Távol van-e Távol-Kelet?

 2013.11.11. 00:33

Na, üdv! Gondoltam, jelentkezem valami kultúrprogramos élménybeszámolóval, még ha csak igen limitáltan is vettem részt rajta, de azt mind élveztem. x3

00077185.jpegMár vagy egy hónapja láttam az Astorián a plakátokat, aztán amikor rákerestem, és megláttam, hogy november 9-10-én lesz (vagyis azon a hétvégén, amikor már itthon vagyok =D) és még ráadásul ingyenes is, nem volt kérdés, hogy megyek-e. x3 

Tegnap Kishivel ketten mentünk a 14:00-kor kezdődő dobkoncertre, amit japán gyerekek adtak elő, de a pótlóbuszok sebességbeli korlátozottságának valamint az útvonaluk hosszúságának köszönhetően arról lemaradtunk. (Csak tudnám, mi a nyavalyát szerkesztenek ilyenkor a metróalagutakban, ami miatt nem lehet üzemeltetni... -.-") Ellenben a 14:15-kor kezdődő kagura-bemutatót elkaptuk, még úgy is, hogy igen lassan döcögtünk fel a Hagyományok Házának lépcsőin - gyönyörű az az épület, egyszerűen meseszép, oda még egyszer vissza kell mennem fotózgatni...! *.*

(A kagura egyébként egy shinto vallási tánctípus, és ha csakugyan jól emlékszem a konferanszié szavaira - aki mellesleg angolul is elmondta a bevezetőket, és rettentően irritált a kiejtése x'D - akkor egy shioharai-t, azaz egy purifikációs, tisztító-táncot láttunk. A táncot Bata Rita mutatta be és egy férfi dobolta neki a taktust - érdekes volt, de azért egy minimális tudást igényelt a nézőktől, legalább annyit, hogy a shinto az egy vallás, és ennek a vallásnak vannak rituális táncai, és azok valahogy így festenek. xD)

Aztán még utána körbenéztünk, miket lehet csinálni - volt mindenféle, az egyik standnál lehetett kokeshi-babát is festeni, de már elfogytak a cuki formájúak, és nem nagyon volt hely az asztalnál... xD - és az egyik koreai ruhás pultnál összefutottam Fannival és Annával - két kis E5vösös Effes, és hát ugye az effesek kortól és státusztól függetlenül ismerik egymást és összetartanak xD - majd utána lementünk a földszintre, és betévedtünk egy kínai kalligráfiás előadásra, amit természetesen ki is lehetett próbálni, és természetesen ki is próbáltuk. =D

Mondjuk egy kicsit trollkodtam, mikor első körben felírtam a "Nihon" kanjijait - jelentése: "Japán" =D - egy kínai kalligráfiás bemutatón, de hát ennyi még csak belefér. xD (Viszont olyan jópofa jelenséggel találkoztunk: a kirakott gyakorlópapírokon ugyanis egy idő után, ahogy megszáradt a "tinta", úgy eltűnt, és lehetett újra írni rá! Tök jó volt! =D)

Aztán mivel már nem volt más, ami érdekelt volna minket, a távozás mellett döntöttünk - ami engem illet, reggel 10-kor vette kezdetét a haiku-olvasás és verseny, ami érdekelt volna mondjuk, de Kishivel megbeszéléskor leszavaztuk, mondván, hogy korán van xD - és először úgy gondoltuk, hogy beülünk a La Deliziába, de mikor odaértünk, sokan ültek a galérián, úgyhogy úgy döntöttünk, átvándorlunk egy másik kávézóba. Végül a Coffee Factory győzött meg minket arról, hogy oda kell beülnünk - dizájnos belső, kényelmes, széles bőrkanapék (amin kényelmesen elfért a loliszoknyám is x3), és nem utolsó sorban egy akció, hogy 11-17 óráig minden megrendelt süti mellé adnak egy ingyen teát. =D Mennyei profiterolt ettem, és zöldteát kértem hozzá, de utána még Kishi rávett, hogy igyunk meg egy Irish cream névre keresztelt - egyébként istenifinom! - kávét, meg egy koktélt. xD

Aztán mivel elkezdett zuhogni az eső, ottmaradtunk még egy darabig, s csak olyan hat körül merészkedtünk ki, addigra már csak szemergett. Egy jó nagy kerülővel eljutottunk a Deákra, hogy ott szálljunk fel a metrópótlóra, mert ott sokan leszállnak, és akkor lesz hely - és lett is. <) (I'm a genius.) De még így is másfél óra volt, mire hazavergődtünk vele. x'D

Vasárnap már kicsit egyszerűbb dolgom volt - egyrészt egyedül mentem, mert nem tudtam összeszedni senkit, aki eljött volna velem (és akkor már úgy voltam vele, hogy dacból is elmegyek egyedül xD) - a nyolckor kezdődő zárókoncertre szándékoztam megérkezni - érdekelt még egy 15:30-kor kezdődő shamisennel kísért kalligráfiás performance is, csak 15:30-kor épp az Auchanból távoztam xD - és legnagyobb döbbenetemre odaértem 19:53-ra. O.o Metrópótlóval! Meg voltam döbbenve. (Még úgy is, hogy eredetileg 18:45-kor terveztem indulni, s ebből végül 18:55 lett, mert elpepecseltem a sminkemmel - s megint loliban mentem, mert csak. Még ha egyedül is mentem, úgy voltam vele, hogy akkor is csinos leszek, és kész. Többek közt ez a hozzáállás vezérelt szombaton is,  mikor visszatettem a farmeremet a szekrénybe. xD)

Szóval és tettel, időben odaértem, még azt is meghallgathattam, ahogy hangpróbát csináltak gyorsan az előadókkal - aztán kis szünet után kezdődött az első szám, amit egy hölgy énekelt - és néhol hegedült - valamint egy japán úriember kísérte shamisenen, meg mondott verset közben - vagyis a hölgy azt énekelte magyarul, amit a társa szavalt el nekünk japánul =D - és csodaszép volt. x3 Tsukuyomi volt a dal címe, hivatását tekintve pedig  a Holdisten dala kíván lenni. Aztán őket követte a Kiyo Kito Taiko - akik miatt első sorban menni akartam xD - és valami frenetikus koncertet csaptak. x3 (Imádom a Taikosokat, leginkább élőben. De csak mert utánozhatatlan az az érzés, ahogy dobolnak, és az ember tüdeje, gyomra, meg még egy pár szerve belerezonál a ritmusba. x3 És ezt a YouTube-os felvételek nem tudják visszaadni. x'D)

Szóval remek volt, összességében nagyon jól éreztem magam mindkét nap mindkét programján, még ha eléggé szűken is éltem a felkínált lehetőségekkel. De biztos vagyok benne, hogy a koreai, kínai, maláj, thai, vietnámi és még sorolhatnám hányféle kultúrát bemutató többi program is remek volt. =D (És rájöttem, hogy vasárnap este érdemes felszíni tömegközlekedéssel lavírozni Budapesten, ha az ember várost akar nézni. Ez a metrópótló járat is olyan szép helyeken visz keresztül, és kivilágítva meg minden még szebb, mint általában, és vasárnap este kilenc és tíz között csak a hozzám hasonló, csendes őrültek utazgatnak. xD A hangos őrültek addigra heverik ki a péntek-szombati másnaposságot. xD)

Nna, de asszem én most már tényleg megyek, mert holnap... vagyis ma korán kell kelnem, és millió dolgom van... x'D

Adieu!

Címkék: ajánló japán napló tevékenység

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr235625555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása