járjon utána Erdős Virágnak, egyszerre fog röhögni és borzadni.

Amúgy, én vagyok olyan szerencsés, hogy megvan az 56 perces hangfelvétel az estről. xD Néhol elég érthetetlen a szöveg, főként, amikor az utolsó sorból tesznek fel kérdést, de a lényeget lehet hallani.

Jah, és ha már tanulás, ma dátumokat tanultam. Illetve csak egyet. 1980. február 19. -> Bonn Scott halála. Ő egyébként az AC/DC énekese volt, és képes volt a születésem előtt meghalni!! Most mondjátok meg! xD

Hjajh. Ez van. xD (Jah, és 1976-tól az összes albumot sikerült leszedetnem faterommal, most oly boldog vagyok! x3 Már csak a Brian Johnnson éra hanganyagát kell beszerezni a Back to Black és pár album kivételével. xD)

Valamint kezdek kiművelődni Metallicából és Guns 'n' Roses-ból is. (Már csak Led Zeppelint kéne letöltetni, meg Marylin Mansont. xD Bár utóbbit faterom nem hajlandó nekem beszerezni, szerintetek miért nem...? XD)

Node, mindegy. Jah, és a mai nap eseményeként, tanulás után megnéztem a Csipkerózsikát. (Izé... Az úgy volt, hogy öcsikém leszedte a polcról, berakatta, ő kiment a nappaliba, én meg előtte ragadtam. xDDDD Tegnap a Tarzannal volt ugyanez. X'D Újranézem az összes Disney-filmet. xD) 

Asszem akkor csengettek a vevők az idősebb öcsém görkoriáért, amikor Fülöp végre megcsókolta volna Aurórát (igen, csak azért is az eredeti nevén írom, mert a Csipkerózsika az olyan... snassz. xD) és bvááá... Ráadásul fater nem volt itthon, szal én bizniszeltem le a görkorit, 1500 pénzért. A kiscsaj, aki megkapta meg kishíján kiugrott a bőréből, amikor megkapta. (Rendes kisgyerek. ^^ Nem az érdekli, hogy használt, hanem hogy egyáltalán kap valamit. Szimpatikus volt. xD)

Ezen kívül... Más nem történt velem. Jah, de! Bazmegoltam egyet a film közben, amikor a gonosz boszi - Demona - először megjelent a színen. Beállása úgy nézett ki, hogy állt, egyik kezében a varázsbotja, másik kezét behajlítva fektartja, mutató és középujját felemelve. Néztem, néztem, és leesett, hogy kit szokás így ábrázolni! Bizonyos vízenjáró csodatevőt! 

Amikor ez leesett akkorát szentségeltem, hgoy még faterom is meglepődött rajta. xD Kérdeztem tőle, hogy nem ismerős neki valahonnan az iménti beállás? (Jah, öcsi épp kajolt, aközben ment a film, s apám is ott ült etetni. XD) Mondja hogy nem, miért, kéne? Mire mondtam, hogy pedig igen híres az illető, állítólag vízen járt és vakokat tett látóvá.

Úgyhogy, így nézzen az ember Disney-t. xD Tegnap például Nee-sanom Deviantarton talált egy Lion King-es minidoujinshit, amiben jól leírták, hogy Simba és Nala féltestvérek, mégis van gyerekük! Kiara, méghozzá, aki Kovuval jön össze, Kovu pedig Scar kölyke, Scar és Simba apja testvérek, és... És hű... xD Tele volt ,,Incest!!" felkiáltásokkal. xD (Ezután is megjegyezném: így nézzen az ember Disenyt! xD)

Hjajh... Nos, ezek vannak ma velem. xD S azt vettem észre, hogy mostanság többet írok történetet, mint naplóbejegyzést. xD Holott hó elején arra panaszkodtam, hogy nincs időm írni semmit. xD Ehhez képest... xD Zenedoboz... Szellemes Média... Khm. Nomeg a Kritikák és a vers. Füllentettem volna? XD Meglehet.

