Ciacona

 2013.11.17. 00:46

Szép jó estét! Újabb kis élménybeszámolót-ajánlót hoztam ma nektek~

Néhányszor már tettem rá utalást, hogy ugyebár gitározom, és igen régóta tagja vagyok a Tremolo Gitárzenekarnak is - amit, ha tovább fog csökkenni a létszáma, átkeresztelünk Tremolo Gitár Kamarazenekarra... xD - és jó hosszú idő után végre volt megint egy fellépésünk. x3 (Májusban volt a legutóbbi, a gödöllői Arpeggio Zenekar hívott meg minket, hogy játsszunk egy hangversenyen, és mutassuk be, mit tudunk.)

Most is az Apreggio hívott minket, de ezúttal egy templomban kellett játszanunk - és eredetileg úgy volt, hogy októberben, de később eltolták egy hónappal xD - és én már szeptember óta be voltam zsongva, hogy ú, de jó, fellépés, ú, de jó, templom, biztos gyönyörű lesz, meg minden...! Nos hát... xD

Ami a templomot illeti, ma - illetve tegnap - kénytelen voltam rádöbbenni, hogy a templomépítés a 21. században sem kihalt ága az építészetnek - ennek függvényében viszont a visszafogott, praktikus, úgymond minimál-dizájn uralta a teret az épületben. Ami szép, szép, mert tényleg nagyon otthonosan volt berendezve, meg igényesen, meg minden - de részemről, ha templom, akkor barokk, gót, klasszikus, vagy báááááármilyen, csak nem modern. xD

Ami minket illet, bevallom, pénteken kicsit elbizonytalanodtam, hogy valóban jó ötlet-e másnap koncertezni, minek okán olyan ritkaszar főpróbát sikerült tartanunk, amire rég volt példa. Nem akarom részletezni, de nem csak a karmesterünk tajtékzott, hanem magamban én is, hogy ha másnap is ilyen bénák leszünk, akkor szeptember óta a semmire basztam el az időmet, amikor lett volna jobb dolgom is... (Például pénteken azért nem mentem Zsófa szalagavatójára, mert nem lett volna pofám megtenni, hogy kihagyom a főpróbát, mint szólamvezető. Szombaton meg Hina szalagavatóját hagytam ki, mert hogy koncert... x'D)

Ehhez képest, a koncerten remekek voltunk. x3 Minden szerénykedés nélkül ki merem jelenteni, hogy a renitens elemek is összekapták magukat, és kicsit a templomi akusztikának is köszönhetően, de nagyon szép koncertet sikerült adnunk. x3

De ami miatt ilyen részletességgel ecsetelem a dolgot, az nem a fentebbiek miatt van, hanem amiatt a szám miatt, ami nagy kedvencemmé vált, mikor elkezdtük megtanulni, és ahogy este játszottuk, az valami frenetikus volt...!

Ez az. Silvius Leopold Weiss egy francia zeneszerző, Bach kortársa, - barokk...! *sigh* - amit linkeltem, az pedig a G-moll Ciacona (ejtsd: sakonn) szóló-verziója - mert amit mi játszunk, az három szólamra szétbontott, zenekar-kompatibilis átirat. De szólóban is csodagyönyörű...

(És akkor kérlek, képzeljétek el ezt a szerzeményt egy hatalmas, barokk templomban előadva - egy olyan templomban, aminek a kialakítása arról híres, hogy úgy veri vissza a hangot minden fala, hogy meghallva nem tudod megmondani, honnan szól a hang, és hol van az, ami kiadja magából. Bár mi nem egy ilyen templomban adtuk elő, azért az ottani akusztika is remek volt, és amikor néha ránéztem a közönségre, azért nem kevés arcon láttam az őszinte áhítatot, ahogy hallgattak minket. x3 Bocsánat, abbahagyom az önfényezést. xD)

És hogy egy kicsit műveljem a népet, itt van ez a dal barokk lanton előadva egy bizonyos Jose Miguel Moreno által - csak mert ez a darab eredetileg barokk lantra lett írva, szóval vélhetőleg valahogy így hangozhatott még anno Weiss életében. (És csak mert csodagyönyörű a barokk lant hangja, és imádom Caravaggio képeit is. x3)

óEgyébként ezen kívül még játszottuk Bach 147. kantátájából a korált - amit nem fogok belinkelni, mert egyrészt eredetileg kórusra írt darab, és csak úgy van fenn YouTube-on, másrészt meg mert én már szemöldökrángást kapok tőle. Kövezzetek meg, de ez az egyetlen Bach-darab, amit gyűlölök. Lehet, csak azért, mert túl sokat játszottuk már. x'D Viszont játszottuk utána a H-moll szvit Polonaise- és Menüett-tételét, amiket már annál jobban szeretek. x3

És ráadásként - mert visszatapsoltak minket =D - játszottunk még egy darabot Weiss-től, egy Gigue-t. X3 Ezt itt:

(Ez volt a legjobb felvétel, amit találtam, remélem, tetszik. x3 Mi imádjuk. =D)

Nna, hát, azt hiszem, ennyit akartam megosztani veletek. Hallgassatok sok barokk zenét! =D

Adieu!

Címkék: zene gitár koncert napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr365638488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása