Francia tantábor Op. 2 No. 1

 2010.06.28. 14:26

Erhem,nos, tegnap kidőltem Chaoumont-sur-Loire-nál, de most folytatnám, és a következő kastély nem máááás, mint...

Langeais


Ejtsd: [lanzsé]. Itt lakott VIII. Károly, és felesége, Anne de Bretagne, és ebben a kastélyban kötöttek házasságot, amikor Anne még csak 12 éves volt. Azért volt fontos, mert akkoriban volt a breton fenyegetés, és egy üzleti házasodás után már nem kell amiatt aggódni, hogy a bretonok esetleg támadnának - mert csak nem támadják már meg a sógorukat, na. =D 

Tipikus középkori lovagvár, de már tartalmaz reneazánsz díszítőelemeket is. XI. Lajos király építtette 1465-ben. Az a bizonyos házasság pedig 1491-ben történt.

Érdekessége, hogy a kastélykertben ott áll Franciaország első védelmi várának egyetlen megmaradt fala, amit a 10. században építettek. Éééés, akkor jöjjenek a képek.

A vár szemből.

Az a ehlyzet, hogy többérdekességet nem nagyon tudok mesélni, mert francia nyelvű prospektust hoztam el. xD 

Zseniális vagoyk, mi? =P

De volt benne pár angol szavacska is - kér-három bekezdésnyi - amikből vannak a fentebbi információk.

Egyébként meg tipikus példája a későközépkori épitészetnek - vastag várfalak, bástyák, és a tetején van egy védőfolyosó, amin végig is sétáltunk. ^^

És itt vettem kisöcsémnek lovagi ruhába öltözött harci macit. xD

(Megj.: A nagy, lila, lelógó papíron Anne de Bretagne vala.)

A bejárat, csapóhíddal.

Szerintem ennél bővebb magyarázatra nem nagyon szorul. XD

A kastély az udvar felől.

A várkert, benne a maradványfallal.

Egy A és egy K monogramm, előbbi ugye anne de Bretagne, másik meg VIII. Károly.

Alatta Anne jelszava, a ,,Potius mori, quam foedari", vagyis ,,Inkább meghalni, mint beszennyeződni."

Ez pedig itt az ebédlő. ^^ Amúgy, ez a kastély rendkívül gazdagon van berendezve, és itt fotóztam egy valami eszméletlenül jó beállítást. x3 Majd meglátjátok. xD

Őtet itt. ^^ Akkorát néztem, amikor megláttam ezeket a kisasztalon, ráadásul pontosan így betéve! Le kellett fotóznom.

Oh, az a terem, ahol Anne és VIII. Károly házassága megköttetett, nem tudtam lefényképezni... Sötét volt, de cefetül - miért nem lehet kinyitni az ablakokat, basszuskulcs?! 

Pedig ott még kis viaszbábuk is voltak, beállítva úgy, ahogy a házasság lefolyhatott! ><*

Na, mindegy. Kárpótoljon minket a fentebbi beállítás. xD

Ez pediglen a kilátás a védelmifolyosóból. ^^ Szerintem gyönyörű. x3

És Langeais kastélyáról ennyit akkor. elfogytak a képek. xD 

Nem mellékesen, asszem Blois-ból hazafelé tartva kaptunk egy feladatot, hogy írjunk hat sort, felező tizenkettesben úgy, hogy három Loire-menti kastély neve legyen rímhelyzetben - lehett belső rím is.

És asszem enapon írtam meg, hazafele menvén a buszon - telefonba pötyögve, mint a verseim kilencven százalékát, ha nincs kéznél papír és/vagy toll. xD 

És majd meglátjátok, milyen lett, de lássuk is a következő kastélyt...

Azay-le-Rideau


Ejtsd: [azélöridó]

Ezt a kastélyt 1510-ben vásárolta meg Azay grófja, majd 1537-ben Antoine Raffin-hoz került.

Az ő családja birtokolta egészen 1791-ig, amikor Chalres de Biencourt márki megvette, és kialakította a kastély romantikus arculatát. (Az ajtókon egyébként vannak B betűk, amik Biencourt márkira utalnak.)

Végül 1905-ben a francia állam megvásárolta a kastélyt, azóta állami tulajdon.

És nem mellékesen, igényesen berendezett souvenir-boltocskája van, ahol lehetett kapni mártogatós tollakat, tintát hozzá, és papírt, és... Basszuskulcs, akarok tintááááát! (Toll már van. xD)

Érdekesség még, hgoy ez a kastély tele van falikárpitokkal. Egészen konkrétan egy olyan szoba nem volt - a konyhát és környékét leszámítva - ahol ne lógott volna megfakult, 16. századi faliszőnyeg.

Jó, rendben, volt olyan falikárpit is, ami nem fakult meg az idők során, mert későbbi korokban csinálták, de na. xD 

engem annyira nem hoznak lázba a faliszőnyegek... Úgy értem, szépek, szépek, de ha már falra akarok valamit kirakni, akkor az festmény legyen, vagy poszter. A faliszőnyeg egy kicsit... giccses. =P

Ettől függetlenül szép szőnyegek voltak - de szerintem egy ilyen kárpit maradjon csak a földön... (Bár... Azért nem szívesen tapostam volna rá azokra a szép jelenetkre, de akkor is! XD Nem értem a nemesembereknek ezen vonzódását a falikárpitok iránt... Segond. xD)

Ó, basszus, megint eltértem. xD Szóval, képek!

Azay-le-Rideau kastélya szemből.

Lesz még közelebbi kép is, nyugalom. xD

Egy imádnivaló hintócska... Annyira csinosan álldogált ott a kertben, muszáj volt lefényképeznem! 

Igen, meg ezt is. xD 

(Az, hgoy a bácsi ott babrál a létrával a háttérben, azne tűnjön fel senkinek, jó? Basszus, miért is szóltam erről? XDDD Mindegy. xD)

A kastélykicsit közelebbről.

A szélső szárny közelebbről.

A dolgozószoba. Ez annyira tetszett, olyan jól be volt rendezgetve, hogy le kellett kapnom! x3

Egy csinos kis teázószalon.

Lehet, hogy a faliszőnyegekről nem teszek fel képet... Sőt, biztos, hogy nem teszek... xD bocsi, csak azok homályosak lettek.

Naaaa, és ez kicsodaaaa?! xD Igen, ez én vagyok, ismételten. xD

(Amúgy nyugalom, már csak egy kép van rólam, ami föl fog kerülni, úgyhogy aggodalomra semmi ok. xD Ha valaki mégis rémálmodni kezdene a képeim láttán - vagyis tőlem - az szóljon, és nem rakok be többet. xD)

Nnnnna, a következő állomásunk ezek után Tours városkája volt [túr], aminek jelentése ,,tornyok". (Remélem.)

És az szerintem a következő bejegyzésbe fog menni - nyugi, nincs olyan sok szóbeli anyag, inkább csak képek. És, ha Tours-on túlvagyunk, akkor marad két kastély és Párizs. Jézusom... Fhu, najólvan emberek, essünk neki! 

Vagyis menjünk a következő bejegyzésre. xD

Címkék: történelem franciaország képek napló úti napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr612116036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alouette 2013.07.04. 11:36:47

Kész, kedvenc kastély, echte vámpírrezidencia, Alouette Stendhal-szindrómában szörnyethalt, pont. XDD

Tadeshi 2013.07.04. 20:45:20

@Alouette: Ejnye... XD Jó, nekem is Azay-le-Rideau volt az egyik kedvencem... Bár igazából nincs kedvencem, mert mindegyik kastélyt imádtam, de szal na. XD Értsd jól. XD

Alouette 2013.07.05. 16:08:56

@Tadeshi: Értem-értem XD * fejsimi *
süti beállítások módosítása