Minden ami volt/van/lesz

 2013.06.24. 21:58

Hájdihó! No, hát egy kicsit zsufi volt az elmúlt hónapom - arra sem emlékszem, hogy kell blogbejegyzést írni, komolyan xD - és soooook-sok-sok-sok és még annál is több minden történt velem, úgyhogy most lássuk ezeket, fontossági sorrendben!

Ma reggel kaptam az e-mailt a Színműről, hogy szeretettel várnak a felvételi harmadik körébe. x3 22-én volt a szóbeli meghallgatásom, melynek keretein belül fel kellett készülnöm Moliére és Kleist Amphitryon c. drámáikból - ez úgy nézett ki, hogy még az emelt szóbelijeim után - igen, még olyanom is volt, csak azok a fontossági sorrendben lejjebb vannak XD - rögtön tartottam Dekával egy másfél órás társalgást, amikor is megbeszéltünk minden lehetséges dolgot a két drámával kapcsolatban - meg kaptam vagy húsz oldalnyi kritikai anyagot, hogy korunkban kik, mikor és hol játszották ezeket xD - s a tanárnő innentől rám bízott mindent, hogy tanulgassak, ahogy időm engedi. Másfél napot töltöttem el a Szabó Ervin Könyvtár olvasótermében felfegyverkezve a Moliére-kötetemmel, a Kleist-szöveggel, amit a tanárnő nyomtatott ki nekem, illetve egy Földényi F. László által írt Kleist-lexikonnal, továbbá a Moliére-darab Petri György általi fordításával - mert nekem nem elég a Kálnoky László-féle XD - s miután összehasonlítottam a két Moliére-szöveget, átolvastam a Kleist-lexikont, leültem, hogy akkor most jelenetről jelenetre, sőt, megszólalásról megszólalásra végigvegyem a két darabot párhuzamosan, s bőszen jegyzeteltem közben. (Csodálom, hogy nem kapott lángra a papír.)

Meg amíg 21-én déltől háromig az érettségi bizonyítványomra vártam, bevágtam a 20 oldalnyi kritikai anyag lényegét is, mert hát az sosem árthat. xD Aztán 22-én jöttem, láttam, győztem. De most komolyan. Háromra voltam behívva - kettőre odaértem, mert nem bírtam már otthon ülni a seggemen xD - s olyan csinosan érkeztem meg, hogy csak na. A szép, fehér - és méregdrága XD - csipkecsodámat vettem fel, meg a hozzá passzentos hattyús fülbevalómat - imádom azt az összeállítást, majd egyszer lefotózom xD - s csöndesen várakoztam a konferenciaterem várójában néhány - megjegyzem igen kevés! - sorstársammal. Az első csajszival nem nagyon kommunikáltunk, az utánam érkező srác már beszédesebb volt, vele tök jól eldumáltam, az utána érkező csajsziban meg próbáltam tartani a lelket, mert mondta, hogy rettegni szokott a szóbeli vizsgáktól. XD

Aztán egyszer csak behívtak, bementem, s leültettek egy kényelmes bőrfotelbe a négyfős zsűrivel szemben, akik előtt már ott volt négy példányban az önéletrajzom - azt is kellett küldenem nekik - s az egyikük - egy végzős diák - bemutatta a "leendő osztályfőnökeimet." (De szerintem látta a döbbenetet a tekintetemen, úgyhogy gyorsan hozzátoldotta, hogy "már ha úgy adódik", de azért jól esett. xD Csak hogy azért mégse érezzem azt, hogy teljesen nyert ügyem van. xD)

Először az önéletrajzomból kérdezgettek egy kicsit - miután bemutatkoztak, s az egyik férfi legnagyobb örömömre megjegyezte, hogy habár Emília vagyok papíron, Tündének kell hívni (szépen leírtam, hogy ez miért van így XD) s akkor meg még jobban megdöbbentem, mikor közölték velem, hogy én vagyok a legfiatalabb jelentkező. x'D (És döbbenet, de tényleg! XD Akikkel a váróban tudtam beszélni, mind mondta, hogy hát ő egyetemista, családanya, most diplomázik, és mikor kérdezték, hogy én hol tanulok, mondtam, hogy hát én úgy most érettségiztem le... x'D Kvázi sokkoltam őket ezzel az információval. xD)

