Francia tantábor Op. 3 No. 2

 2010.06.29. 19:29

Oké, folytassuk akkor... (Már nincs sok hátra, ez az utolsó kastély, és aztán jöhet Párizs. x3 Arról csak képeket rakok fel viszont - mert gondolom nem nagyon fog magyarázatra szorulni. xD) No, akkor...

Cheverny


A kastélyt jelenleg a Hurault család leszármazottai birtokolják - hogy én mennyire szívesen lennék családtag...! Az év 365 napján nyitva áll a látogatók előtt, az első két szint van megnyitva, a többit pedig a család tagjai lakják. (Tök vicces volt, hallottuk is, ahogy a harmadikon gyakorolgatott valaki egy dobon... xD)

Node, akkor, lássuk, mink van. x3

A kastély előről.

Egyébként, itt tenyésztenek háromszínű falkavadász kopókat is - sajnos a kutyákat nem láttuk...

A lépcsőház. A páncél egy 16. századi savoyai lovagpáncél, az agancs fölötte pedig egy 6000 éves cervus megaceros agancsa, ami elvileg abban a magasságban van elheylezve, ahol az állat eredetileg hordhatta az agancsokat. (Basszuskulcs... O.o)

Hálószoba.

Gyerekszoba, Napólen korabeli hintalovakkal.

A család számára készített étkészlet, melynek címe: Egy ősz Cheverny-ben.

A Hurault-családfa. Bal felül ltható a család címere is: azúr kereszt és négy vörös nap.

Emléklap George Washington aláírásával, melyben megemlékeznek arról, hogy a család segített az amerikai Függetlenségi Háborúban - az amcsiknak, ugye.

XV. Lajos korabeli órakészülék, ami még mindig pontos - ellenőriztem! - és ehhez állították a kastély többi óráját is.

Egy XVI. Lajos korabeli sakk-készlet. (Le kellett fotóznom, miután a hatodik köteténél járok a Démonvilág sorozatnak, nem bírtam kihagyni, hogy ne fotózzak le egy sakk-készletet. xD Egen, ez már fanatizmus. xD Lehet, hogy a játékra is rá fogok kapni - megkérem Levit, hogy okítson ki. xD Bár, egyszer már megvertem... xD De akkor nem figyelt, mentségére legyen mondva.)

L'Orangerie. Ide halmozták fel a háborúk során a műkincseket, többek között a Mona Lisát is.

A kastély hátulról.

Végül pedig a kastély félelőről. ^^

És csütörtökön ez volt az utolsó kastélyunk. el lehetett volna menni még biciklitúrával egy másikhoz is, aminek pont az lett volna a lényege, hogy mindent meg lehetett tapizni! O.o

A szőnyegeket, az órákat, az asztalokat, a képeket, a flakat, egyszóval mindent! 

És miért ne mentem, na miért? XD Mert nem volt rá elég pénzem. xD (Neeem, a kastély belépőjére lett volna pénzem, 4 Euró lett volna. De kikölcsönözni a biciklit, amivel mentünk volna... 13 €... Az nem fért bele a hét és fél pénzbe... *sigh*)

No segond, majd legközelebb. xD Egyébként, nagoyn kevesen mentek, a lakótársaim, meg még pár csajszi... (Én is akartam volnaaa!! *vinnyog*) Khm, helyette a lakásunkban elmosogattam, és költészkedtem kicsit.

Neeem, nem a kötelező versikét, azt már ennek előtte egy nappal megírtam, és be is adtam - én voltam az első xD - és...És akkor be is tenném. xD

Mily sok büszke várat rejt völgyed, szép Loire!
Eklektikus kastélyt, mint a díszes Blois.
Ódon vadászvárat, csalókát, mint Chambord,
Hol I. Ferenc és da Vinci barangolt.
És a kis romantikus: szép Azay-le-Rideau
,
Hűs kertjáben állt az indulni kész hintó.

Milyen? ^^ (Bacsó szerint szentimentális. Lakótársaim szerint elbújhatnának mögöttem - az a bók nagoyn jól esett... *_* Nagymamám szerint elbűvölő, Évi szerint fantasztikus, és... ejnye, hgoy is fogalmazta? ,,Mintha visszamentem volna a 18. századba." x3)

Heh, nem gondoltam volna, hogy megrendelésre is képes vagyok verset írni. xD 

(És az enyémet olvasták fel elsőnek. x3 Mármint, kiválasztottak párat, amik nagoyn jók lettek - 49 vers közül xD - és az enyémmel kezdtek, és Orsiéval zártak. Orisé viszont jobb volt, mint az enyém. Sokkal. Jó, hosszabbra is sikeredett, de volt eleje és vége, ez meg csak ilyen kis... Kis szösszenet. xD Hamar túl akartam elnni rajta. =P)

Nnnna, és akkor mára ennyit. (Írtam egy másik verset is, de azt majd később. Jóval. xD Most repülök a következő bejegyzésre, és nekiesek Párizsnak. x3)

Bye!

Címkék: vers történelem franciaország képek napló úti napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr382119260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2010.07.17. 12:18:11

Nna, kicsit megkésve, de elolvastam, és írok is. Elsőnek a vers... Szerintem is kicsit szentimentális, ez volt az első szó, ami eszembe jutott vele kapcsolatban. xD
És a sakk... Én is emgvertem egyszer Levit, pedig hülye vagyok a sakkhoz és ez... gyanúúús. Lehet hagyta magát nálad is és nálam is? :x (Bár állította, hogy nem, és el is hitem neki, de ha veled is eljátszotta ugyanet, ugyanazzal a kifogással...)

Tadeshi 2010.07.18. 14:25:22

@Tune-chan: Jóh. xD De azért tetszik, ugye? XD
Hmmm... Gyanúúúúús... =S Megverjük? ;)
süti beállítások módosítása