Erről jut eszembe, folytatást kéne írni Cainnak... Bizony. (És AFS-re fel kéne tenni a Zenedobozt és a Szellemes Médiát. xD Ha már... xD Jack már fent van. xD) Tényleg! Jacket ide is felteszem! x3 Nehogy már ne. xD Legyen csak még több olvasnivaló, az a tuti. xD De valószínűleg csak másik bejegyzésbe, mert kiba hosszú - röpke 6 oldal... Hiába mondta Kishi anno, hogy egy novellának ez az átlag hossza, valahogy kurva hosszúnak éreztem. xD (A Szellemes Médiából is azért húztam vagy egy egész bekezdésnyi mondatot, mert hosszú, és azt vettem észre, hogy ha valami túl hosszú, az emberek nem olvassák el. Ha jól tudom, Örkény ezért teremtette meg az Egypercesek műfajt, azaz a rövid novellákat... Mert a felgyorsult világunkban már senkinek sincs ideje olvasni. S ez valóban így van, mert már egy hete nálam van a Bartimaeus-trilógia második kötete, A Gólem Szeme, és még mindig csak ott tartok, hogy Kittyék raboltak egyet, és most jön Primpek része, amibe még nem kezdtem bele... xD) 

Hűűű, és Nee-sannak levelet is kéne írni! Ájájáj... xD Pedig olvasgatja a blogos szerzeményeimet, ha ráparancsolok. xD Csak oly aljas, hogy nem regelt, és nem kommentel, csak MSN-en. Nem növeli a statisztikámat. xD (Olvasókat akarok!! Asszem reklámozni kezdek... xD) Apropó, olvasók! Tune-drága csinált nekem buttont! x3 (Minek írom, ha csak ő meg Kishi olvassák rendszeresen...? XD Mindegy. xD) És állat jó lett, és Edward olyan szöxi rajta! (Nem, nem az Alkonyatos Edward, hanem Edward Elric, az FMA-s Edward. xD)

Nah, mit meséljek még...? Jah, igen, tudom már! Jövő pénteken írok tézét a Kultúrális Megálló anyagából. xD Király lesz. Már alig várom... *enyhe Eötvös-zászló lengetés... Éljen...!*

Nincs kedvem holnap iskolába menni. xD Nem csak azért, mert negyedik órában irodalomtézét írok, előtte meg angoltdogát, hanem mert... Mert fáradt vagyok, és mert Téli Szünetet akarok... xD (Apropó, Sacitól vissza kéne szerezni Alucard-sama négy kötetét... És vissza kéne adni neki a Bizenghastot... xD)

A Bizenghast is egy kuuuurvajó manga. Csak az a gond benne, amint első látásra kuuurvára felhúztam magam, hogy Vincent *spoiler*!! És komolyan *spoiler*! Nem hittem el!! Hogy...? Miért?! Miért kellett pont neki *spoiler*?! Borzalom. Kiakadtam rajta, kész. xD 

Mindegy. Edanielt meg imádom. (Agyaltam is a... harmadik kötet táján egy Edaniel X Vincent ficen, de azt Sacira bízom. xD Úgyis olyan jó teremtés történetet ír Guns 'N' roses stílusban, hogy hű. xD Megírta a világ teremtését, ahol is Axl Rose az isten, a többi GNR tag a többi isten, és ők teremtettek hangszert meg rajongókat, meg többi rockbandát. xD És aztán az Özönvíz... xD Kuuurva nagy, Saci, ügyi vagy! XD)

Én majd a Tesióra rémségeiről fogok írni. xD Mert arról kell, arról muszáj bejegyeznem, hogy nem tudok átugrani 120 centit! (Könyörgöm, az nekem mellmagasság!! Hogy a tökömbe ugorjam át?! Mondjuk az vígasztal, hogy Lelle, aki köbö másfél fejjel nőtt nagyobbra nálam se tudja átugrani. xD És Saci se, bár ő csak egy fejjel magasabb nálam. Miért nőnek egyesek ilyen magasara?! Borzalom. Mossák ki őket!) 

