The very first day

 2013.09.09. 20:30

Képzeljétek, ma volt az első tanítási napom! És hulla fáradt vagyok, mert fél kilencre mentem be - és olyan fél tizenkettőkor feküdhettem le előtte való este xD - és bent voltam egészen fél négyig. Ezalatt az idő alatt három kilencven perces órát éltem túl, és hűűűű...!

Először is le kell szögeznem, hogy bár nem sikerült átkérnem magam japán szakra - tehát továbbra is anglisztikás vagyok - ellenben felvehetek japán minort, amihez már most be kell járnom japánórákra. x3 (Úgyhogy van Mai japán nyelvképzés 1-2-3 nevű órám, meg egy egy Japán társadalom és kultúra névre hallgató órám. xD) Fél kilenckor a Mai japán nyelvképzés 1-el indítottam, és nagyon mulatságos volt...!

Két japán tanár foglakozik velünk főként, Uchikawa-sensei és Ono-sensei - előbbi tud magyarul, utóbbi nem. xD Ono-senseiel volt az első óránk. Úgyhogy angolul kezdte el magyarázni a japán nyelv sajátos jellemzőit, majd kezdtünk bele a hiraganák megtanulásába, és eljutottunk egészen a "ha"-sorig, mindeközben megtudtuk, hogy a "ki" teteje úgy dől, mint a Szent István-kereszt, jegyezzük meg erről, valamint a "ke" egyenes vonalában nincs görbület, olyan, mint a japán kimonós nőalak - egyenes. XD (És nem összekeverendő az európai nőideál gömbölyded alakjával. x'D)

Mondjuk az volt a legjobb, amikor a tabletjén mutatott nekünk egy hiragana-gyakorló alkalmazást - és melegen ajánlotta, hogy Win8-as, MAC-os, és Android-felhasználók keressenek rá és töltsék le XD - amiben igyekezett elmagyarázni, hogy mennyire fontos a vonássorrend és a felismerhetőségre való törekvés, a külalak, és ezt szemléltette nekünk az "i"-vel. A tableten szépen beírta a kijelölt vonalat követve, hogy mindenki figyeljen, ez a helyes írásmódszer, így kell görbülnie a két csíknak, majd rányomott az okéra - mire az alkalmazás sípolt, hogy ez nem jó. xD Mert kiment a vonalból. =P (De harmadik próbálkozásra sikerült. xD)

Aztán volt egy lyukas órám, minek okán úgy döntöttem, hogy mivel tíztől délig nincs sok dolgom, hát fogom magam, és beugrom Aidához és Rachelhez az Eötvösbe, csak úgy poénból. Meg Rachel rávett, hogy beüljek vele törire - I. Világháborút vesznek... a régi szép idők... - Tiszához, s amíg ők "tanultak", addig én megcsináltam a hiragana-sormintámat a füzetembe, hogy a szerdai dolgozatnál ne égjek be. xD (Bár sok újat nem tanultam, a hiraganákat már egyszer bevágtam, s az olvasással nincs is gondom, viszont baromi rondán írok néhányat, úgyhogy kell a gyakorlás. xD)

Aztán visszakaptam Aidától a Botrányos viszonyokat, aztán elmentem haikus könyvet átvenni, aztán visszamentem, hogy túléljem a Bevezetés a nyelvtudományba névre hallgató órámat. Majd fél óra szünetet követően mentem Tudományos írástechnikára, amiről szépen elmondta a tanár, hogy mi ez, és hogy működik, és mit fog kérni - én meg kicsit elbizonytalanodtam, hogy én ebből félévkor hogy fogok levizsgázni... x'D

A két angolom után olyan hullán vánszorogtam ki az épületből, hogy még arra se volt erőm, hogy végigálljam azt a kilométeres sort, ami a Tanulmányi előadó irodája előtt állt, az éhhalál szélén álltam, meg a sor végén, úgyhogy inkább hazamentem.

De jól döntöttem, mert HÉV-ről leszállva belefutottam Fruba - hogy pontosak legyünk, hátulról a nyakába ugrottam szegénynek XD - s jót dumáltunk, meg kaptam tőle kölcsön könyvet. (Cserébe én is adtam neki. xD Megkapta a Botrányos viszonyokat, majd hazaérve kölcsönadtam neki a Teleny-t, Szécsi Noémitől az Utolsó kentaurt, és egy számomra megjegyezhetetlen nevű szerzőtől az Orosz rulett kezdőknek-et. Én meg kaptam tőle Oscar Wilde-meséket, amikre már nagyon kíváncsi voltam - kár, hogy csak kölcsönbe... - James Dashnertől Az Útvesztőt, valamint Ernest Cline-tól a Ready Player One-t, amire már szintén nagyon kíváncsi vagyok. x3) [Van egy olyan érzésem, hogy mind az Aranyborjú, mind a többi még el nem olvasott könyvem várni fog most egy picikét... xD]

Nna, hát ennyi volt velem ma. Holnap is fél kilencre kell bemennem. Meg holnap után is. Nyááááá....! T-T (De holnap legalább fél tizenkettőkor már végzek is. xD Szerdán viszont négyig bent kell lennem, és max. fél órás szüneteket követően végig óráim vannak... *sigh*)

Hát... vicces lesz ez a félév. Bár kicsit tartok a vizsgaidőszaktól, de csak túlélem. Lehetőleg elég jó eredménnyel ahhoz, hogy ne rakjanak át önköltséges képzésre. Most ez a hosszútávú cél. xD

A rövidtávú meg az, hogy tankönyvet nyomtassak. x'D

Adieu!

Címkék: könyv suli napló elte eötvös

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr565504715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása