Nadrág

 2013.04.03. 15:38

Sokszor hencegek a tudattal, hogy tudom kezelni a varrógépet, és viszonylag vállalható ruhadarabokat alkotok - ez egészen konkrétan három szoknyát jelent XD - és a második téli szünetben - amit melegebb éghajlaton esetleg nevezhetnénk tavaszi szünetnek is akár... - kattant valami az agyamban, mikor nagyfaterom felhozott egy mondhatni terepmintás anyagot, hogy nesze, leány, alkoss. Ránéztem, és tudtam, hogy nekem ebből überfasza rövidnacim lesz, de azt nem gondoltam, hogy két nap alatt meg is csinálom... xD

Kezdjük ott, hogy szakmai szempontból több okból is hibádzik a munkásságom, leginkább azért, mert szabásmintát nem sűrűn használok. Még akkor sem, ha életem első nadrág-próbálkozásáról legyen is szó. XD De minek okán hosszasan szemezgettem az egyik - akarom mondani az egyetlen xD - rövidnadrágommal, és egy mérőszalaggal felbecsültem testrészeim hosszát-szélességét-egyéb kiterjedését, ezt hozzáviszonyítottam a már meglevő, "gyári" nadrág méreteihez, felfirkantottam három ábrát egy fecnire - elülső panel x 2, hátulsó panel x 2, öv XD - majd a mérőszalaggal és egy derékszögű vonalszóval felfegyverkezve összehoztam valami méretarányos rajzot az anyagon, hogy mekkora darabokból is fog állni majdan a drágaság...

Fázis-fotók nem készültek, én ilyesmire nem vagyok képes, mert ha dolgozom valamin, belemélyedek - egyébként is hatszázmillió how-to és do-it-yourself videó van fenn YouTube-on, nem kell belőle egy hatszázmillió-egyedik is, főként nem egy amatőrtől. xD

Aztán nekiálltam, kiszabtam - ebben a hobbiban az egyetlen dolog, amit egyszerűen gyűlölök, az a szabás... -.-" - majd mivel drága kis családom a karács... khm, húsvétot faterral töltötte kint Németországban, és enyém volt az egész lakás négy napig, hát kitelepítettem a varrógépet az étkezőasztalra, és nekiestem a nadrágnak.

Először is elbasztam, mert rossz oldalukat varrtam össze a paneleknek, úgyhogy nadrágnak nadrág lett, de a szárait is sikerült egymáshoz varrnom ügyesen, tehát mozogni azt nem nagyon lehetett benne - bár valami perverz szadomazo-kelléknek még egészen megfelelt volna... xD De mivel én rövidnadrágot akartam, hát kénytelen voltam szétkapni és újból - ezúttal már jól xD - összevarrni. Aztán elvarrtam még a kilógó részeket, szépen bedolgoztam a belsejét, hogy ne lógjon ki sehol cérna, beleraktam egy cipzárat az oldalába - mivel előre még nem tudok betenni, illetve de, lehet, de hülyén néz ki, ha nem olyan "nadrágosan" van belevarrva xD - ellenben az övet már másnapra halasztottam, mert rám sötétedett... xD

Másnap viszont újult erővel rápakoltam az övet is, bevettem vagy tíz centit a derekából, mert egy kicsit elméreteztem - amúgy az egészet benéztem picurit, és hátul kicsit lejjebb ér, elöl meg kicsit följebb, szerencsére ez a felső takarásában már nem látszik xD - de nagyon tanulságos volt ez a kis kitérő, mert legalább rádöbbentem, hogy a panelek teteje nem vízszintes, hanem az elsőknél befelé, a hátsóknál kifelé lejt. xD Ennyit a derékszögű vonalzómról, pedig direkt azért vittem. xD

No de, megcsináltam, varrtam rá egy kis patentot is a cipzár fölé, hogy egyben maradjon, ééééés...


DSC0000775.jpg

Így néz ki. ^^ (Igen, hellyel-közzel terepmintás. xD Öcsikém szerint kiválóan alkalmas arra, hogy beleolvadjak mondjuk egy mezőbe... xD)

DSC0000776.jpg
Így néz ki oldalról. ^^ (Elnézést a képek minőségéért, nem találtam sehol szembefényt - úgy legalább is, hogy tükör is legyen hozzá xD - és Jack, a drága mobilom walkman-típus és nem fényképezős. xD)

DSC0000777.jpg
Ez pedig a cipzár - amire nagyon büszke voltam, mikor ma Bori közölte, hogy ha nem mondom, hogy én csináltam, rávágja, hogy ez gyári bevarrás. x3

Nna, ennyit akartam csak megosztani most veletek. ^^ (Gondolkodom, hogy a többi "művemet" is felpakoljam-e, de max. majd csak valamilyen összeállításban...)

Adieu!

Címkék: napló ötlet ruhák varrás

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr365191006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alouette 2013.04.04. 12:21:11

Ügyes kislány vagy, drágám, ismét szép munkát végeztél :) Csak aztán írni se felejts el a nagy kézműveskedés közepette...xD

Tadeshi 2013.04.04. 21:34:56

@Alouette: ...Mostanában az anyagdarabokat könnyebb összerakni, mint a szövegeket... :S

.Ellu 2013.04.08. 15:40:32

És még hogy Alouette a lusta... :) Az hihetetlen sztori volt :)))

Tadeshi 2013.04.08. 19:00:20

@Tengermacska: Legalább anekdotákat még tudok mesélni... x'D

.Ellu 2013.04.09. 16:08:17

Mert vicceket nem? :ˇ

Tadeshi 2013.04.09. 20:42:44

@Tengermacska: Az anekdota általában vicces. =P ^^ (Jó, néha vicceket is jól tudok mesélni. xD)

.Ellu 2013.04.10. 16:36:09

Én is tudok vicceset.. Mézd a máíljaidat... :)

.Ellu 2013.04.10. 16:38:31

hülye vagyok. nézd a mailjeidet.

Tadeshi 2013.04.10. 20:30:37

@Tengermacska: Megtettem. xD Köszi. Imádom Varró Danit. x3

Hime.fairy 2013.04.23. 17:43:01

Nagyon gyóóóó lett :D Ügyike vagy~ (és aztán engem is tessék majd megtanítani varrni ilyen szépre cipzárt xd)

Tadeshi 2013.04.24. 21:41:33

@Hime.fairy: Megteszek minden tőlem telhetőt - de csapnivaló tanár vagyok. XD (Amúgy, látnád, az első szoknyámba hogy varrtam bele azt a szerencsétlent... xD Fontolgattam, hogy kitépem, és újravarrom, de lusta dög vagyok. xD)
süti beállítások módosítása