Hjajh... Miről regéljek még? Ja, tudom már! Szerdán lett fülbevalóm! X3 Immáron negyedszerre lövettem át a fülecskémet. xD Az első hét évesen, a második kilenc, a harmadik tíz évesen esett meg velem. xD És mindig benőtt... -.-" xD Öngyógyuló fülem van. xD De segond. A következő majd olyan pár milliméterrel feljebb kerül majd. Mármint mind a két fülemben. Aztán lesz egy harmadik az egyikben, s a másikban meg már a fülkagylómba lövetek. Aztán lövetek mégegyet a fülkagylómba, az első mellé, s a másik fülem is kap egyet oda. xD Csini lesz. Aztán csináltatok ajakpirszinget, és az egyik fülkagylókarikámat ésazt egy lánccal fogom összekötni. És...

És most kitérnék a tetoválásra is, de jobbnak látom, ha most rögtön leszállok a földre. xD Pedig tetoválást is akarok! Már meg is rajzoltam! (Már csak három... Najó két és egy negyed év, mire felvarrathatom. xD Ha nagykorú leszek, az lesz az első dolgom! X3)

És utána még egy évig dicsekedhetek vele suliban, mert 19 évesen fogok csak elballagni. xD Úgyhogy reszkess Eötvös. xD

Na rendben... Asszem a mai bejegyzésról ennyit. xD Talán még a következő bejegyzésbe beleteszem Jack-et... xD Nah, bye-bye! ^w^

 

Címkék: zene kritika ac/dc suli napló metallica eötvös őrültségek gunsnroses

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr21561451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2009.11.30. 19:36:02

Te, ha lesz tetkód, nem mehetsz japán fürdőbe, pedig az milyen nagy élmény...! Lesz. Mert én megyek majd, s csak utána tetkózom. Csak mert nem engedik be az embert tetkóval - ki tudja, hogy yakuza-e az illető vagy sem, ugye.
Az a lánc meg... Szerintem neked nem állnak jól. Magadra képzelted már? Mert szerintem neked tényleg nem állna jól. De igazából te tudod.
S amúgy, nem másoknak kell a mosás, hanem neked kell a nyújtás! =P
A kritikád meg... Nem lett szerintem épp kritika. Nem írtam még, de ez inkább összefoglalás volt, meg műelemzés. Szinte semmi nem derült ki az estről. Szinte.
Jah és én nem csípem a Bizenghastot. Szerintem jobban járt volna az alkotó, ha könyvben írja meg - sokkal több lehetőség lett volna benne. Amit így kiaknázatlanul hagyott.

Tadeshi 2009.11.30. 19:40:41

@Tune-chan: Majd közösen elmegyünk előtte? XD
Érdekes, már Luca is említette, hogy nem állna jól... Majd ha eljutok oda, úgyis megtudom. xD
Jajj, azt nem is írtam, hogy Bacsó külön kérte, hogy legyen benne műelemzés. xD Szóval az azért van ott. xD
Elbeszélés...? Picsába... xD Pedig úgy igyekeztem kritizálni!! Na segond.

Köfi a kommentet édes! ^.~

Tune-chan 2009.11.30. 19:43:04

@Tadeshi: Kishinek ígértem, de ha ő benne van, hogy te is gyere... xD Jah, hogy kellett bele. Oké. De szinte csak abból áll.

És ha rajtad a lánc, s nem tetszik, neki esel egy lángvágóval? xD

Tadeshi 2009.11.30. 19:59:18

@Tune-chan: Ki lehet venni, drága. xD Ez nem úgy van, hogy beteszed, aztán már többet nem szeded ki! XD (Szép is lenne. xD)

Tune-chan 2009.12.02. 18:19:34

Francba. xD A lángvágó viccesebb. xD
süti beállítások módosítása