Anna Karenina

 2013.12.02. 23:58

Na hoy! Bár ez is majd egy hete történt, de azért szép lassan csak eljutok oda, hogy megemlékezzek róla, mert már az odajutás is vicces volt... xD

A Bárka Színházban játszották - illetve játsszák még ehónapban egyszer, azt hiszem - és már a tavaszi bemutató óta látni akartam (szintén érettségi tétel volt a regény, és én asszem ott szerettem meg Tolsztojt, ha az Ivan Iljics halála nem lett volna elég hozzá. xD) Úgyhogy már ideje volt megnézni, és Kishi örömmel jött velem, bár mint utólag kiderült, aznap este volt Aidáék kóruskoncertje is... De már megvolt a jegy, mikor szólt. *sigh*

De más probléma nem volt, bár hétfő este még lázas esszéírás közepette tárgyaltam meg Kishivel, hogy jó, akkor ha hétkor kezdődik az előadás, akkor mikor és hol találkozzunk. Majd kedden kettőkor hazaérve befejeztem az esszémet, 16:40-kor boldogan felnéztem az órára, és mondtam, há, még arra is van időm, hogy Breton-t másoljak, fel is csaptam a füzetemet, hogy megkeressem, ám az első lapon egy elég meglepő jegyzet jött velem szembe, történetesen, hogy "26.: Anna Karenina, 18:00" ...Az ütő megállt bennem egy pillanatra, és gyorsan lecsekkoltam a jegyet, hogy tényleg hatkor kezdődik-e, és nem csak én írtam-e el... De sajnos a jegyen is hat óra volt. x'D

Úgyhogy rohamtempóban öltözködve hívtam Kishit, hogy változott a terv, hatkor kezdődik a muri, egy órával korábban tali - szerencsére nem vette fejemet, még csak rám se mordult, hogy milyen béna vagyok. xD (Ellenben a metró és a villamos is az orrom előtt húzott el, úgyhogy rohadt mérges voltam, de még így is sikerült odaérnem 17:30-ra Kishi elé, és 17:50-kor már a Nagyvárad térnél voltunk, úgyhogy rémbüszke voltam magunkra. =D)

Aztán mikor beültünk - tök jó helyünk volt, harmadik sor közepén =D - rádöbbentem, hogy nem is baj, hogy ilyen korán kezdődött az előadás, mert bár csak egy szünet volt benne, még így is tízkor ért véget. Szóval egy kicsit hosszú volt...

De igazából nem éreztem úgy, hogy pörgősebbnek kellett volna lennie. Bár azt hiszem, azt illene leszögeznem, hogy mint a prospektusról megtudtam, a drámát egy Klim névre hallgató úriember írta a regény történetét felhasználva, de mint feldolgozás, pár dolgot elég rendesen át lett írva benne...

Ami egy kicsit zavart, például az, hogy Levint szinte teljesen kiszedték belőle, és csak a második rész közepén tűnt fel, ott is csak mint erős mellékszereplő - és a regényben Levin eléggé főszereplő... Ha úgy tetszik, Anna doppelgängere - és én őszintén reméltem, hogy erre fognak rájátszani az előadás során, de nem. =S Anna és Levin még csak nem is találkoztak - pedig a regényben az egyik legszebb rész az, amikor Levin és Anna véletlenül találkoznak, mert végső soron Nekik kellett volna megtalálniuk egymást már a regény legelején...

No de ettől eltekintve, ha úgy vesszük, hogy akkor itt a hangsúly ténylegesen a címszereplőn van, akkor is szép volt - a zenék, a jelmezek és a jelenetek meg aztán pláne...! x3 Az is tetszett, hogy úgy voltak összerakva a díszlet, meg úgy voltak megcsinálva a jelenetek és a közöttük levő átvezetés, mintha egy filmforgatáson lennénk - nem tudom, mennyire kívántak utalni ezzel az új Anna Karenina filmre (tudjátok, a Keira Knightly-s darabra =D) de mindegy is, tetszett. x3

Anna karaktere mondjuk zavart egy kicsit, főleg az elején, nagyon bugyutának tűnt, de a végére már egészen hozzászoktam, meg volt karakterfejlődés... Szóval nem volt rossz. ^^

És bár összességében jó volt, nem éreztem pénzkidobásnak a jegy árát - megjegyzem, azóta a Justine-nel kapcsolatban sem érzem annak, csak akkor voltam marha morcos xD - de azért annyira nem is hagyott bennem mély nyomot... (Mint mondtam, horrorlabirintusba kell mennem, hogy sokkhatás érjen, de hát ez van. xD)

Nna, ennyit belőlem mára. Holnap Breton-kedd! ^^

Adieu!

Címkék: ajánló színház napló

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr265672535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása