Film-poszt

 2013.03.15. 22:03

Fru szülinapját ünnepelendő - 12-én volt, és most már ő is elérte azt a kort, hogy ha bűnt követ el, lecsukhatják XD - ma átmentünk Zsófához ajándékozni - reggel még gyorsan megcsináltam az ajándékát is XD - és mivel a hó betemette az ingyen könyvszerzési lehetőségemet - még szerencse, hogy A rózsa nevét és a Dorian Gray arcképét már korábban lenyúltam a polcról XD - ezért filmet néztünk. Hármat is.

Elsőnek, mint érett, nagykorú felnőttek, természetesen a Disney egyik új produktumát néztük, a Wreck it Ralph! című mesét - és imádtam. xD Történetünk lényege, hogy egy játékteremben vannak ugye a különböző konzolok, amikkel lehet játszani, az egyik ilyen a Fix it Felix! nevű csoda, aminek az a lényege, hogy jön a csúnya Ralph, aki lerombol egy bérházat, de a gamer feladata, hogy Felix segítségével újra felépítse az épületet, és hát természetesen mindig Felix nyer, mert ő a jófiú, Ralph meg a rossz. (Mindezt Ralph meséli el a Rosszfiúk csoportterápiáján, ahol a Pac Man kísértete látja őket vendégül, és ott van még Eggman a Sonic-ból, meg a léező összes rosszfiú minden konzoljátékból, amit csak el tudtok képzelni. XD)

Csak hát Ralph barátunknak elege van abból, hogy őt mindenki utálja, és amikor a játéktermi zárás után a Fix it Felix! szereplői bliznak és ünneplik a 30. évfordulójukat, Ralph odamegy, hogy hát ő is szeretne, csak hát... szegényt kirakják, mert nagy, és ijesztő, és rombol, meg minden - szegény meg nekikeseredik, hogy de hát ő jófiú akar lenni, érmeket akar kapni, mint Felix, és azt szeretné, ha a többiek szeretnék - ki ne szeretné ezt XD - aztán Tappernél a fogadóban el is sírja bánatát, aztán kifele menet belebotlik egy katonába, aki a Heroes Duty-ból tér ki épp, és elege van a "gépfenének" nevezett szörnyikék öldökléséből, de! És itt jön a de: kimondja a varázsszavakat: "és minden nap, mindezt egy nyamvadt medálért!" Éééés Ralph szépen leüti a katonát, átveszi a ruciját, hogy na akkor ő most megy, és medált szerez - csak ez nem is olyan könnyű, mint azt hiszi...

És itt jönnek a bonyodalmak, mert nyitáskor ő ugye átballagott szépen egy másik játékba, vagyis a saját konzoljából épp hiányzik, Felixék nem kis aggodalmára... =) És mivel átkerült egy másik játékba, ott is sok-sok galibát okoz, amit igyekszik helyrehozni, több-kevesebb sikerrel. ^^

És ennyit mondanék,mert ezután jön a képbe az általam egyszerűen "sütihercegnőnek" definiált kiscsaj, meg a Sugar Rush játékgép, amibe én egyszerűen belezúgtam, és legszívesebben egy hatalmas cukorvilágban élném le az életem, és cukormérgezésben haláloznék el. xD

Itt a trailer, élvezzétek, és nézzétek meg a filmet. xD (Megéri, gamereknek és kockáknak kötelező, én visongtam, amikor feltűntek a már ismerős konzol-figurák... xD És röhögtem is, és párszor majdnem elsírtam magam - valahogy ezek a gyerekmesék egyre inkább megríkatnak, legutóbb a Merida (Brave) végén sírtam el magam majdnem, most meg... xD Szörnyű. xD)

Aztán néztünk egy bizonyos 2012-es Chronicle - magyarul Az erő krónikája - című produkciót láttunk, amitől padlót fogtam a végén. A történet nagyjából annyi, hogy Andrew nevű főhősünk egy nap úgy dönt, hogy életének minden pillanatát rögzíteni fogja egy kamerára - azt is, hogy az apja részegen hazajön, és természetesen meg akarja verni és meg is teszi, azt, hogy az anyja tüdőbeteg, otthon haldoklik és nincs pénzük gyógyszerre, mert segélyekből élnek, az unokatesóját, aki kvázi az egyetlen ember, aki így-úgy de kedves hozzá, azt, hogy a suliban levő "menő csávók" hányszor porig alázzák, hogy mindenki utálja, hogy a környékükön garázdálkodó taplók megverik, és a többi, és a többi. Szóval, adott egy szerencsétlen, gimnazista srác, annak unokatesója, és aztán egy "menőcsávó", aki uncsitesón át ismeri Andrewt, és egy buli után, amire Andy is csak nagy unszolás után megy el, találnak hárman valami... izét. Nem derül ki, hogy mi az, de attól kezdve, hogy érintkeznek vele, vérezni kezd az orruk, szétcsesződik a kamera - mert a film első húsz percét (meg az egészet) csak és kizárólag a kézikamera felvétleei szerint látjuk, külső kamerafelvétel szerintem nem is volt az egész film alatt, ami cirka másfél órát tett ki xD - és a következő snitt, hogy a három srác bemutatja, milyen erejük van.

Lebegtetnek dolgokat, aztán szép lassan eljutnak oda, hogy maguk is tudnak repülni, szóval egész ügyes kis telepaták lesznek, csak véletlenül Andrew majdnem kinyír egy embert az egyik játszadozásuk során, és akkor kicsit visszafogják magukat. De [spoiler!] természetesen Andrew, mint a leginkább szerencsétlen srác lesz az, aki, lévén annyi megaláztatás érte már, egy idő után egészen örül annak, hogy a képességével bárkit meg tud ölni, és meg is teszi[end spoiler!] de többet tényleg nem akarok lelőni belőle, olyan film ez, amit szintén érdemes megnézni. Mert ugyan az unalomig ismert sorsokat mutatja be, de barmi jól csinálja. Nekem nagyon tetszett a kamera-megoldás, hogy mindig vagy a kézikamera felvételeit, vagy a térfigyelő kamerák, vagy a rendőrségi felvevők anyagát láttuk, legalább is úgy oldották meg a felvételeket, mintha azok lettek volna.

Azt hiszem, az a film egy külön bejegyzést megérne. Meg úgy éreztem, hogy meg kéne mutatnom ofőmnek, neki biztos tetszene - médiatanár is egyébként - és kíváncsi vagyok a véleményére, hogy ő mit gondol az operatőri megoldásokról, meg magáról a történetről, mert bennem nagyon határozott vélemény alakult ki, és nagyon szeretnék beszélgetni valakivel róla, vagy megnézetni esetleg egy filmklubon másokkal is, mert... Mert szerintem megnézésre érdemes. És 2012-es, szóval tök friss anyag. x3

Tess, itt van ez is, én csak ajánlani tudom, egy délutánt megér, ha másért nem, hát az operatőri meg technikai megoldások miatt, mert az effektek baromi jók, és ahogy megcsinálták, amikor a három kölyök a felhők felett repked és focizik...! XD Hát ott azért irigyeltem őket. xD

Aztán néztünk még egy 2012-es filmet: Looper - A jövő gyilkosa címmel. Hát gyerekek, erre is csak azt tudom mondani, hogy tessék megnézni. Komolyan, kibaszott jó film. x3 Alapjáraton az alapötlet: 2044-ben járunk, és ugyan még nem lehetséges az időutazás, de 30 év múlva, vagyis 2074-ben már az lesz, csak illegalizálják azonnal. Ellenben a bűnszervezetek előszeretettel játsszák azt, hogy az eltüntetendő emberkéket visszaküldik a múltba megkötözve és letakart arccal, akiket már vár egy bérgyilkos, és lelövi őket, így az az ember a jövőben meg se fog születni. Ezeket a bérgyilkosokat hívják loopereknek, akik a magyar fordításban bezárókként szerepelnek - mert 2074-ben, amikor az időutazás lehetségessé válik majd, őket is szépen visszaküldik a múltjukba, hogy lelője őket az egyik looper - és így gyakorlatilag bezárják a körüket.

Csakhogy, vannak kisebb galibák, amikor egy loopernek saját magát kéne kinyírnia (amit nem látna, mert ugye le van kendőzve az áldozat arca, de a szóban forgó áldozat dúdol egy dallamot, amit csak ő és a múltbeli énje ismer - és van egy szegény srác, aki nem képes megölni az öregebbik énjét, futni hagyja. De! Erre van kitalálva a looperek szervezete, ami nem engedhet meg ilyen fatális galibát, elkapják szegény srácot, és mivel a jövőbeli énnel minden megtörténik, ami a jelenbeli énnel megtörténik, ezért ha megsebzik, a jövőbeli énen látszódni fog a heg. Először is az alkarjába vágják, hogy legyen iksz órára itt és itt, mert ha nem... A következő snitten már az látszik, hogy a kezén öt ujj helyett már csak négy van. És szépen végignézzük, hogy a jövőbeli személy kezéről eltűnnek az ujjak, majd a keze, majd az orra, majd a lábfej, a lábszár, amíg meg nem érkezik a megadott helyre, ahol szépen lepuffantják. (Ez volt a legbrutálisabb jelenet az egész filmben, elnézést, hogy lelőttem, de én itt komolyan vinnyogtam, hogy mit élhet át mindeközben szerencsétlen jelenbeli srác... ><)

Aztán, egy szép napon a főhősünk - Joe - találja szembe magát saját magával, és az öregebbik énjének nem áll szándékában meghalni, úgyhogy el is menekül ügyesen. =D És itt kezdődnek a bajok. xD És innentől tessék megnézni. xD

(Ha csakugyan jól látom, fenn van YouTube-on a teljes film, magyarul... O_O Follow the link! Nem merem beágyazni, még a végén kapok a fejemre kalózkodás vádjával. xD)

Szóval, yeah, király napom volt. ^^ (Az én szülinapomra már összeállítottam egy film-kívánságistát Frunak: Aliz Csodaországban (a Tim Burton-verzió xD) Óz, a hatalmas, Teljes napfogyatkozás, Wilde, és ha marad időnk, akkor a Saló - avagy Szodoma 120 napja. Ez utóbbit azért, mert de Sade márki hasonló című műve az alapja, és szeretem Pasolini filmjeit. x3 (És igen, továbbra is egy beteg, perverz állat vagyok, ezer bocsánat érte. xD)

Nna, ennyit akartam. ^^ (Volt régebben egy másik film is, ami egy fogadás tárgya volt - amely fogadást természetesen megnyertem xD - csak annak elfelejtettem a címét, de majd megérdeklődöm Frut, és írok valamit arról is... xD Mert miért ne. x3)

Nna, ennyit belőlem. Egyébiránt, mindenkinek kellemes nemzeti ünnepet, sajnos idén betemette a hó, de ez ne akadályozzon meg senkit a megemlékezésben. ^^ xD

De most búcsúzom, ennyi akartam lenni mára.

Adieu!

Címkék: ajánló film ajándék napló születésnapok

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr775136959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2013.03.16. 12:54:54

Na szép. Hagyján, hogy a péntekedet nekem ígérted, plusz elviszel ingyen könyvezni, én otthon haldokoltam, Te meg filmeztél, én ajándékot se kapok, meg semmi... borzasztó vagy. T^T

Tadeshi 2013.03.16. 18:51:43

@Tune-chan: Szerdán mondtad, hogy ugrott a péntek. És kapsz, már ki is fejtettem, hogy hogyan és miként tervezem átadni. De tudom, hogy szörnyű vagyok, bocsánat...! =S

Tune-chan 2013.03.16. 18:53:42

@Tadeshi: Csak húzom az agyad, keep calm. (a Wreck it Ralphot meg nem hiába néztem meg a bemutatója után szinte rögvest moziban. ;))

Tadeshi 2013.03.16. 20:25:03

@Tune-chan: Ugye, milyen imádni való az a mese? x3
süti beállítások módosítása