Kutná Hora

 2011.03.13. 18:39

Szép napot, minden kedves erre-járónak! Írhatnékom van, már oly hosszú idő óta végre megint, úgyhogy meg is mutatom, mit fedeztem fel föciórán - vagyis fedeztetett fel velem Domi föciórán...

Föcin mostanában prezentálgatunk, mint a félőrültek, méghozzá, a regionális földrajzhoz kapcsolódóan, a tanulni kívánt nációk turisztikai látványosságait mutatjuk meg osztálytársainknak 10 perc alatt - természetesen egy elég árnyalt képet adva vissza csupán a 10-12 látnivalóval, mert én pölö Franciaországon belül csak Párizsban kapásból fel tudnék sorolni 12 látnivalót, és akkor még ki se értünk a külvárosba...

Szóval, ilyen feltételek mellett, hogy egy országon belül, több tájegységről, történelmi és természeti kincseket is mutassunk be, kaptam én a Balkánt, és Törökországot. XD (Amilyen kicsik ezek a balkán államok, legalább annyi látnivaló van bennük...! Csak Montenegróról, ami azért valljuk be, nem épp egy hatalmas ország, találtam egy százas listát, hogy mi az, amit érdemes megnézni... És akkor a többi országot nem is mondtam... XD A vége az lett, hogy minden Balkán országból egy látványosságot választottam, Törökországból pedig hatot. És nagyjából jól elszórtan. xD)

Ellenben, nem erről akartam most beszélni, hanem Domi előadásáról, mert Csehországon belül egy csodaszép kápolnát mutatott nekünk - Közép-Európát kapta. S akkor... Hú, hirtelen nem tudom, képekkel kezdjek, vagy leírással...? Az expresszívebb megoldást keresem... xD Na, jól van, tehát, íme, a Kutná Horaban található Csontkápolna. ^^

Zseniális, ki is lehet találni, hogy miért Csontkápolna.

AZ 1318-as pestisjárvány áldozatainak emlékére építették, és dekorálták... valódi, emberi csontokkal.

Hátborzongatóan gyönyörű...

Egy egész címer, csontokból.

A kápolna kiijárata. Megjegyezném, a képeket nem én csináltam, úgy vadászgattam össze őket mindenhonnan. De feltett szándékom eljutni egyszer ide. x3

Egyébként, ha már itt tartunk, van egy ehhez hasonló Csontkápolna a portugáliai Evorában is, neve Capela dos Ossos, és a Szent Ferenc templom rézét képezi.

Akit igazán érdekel, itt egy link. Az előbbiekhez hasonló, megrendítő képekkel lehet találkozni ott is, akinek a gyomra nem bírja, hagyjon fel vele... XD

No, ennyit akartam így gyorsan, mert elvileg nekem száguldoznom kéne Villon olvasásával - az a költő ki akar engem csinálni, én tudom... XD 

De most már teljesen tisztában vagyok az életrajzának minden lényeges elemével, átnyálaztam a Világirodalmi Lexikon Villon-szócikkét - hét oldal, telefonkönyv-betűmérettel - ezen kívül A francia irodalom története c. mű rá vonatkozó oldalait, és túl vagyok egy 130 oldalas életrajzi könyvön, most meg épp Mészöly Dezső: Az igazi Villon c. tanulmányát gyötröm... És még van két könyv, édes istenkém...

Ezek után azt hiszem nem lesz nehéz hat oldalt összekörmölni Villonról. Főként, ha drága osztályfőnököm lábjegyzeteket is kér. Igen!? Legyen! Telenyomom neki annyi lábjegyzettel, hogy csak na...! Olyan barokkos körmondatokban fogok fogalmazni, hogy mire a mondat végére ér, elfelejti, hogy kezdődött... XD

Na jó, nem, mert azzal magam alatt vágnám a fát, lévén én kapnék karót az érthetetlenség miatt... Szóval marad a jól bevált stílusom. (Amúgy vicces volt, elküldtem ofőnek a Villon utóéletéről szóló fejezetet, kényszerképpen, és ahhoz a szóhoz, hogy ,,Illetőlegesen", beírta nekem, hogy ,,szerinte nincs ilyen szó". Esküszöm majdnem visszaírtam neki, hogy szerintem meg van. XD 

(És nem utolsó sorban, a Word nem húzta alá, márpedig néha egész triviális szavakat nem szokott ismerni, és fel kell vennem olyankor azokat a szótárába - érdekes mód a ragozott formáját szintúgy nem ismeri fel annak a szónak... XD - de a ,,illetőlegesen"-t még ő is felismerte! Szóval, ha már a Word sem csesztet, hogy nem érti ezt a szót, akkor biztos, hogy van ilyen szó! XD)

De legyen neki igaza, kijavítom valamire. Hmpf. Egyébként, mindenkinek ajánlom a Villon életrajzával foglalkozó tanulmányokat. Én egy nap alatt hárman is átsuhantam, úgyhogy nem is bonyolultak. ^^ Meg érdekes összevetni, hogy ki mit ír róla, és hogyan... Ennél már csak a különböző Villon-fordításokat jobb összehasonlítgatni... XD

Node, megyek is, csak ennyit akartam. Ha Csehországban jártok, nézzetek el a kutná horai Csontkápolnába, és olvasgassatok Villont. ^^ Bye-bye!

Címkék: suli napló f villon 10.

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr512736382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2011.03.13. 19:33:31

Úgyis tervezek majd Csehországba menni, bár Prágába, és az alkimisták utcájába, de ez más kérdés. x'D Majd útba ejtem ezt a csonti-kápolnát is. Hehe.
(amúgy vicces, írsz egy olyat, hogy "no ennyit akartam", aztán még 6 bekezdést utána nyomsz. Bocsi. x'D)

Tadeshi 2011.03.13. 20:11:56

@Tune-chan: Mert eszembe jut valami, leírom, és utána távozok. XD
És sztem megéri kitérőt tenni. ^^ Egyszer jártam mondjuk Prágában, de szeretném látni még egyszer, mert azóta mindent elfelejtettem... XD (Megyünk együtt? XD)

Miss Rose 2011.03.14. 10:40:01

Anyááááááás! *.*

Tadeshi 2011.03.14. 17:01:26

@Miss Rose: Ugye? XD (Bár, nekem az első megnyilvánulásom egy hasonló kaliberű ,,húbazmeg!" volt... XD)

Miss Rose 2011.03.20. 17:57:11

nekem is, csak nem akartam obszcén megnyilvánulásokat a blogodba XD
süti beállítások módosítása