Túl a "Kicsin"

 2012.09.19. 18:26

Túl vagyok. A kisérettségin. Agyam eldobom, ezért a négy napért tanultam, stresszeltem, emiatt a szar miatt nem volt két héten keresztül egy délutánom se - és most vééééégre túl vagyok ezen az egész borzadályon!

Alig várom holnap az eredményhirdetést. Csak egy jó tanács, ha esetleg E5vösös olvasó tesz jelenést erre: soha ne menjetek kisérettségin töriből ÉS magyarból is emeltre! vagy az egyikre, vagy a másikra, de ha nem áll szándékotokban öngyilkos merényletet végrehajtani, akkor egyszerre a kettőt ne vállaljátok be. xD Mert én voltam akkora vadbarom, hogy töriből is és magyarból is emeltezzek. Mert miért is ne. Nem lehet az olyan gáz - törifakt és magyarfakt mellett simán. Aha, persze.

Oké, a törire egy szavam nem lehet, konkrétan tavaly januártól májusig kidolgoztuk fakton az összes tételt, lefeleltünk belőle, szereztem egy valag potyaötöst így - hahaha - és múlt hét vasárnap csak annyi volt a dolgom, hogy leültem a kis füzetecskémmel egy forró tea társaságában, és átnyálaztam mindent. Hétfőn bementem Tune-nal 14:30-ra - 15:30-kor hívtak be, csak egy órával előbb ott kell lenni, ha ne adj isten valaki kiesne előlem - elbaromkodtunk,a míg be nem mentem, és amikor húztam, szuggeráltam a számokat, hogy "prekapitalista Anglia, prekapitalista Anglia... ", mire kihúztam a "Szerzetesrendek a 11-13. században" című tételt. xD (Bár, igazából mindegy volt, az egyetlen, amit nem akartam kihúzni, az az Európai Unió intézményrendszere. Nem, azzal a tétellel mi nem komáljuk egymást, túlságosan új keletű dologról van benne szó, túlságosan kapcsolódik napjaink történelméhez - nekem meg a történelem véget ért a második világháborúnál. xD Általánosban csak addig jutottunk el, sajna. XD)

Minden esetre jól elbeszélgettünk utána a másik törifaktos tanárral, aztán Tune nyakába borultam, miután kiértem, hogy végre, egyel kevesebb stressz az életemben! XD Aztán mentem haza, hogy kidolgozzam Arany Jánost... xD

Ez megtörtént, tegnap pedig én... megpróbáltam tanulni. Tényleg. Kiegészítettem a kommunikációs tételt, rendesen megszövegeztem Arany János Őszikék-korszakát, csak aztán elfáradtam, és inkább csorgattam a nyálamat Bodyline-on és Fan plus Friend-en... (Elmebeteg vagyok, tudom. De kellett egy kis relaxáció! És inkább azért fájjon a szívem, hogy nem lehet az enyém az a "love-at-first-sight"-szoknya, mint hogy stresszeljek a tételeim felett. xD)

Egyébként, magyarból kevesebb tételünk volt, mint a közepeseknek. Nekünk 5 nyelvtan 5 irodalom, nekik 10-10. (Bár ezúton szeretném leszögezni, hogy a középszintű kisérettségi konkrétan egy vicc. Tényleg. Ilyen tételekről kell 15 percig beszélni, hogy I. Ipari forradalom, II. Ipari forradalom, Francia abszolutizmus, Angol abszolutizmus... Emelten meg: Hasonlítsa össze az I. és II. Ipari forradalmat, Vesse össze a hagyományos és a felvilágosult abszolutizmust - megjegyzem, mindkettőből van három fajta legalább... - szóval... xD És ehhez képest a magyar... Egy szabadon választott Jókai-regény elemzése. Egy szabadon választott Arany-ballada elemzése... EZ MI?!)

Na jó, nem, nem szólom le a középszintet, ha nem lettem volna hülye, én is arra mentem volna. xD (De töriből meg KELLETT csinálnom az emelt tételeket - mert ugyebár faktosként csak és kizárólag emeltezni lehet XD - és a franc fog még szórakozni a középszintű tételekkel, amikor kész vannak az emeltek! XD A magyar meg... nem mindegy, hogy 10 vagy 20 tételt kell kidolgozni két hét alatt, ezt lássuk be. xD)

Szóval, a magyar kisérettségi. Ma is Tune tartotta bennem a lelket előtte - be is szólt, hogy gótnak öltöztem (ami tény és való, találó kifejezés volt az épp aktuális outfitemre. xD Törire bittersweetben mentem be, és én állítom hogy fel kellett volna csapnom hozzá egy alsószoknyát is, de az már talán kicsit túl sok lett volna. De imádom azt a szoknyát - streetfashionday-es szerzeményt - hogy kapásból két stílusba is passzol. És ki tudja még, mennyit hozok ki belőle! x3)

No de szóval... Khm, egy tételt gyűlöltem, Petőfi költői szerepeit, de azt nagyon - hát nem kihúzom...? Én úgy mentem be, hogy "Tartuffe és Kommunikáció, Tartuffe és Kommunikáció", előttem is, és utánam is kihúzták a Tartuffe-t, hogy a nyakuk nyúlna meg - de legalább a Kommunikáció bejött. xD (Bár, az volt az a tétel, amit konkrétan baltával vágtam el félúton, mert a kedves vizsgabizottság mondta, hogy örül a példáimnak, meg minden, de legyek már szíves végre válaszolni a tétel kérdésére, miszerint az írásbeli kommunikáció új formái mennyiben befolyásolják a nyelvet... xD Örültem.)

Petőfi meg... Ahhoz képest, hogy hogy ódzkodtam tőle, egész jól ment. (Lehet, csak a szakirodalom vastagsága és nyelvezete tett be, de a vázlatom egész érthetőre sikerült - én legalább is tudtam belőle építkezni... xD)
Úgyhogy most jippijé, végre, túl vagyok rajta, örömtánc, fanfár, virágeső, ováció, tapsvihar és éljenzés! Ha minden a terveim szerint alakul, holnap lesz tizenöt soros acélbetétes bakancsom. x3 (Igen. Ajándék, magamtól magamnak, mert jó kislány voltam, és tanultam sokat. És mert szüleim perpillanat nem engedhetik meg maguknak, hogy vegyenek nekem - mondjuk bakancsot nem is vennének XD - ezért én az augusztusi fizetésem maradványait befektetem, hogy télen ne csak a magassarkú csizmámat tudjam felvenni, hanem esetleg egy szép kis "terepjárót" is. Meg aztán, ha esetleg egyszer-egyszer koncertre van lehetőségem~) 

A másik újdonság: elkezdtem Rukkolázni. x3 (A rukkola.hu egy online könyvcserélde. Lényegében, ha felteszel könyveket, kapsz pontot, ha valaki elhappolja, és te elküldöd neki, szintén, és minél több pontod van, annál többet happolhatsz te is, vagyis ha elajándékozol könyvet, akkor szerezni is tudsz, tök ingyen.) És már van egy vevőm! x3 Már csak az átvételt kell kiviteleznünk, és akkor rávethetem magam a de Sade életműre, muháháháhááá!

No, hát ennyit rólam. Gondoltam helyzetjelentek, mert rég volt olyan - és most, hogy több időm van, talán elképzelhető, hogy alkotásokat is fogok művelni, ki tudja. Reszkessen minden Olvasó! Majd... a közeljövőben...

Címkék: suli fáradtság napló f 12. eötvös

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr844788633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2012.09.20. 00:28:08

Na szép, rukkolázol, s nekem nem is meséled? Ismeretségi körömből én voltam a kezdő, aztán hozzám már el sem jut a hír. Pfej. XD

Tadeshi 2012.09.20. 16:55:27

@Tune-chan: Elnézést... Ez valahogy mindig kimaradt a mesélendőkből... ^^"

Alouette 2012.10.03. 14:34:52

Nem jött össze a Tartuffe, de segáz, okos vagy, megálltad a helyed, így tovább a "nagyon" is xD

Tadeshi 2012.10.03. 18:38:19

@Alouette: Én megteszek minden tőlem telhetőt... xD (Ott már az lesz, amit én mondok... XD)
süti beállítások módosítása