No de, beszélgettünk utána a darabról, és meg voltam döbbenve, mert nagyon kedvesek voltak végig. De tényleg! A színművész-felvételin úgy megszívatott a zsűri, hogy csak lestem, most meg egyrészt bőrfotelben ülhettem, kedélyesen cseverésztek velem, olyan dicséreteket kaptam, hogy "ez egy igazán szép gondolat!" meg "hm, ez milyen jó ötlet!" sőt, még a ruhámat és a fülbevalómat is megdicsérték - ami után hazamenve tényleg olyan érzésem volt, mint Caesarnak. Veni, vidi, vici. 

Aztán utána mentem még Múzeumok Éjszakájára Kishivel, de mivel az egy külön bejegyzést fog kapni - ez volt eddig életem legviccesebb eseménye, ez holtbiztos XD - most arra nem térnék ki.

Ellenben a fontossági sorrend következő pontja az érettségik. A szóbelik. 7-én mentem töriből - emelten, az erre való készülés eredménye a Hadinapló c. bejegyzés XD - és 86% lett a szóbelim, aminek örültem, mint majom a farkának, mert a 80%-os írásbelimet felhúztam 82%-ra. x3 (Tételem egyébként Athén és Spárta államfelépítésének összehasonlítása volt, asszem nem is kívánhattam volna jobbat. xD Rettegtem, hogy bármit húzzak, csak EU-t és Hidegháborút ne, bármit, csak ezt a kettőt ne. xD És tárá...)

Aztán 11-én mentem magyarból, Tótékat húztam meg kommunikációt, és én azt hittem, hogy egy zseniális feleletet bonyolítottam le - 88%-ot kaptam rá. -.-" Ami fájt, de legalább nem sokat kellett szórakozni az átlagolással, mert az írásbelim is 88% lett. xD

Aztán 20-án mentem drámából, Orsival. Mi ketten tettünk közepet drámából, s már a tételekkel is sokat szívtunk, mert alapjáraton kettőnknek összesen 10 tételt talált ki Forgács, erre, öt nappal vizsga előtt jött az üzenet a vizsgaelnöktől, hogy hát ez kevés, és a szabály szerint 20-nak kell lennie. Ami oké, mert a szabály az szabály - de 'szameg, ne öt nappal a vizsga előtt közöljék, hogy hé, hülyegyerek, még 10 tételt meg kéne tanulnod. -.-"

Szóval szidtunk mindent Orsival, míg Forgács gépén válogattuk össze a tételeket, hogy csak legyen meg a 20... X'D Aztán végül is a Shakespeare-i színház felépítését és dramaturgiáját húztam tételként. Ceh. Én, aki dramaturg akarok lenni. Olyan 100%-os felelet vágtam le, hogy öröm volt hallgatni - take that, bitch!

Aztán jött a murisabb része, mert a dráma érettséginek része, hogy a szóbeli után van egy gyakorlati cucc, ami vagy az, hogy el kell beszélgetni arról, hogy egy darabot hogy rendeznénk meg, milyen díszlettel, jelmezekkel, koncepcióval, stb., vagy elő lehet adni egy monológot, vagy, ha mondjuk pont két ember érettségizik egy napon, egyszerre, elő lehet adni egy párbeszédet, páros jelenetet.

Orsi kiszemelte a Tartuffe-öt, abból is a Parti Nagy Lajos-féle fordítást - amiben káromkodnak rendesen xD - Dorine és Mariane jelenetét. Előbbi voltam én, utóbbi Orsi. Hétfőn kezdtünk egyáltalán próbálni, csütörtökön meg úgy lejátszottuk csont nélkül, hogy az összes tanár el volt ájulva tőlünk. 21-én este, a banketten hárman is odajöttek még gratulálni, hogy hát ez zseniális volt. <3 (Az volt a vicces, hogy akik bent voltak ketten, és épp a tételüket dolgozták ki, semmire nem tudtak figyelni rajtunk kívül, úgyhogy kaptak plusz öt percet a vizsgaelnöktől. xD)

No, aztán 21-én ugye volt az érettségi lezárása, ami kezdődött volna délben, ehelyett háromkor feljutottunk, hogy megfőjünk a díszteremben, kapjunk egy két kilós alkotmányt - nem viccelek, ez halál komoly, oktatásügyi miniszterünk még levelet is írt bele, és mellékletben ott van az összes eddigi módosítás (mind a négy xD) - amit utána sajgó vállal cipeltem haza, de koccintottunk, ittunk pezsgőt - amit továbbra se szeretek xD - én meg utána téptem vissza a könyvtárba tanulni meg összevetni, aztán haza, hogy az esti bankettre átöltözzek és összeszedjem magam.

A bankett tök jó volt, a hangulat ugyan csak lassan jött meg, de szép lassan azért elkezdtünk beszélgetni, ittunk sokat és hideget, mert istentelenül meleg volt - mindenre gondoltunk a hely kiválasztásakor, csak erre nem xD - de a kaja mennyei volt. x3 (Jó, egész nap nem ettem semmit három szendvicsen kívül, csak víz volt bennem, meg egy fél korty pezsgő, szóval mondhatni kiéhezetten érkeztem, de na. xD Nem szoktam szeretni a zöldség-krémleveseket, ellenben most a paprika-krémleves nagyon is ízlett! Lehet, hogy csak azért, mert tortilla-chipset is rakhattam bele, amire már az első perctől kezdve rájártam dézsmálgatni, de na. xD A rántott húst és a krumplit meg nem lehet elrontani, de a desszertként fogyasztott somlói galuska mesés volt. *.* Ajánlom mindenkinek a Kőleves névre hallgató éttermet, nagyon hangulatos hely, és tényleg mennyei a konyhájuk~ x3)

Nno, hát... Asszem ennyi. Tegnap vásároltam. Meg ma is. Két felsőt. xD Egy Hádás fekete lolis toppot, ami egyszerűen tökéletes nyári lolimeetekre - kár, hogy fehérben nem volt olyan XD - meg New Yorkerben leárazott galaxy-mintás felsőt. *.* Azóta szemezek azzal a dizájnnal, hogy kijött még tél-környékén, méregdrágán, de mindig lemondtam róla, mert a nadrág túl drága volt - és csőfazonú, ami nekem eléggé előnytelen - a leggings még annál is inkább kerülendő az én esetemben, s most láttam szintén 2000-ért egyberuhát, ami nem volt rossz, de inkább a lila dominált benne, a felsőn meg több a zöldes-kékes árnyalat, s az jobban bejött. Igaz, hogy az M-es is lóg rajtam, de S-es már nem volt, s most amúgy is menő, ha az emberen lógnak a ruhák. (Meg végre egy M-es cucc, ami nem feszül a mellemen. x'D)

Ma meg Csillát kísértem IKEA-ba képkeretet venni, s elcsábultam, vettem magamnak 200-ért barokkos matricát. (Nem tehetek róla, léghajók voltak rajta, nem hagyhattam ott! XD) Meg utána Árkádban nézelődtünk, megmutattam neki az új kedvenc boltomat - Stylist Gardrobe - ami kb. egy hónapja nyílt, s igaz, hogy nem a legolcsóbb, de meseszép ruháik vannak. *.* (Találtam magamnak négyezerért ringlispiel-es felsőt. Akarom. Akarooooom!! X'D De nem szabaaaad! XD)

Aztán meg betévedtünk egy új "fagyizóba", ahol fagyasztott joghurtot lehet enni - Jono Yogo a neve - s 10 deka fagyi kerül 290-be, de önkiszolgáló. Annyit nyomsz a pohárkádba, amennyit akarsz - akár fél kilót is! - olyan kombinációban és mennyiségben, amilyenben akarod, olyan dekorációval, amilyennel szeretnéd. (Én nem bírtam ellenállni sem a gumimacinak, sem a jelly bean-nek. xD) És 195 grammért fizettem 565 forintot, ami annyira nem is sok - főként, hogy vannak helyek, ahol két gombóc fagyiért is simán tudsz fizetni ennyit.

Szóval az elmúlt négy-öt napom remek volt. Tényleg. A hétvége meg pláne. Következő bejegyzésben kivesézem alaposan az idei Múzeumok éjszakáját...

Adieu!

Címkék: vásárlás fáradtság napló érettségi ruhák őrültségek

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr565376371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása