Új japán versek

 2010.02.06. 12:45

Miért egyből egy Ady-kötet címe - Új Versek - jut egyből eszembe róla? Mindegy. xD Egyébként, igen, ismételten alkotgattam haikukat.

Ezek egyébként olyan egész hetes elkotmányok, szóval... xD

Ahány ránc arcán,
Annyi év nyomja vállát
Öreganyónak.

Kapásból hétfőn alkottam, amikor is a HÉVen szembe jött velem egy nénike. (Ha nem volt rajta legalább 100 ránc, akkor egy se!)

Jeges sárkányfüst
Minden kis lélegzetem,
Csoda, hogy nem jég.

Keddi alkotás. HÉVre várva, feltűnt, hogy a legkisebb levegőkifújásnál is olyan vastag füstöt bocsátok ki, minha cigaretta, vagy vizipipafüst lenne. xD Amúgy, ez egy kicsit japánosabb, Kishi intelméből kiindulva - nem nagyon, csak éppenhogy. xD

,,Pillangó utca"
Mondja a rideg géphang,
Még négy megálló.

Ezt szerda este, színházba menet. Azon az estén kiba sok haikut írtam csak úgy, poénból, unaloműzésből... xD

Hamar itt is a
Keleti pályaudvar,
Süvít a metró.

Ennek Színház-ciklus lesz a neve. xD Úgy azoknak, amiket azon az estén írtam. xD Egyébként, azt figyelgettem, hogy a metrómegállók közül melyik öt, illetve hét szótagos, hogy beleférjen egy haikuba. xD

Blaha Lujza tér,
Én itt és most leszállok,
Vár a villamos.

Azt hiszem, hogy ezekhez már különösebb magyarázatot nem kell hozzáfűznöm. xD

Sárga villamos,
Telve emberekkel, mint
Egy heringkonzerv.

Ugye mindenkinek ismerős a tonhal-effektus a BKV tömegközlekedési járatain? Nah, pont kifogtam egy fullra tömött 6-ost... xD

Lezselézett haj
És beképzelt tekintet,

Igazi ficsúr.

Antikpatikus srác állt velem szemben. És komolyan így nézett ki. xD

Kossuth Lajos tér,
Most látom, ó, basszus, rossz
Metróra szálltam!

Eh, egen. xD Blahán felszálltam hazafele menet, és annyira a színház hatása alatt voltam, hogy felszálltam a Déli felé menő metróra. xDDDDD a Kossuth Lajos térnél tűnt fel, és mint a villám, úgy rohantam le a metróról. xD

Fél tizenegy van,
Holnap pedig iskola.
Nincs első órám.

Ez már a hazafele tartó HÉVen íródott. xD

A kis utcák most:
Mint a szent Fuji orma,
Hófehérek mind.

Még egy japánosabb. Csillának annyira nem jött be, amikor megmutattam. xD Ez is HÉV-es alkotás, még szerda estéről. xD

Esik, csak esik,
És már mindent beborít,
Fehér az ég is.

Ez még múlt szombati alkotás, de a telefonom máshogy értelmezi a sorrendet, mint én. xD Tudjátok, azon a szombaton volt kurva nagy hóesés, és abban a kurva nagy hóesésben vártam, hogy jöjjön a busz. xD

Azon vitáznak,
Hogy ki kotorja arrébb
A lucskos havat,
Ahelyett, hogy mindketten
Lapátot ragadnának.

Igen, ez egy tonka. 5-7-5-7-7, ugye. Ez péntek reggel, amikor néztük a híreket reggeli közben jött, amikor a valahanyadik kerület önkormányzata és a parkolási cuccokért felelős intézet azon vitáztak, hogy mleyikük dolga lenne elkotorni a havat. Ömm, no komment. xD

Amit szól, jeges,
Szava havas és szeles:
Téli haiku.

Mert feltűnt, hogy minden haikum egyelőre ilyen. xD

Ateista csak
Neked vagyok. Istennek
Elszánt ellenzék.

Van Woody Allannek egy mondása: ,,NEKED ateista vagyok, Istennek kitartó ellenfél!" És ez megihletett. xD

,,Köcsög buzi vagy!"
,,Te meg egy büdös kurva!"

...Ötödikesek...

Komolyan. Mg pénteken, délután mentem gitárra, és az utcánkban két kiscsaj ilyeneket vágott egymás fejéhez. XDDDD És esküszöm, hogy egyik se volt öregebb 12-nél...

,,Köcsög buzi vagy!"
,,Te meg egy büdös kurva!"
Mind a két kiscsaj
Tizenkét éven alul,
Elgondoltátok volna?

És tessék, írtam erre a témára egy tonkát is. xD Mondjuk, azt már gitár után, a HÉVen. xD

Amúgy, tök jó dolog az iylesmi, főként, ha az ember tömegközlekedési eszközön utazik/vár rá, szalad vele az idő! XD A Kussoth Lajos tereset pölö, mire összedobtam, pont jött az Örs fele menő metró. xD És nem unatkozol, hanem hasznos dolgokkal töltöd el az idődet. xD

Hjaaaa, fantaszttikus dolog az ilyesmi. xD Amúgy, járatom még az agyam egy másik, japánosabb choukán, vagy tonkán, de még nem jutottam el a leírásáig. xD Majd ma, teregetés után. xD 

***
(<- ez itt az idő múlását hivatott jelezni, mire visszatérek, már kiteregettem. xD)

Nah, jelen, kérem. xD Kiteregettem, jippijá, jippijé, jippijó! (Jól vagyok, igen. xD)

Egy egész hete jár a fejemben két yaoi és egy hentai sztori. Kicsit sem vagyok beteg, tudom. xD Az, ami tgnap este megakadályozott a levésésükben az a faterom gépezési idő leamortizálása volt, illetve utána az, hogy erőtt vett rajtam az egy hetes kialvatlanság és egy fokozottan előrehaladott fejfájás, valamint az ágyam is oylan híííívogatóan volt kitárulkozva, készen arra, hogy belevessem magam, és körbeöleljen a puha paplannal, én pedig engedtem a hívogatásnak, és fél óra múlva már aludtam is. xD

És valami iszonyatosan oltári baromságot álmodtam - ismét - de most csak egy motívum maradt meg bennem: egy gyűrű. Egy fekete, kövö egy-másfél centi vastag, fémszínű vonalakkal díszített varázsgyűrű - igen, varázs, mert álmomban volt valami tulajdonsága, de hgoy mi...? XD

Nem, nem néztem túl sok Gyűrűk Urát, utoljára három éve láttam, és köbö csak annyi maradt meg belőle, hogy "drááááágaszááágoom...!", meg hogy Legolas csini volt benne. xD 

***

Újból időugrás. Már kérem szépen igencsak este van, este van, de én nem vagyok nyugalomban, mert most telepítettem/tük újra a gépet Gábor nii-channal. Khm. A történet annyi volt, hogy fate berobbant egy óra körül a szobámba, hogy édes kislányom, kapsz egy új alaplapot, és gyorsabb lesz a géped! Remek, mondom, ráfér Ernőre.

Oké, behozták Titá - fogadott öcsém - gépét, s szétszerelték. Ernőt lekapcsoltam, őt is szétszerelték. Fater kiment, mi meg maradtunk Nii-channal szerelni. -.-" Először is mindent kiszereltünk az én gépemből. Betettük Titá tápegységét, egy Chieftech példányt, és beszereltük a helyére az én név nélkül futó tápomat. Eztán Titá alaplapját - egy szép vöröset - beszereltünk az enyém - egy szép zöld - helyére. Bedugaszoltuk a kábeleket, áramot adtunk mindennek, majd bekapcsolván megpróbáltuk újra feltenni rá a Windows-t. Csak az alaplap nem ezene a véleményen volt.

Mert mint kiderült - harminc szerencsétlen próbálkozás után - hogy az alaplappal van egy csöppnyi gond. Ugyanis öcsém sikeresen tönkrebaszta anno, s Nii-channak a végére eszébe is jutott, mintha egyszer pont emiatt szerelte volna Titá gépét... Akkor kapott egy új - Asus - alaplapot, szép sárgát, amit szintúgy hazavágott. xD És akkor szerelték neki vissza azt a vöröset, és az volt az, ami nem akaródzott működni. xD Úgyhogy, olyan három óra múlva, gazdagodva ezzel a tudással visszaszereltük az én alaplapomat, de a tápegységről nem mondtam le. xD Sőt!

Odáig merészkedtünk, hogy Titá gépéből kiszedtük a 40 gigás winchestert, és szépen betettük az enyém mellé. ^^ Ernő gazdagodott 40 gigányi üres hellyel. ^^ (La Vita é Bella. ^^) Csak azt nem tudom, hogy azzal a két alaplappal, amit Titá sikeresen kinyírbált, mi lesz. Ócskavastelepen még hasznát veszi valaki? ^^" Mindenesetre, eladó egy megnemmondommilyenmárkájú tápegység, ami egyébként jól szuperál, három évet lehúzott az én gépemben is. xD Valamint egy hálókártya, és én meg merném kozkáztatni, hgoy egy remek minőségben levő gépház is eladó, bár, azt talán fater még nem akarja eladományozni. xD

Egyébként, a programok angyját már újratelepítettem. A Winamp egyelőre nem akaródzik együtt működni velem, s nem kíván zenét lejátszani, de holnap majd visítok Nii-channak, hogy segísten valamit, emrt az nem állapot, hogy nem tudok zenét hallgatni. xD De MSN már van, Plus is hozzá, Firefox is vala, de elsőként ugye NOD32-t és Service Pack-ot raktunk fel Nii-channal. Meg eprsze az internetet, Wendy Wi-Fi-csatlakozóját is újra kellett installálni a telepítőCD-ról, mert Ernő nem ismerte fel. xD

Szóval, ez a nagy helyzet. Nincs Office-om. Kínos. Hiányzik a Word. xD (Hogy fogok én így Excelt gyakorolni?! XDDD) De segond, van helyette WordPad. Juhú. xD Jajj, s ha már itt tartunk, megírtam a japánosabb tonkát. (Igen, végülis tonka lett belőle. xD)

Ha koporsómat
Halottaskocsin viszik,
A bámészkodók
Majd hüvelykujjukat mind
Szemlesütve rejtik el.

Bocs, egy kicsit melankólikus lett a szövege. ^^" Egyébként, egy japán babonára alapoztam, miszerint Japánban, ha halottaskocsit látsz, rejtsd el a hüvelykujjad - vagyis szorítsd ökölbe a kezed úgy, hgoy a hüvelykujjad ne látszódjon. Mert a japán ,,hüvelykujj" szó szószerinti fordításban ,,szülőujjat" jelent, s így védik meg a szüleiket attól, hgoy korán halálozzanak el. (Ha ezt előbb tudom... Bár, anyu halála előtt nem láttam halottaskocsit... Hmm... De régen volt is... Lassan hat éve emberek.)

Nah, kérem, én pedig mostan már megyegetek is elfele. Még dolgom van. (Ma hentait fogok írni. Igen gyerekek, megírom, ha belé is gebedek! XD) Bye-bye! ^^

Címkék: vers napló haiku tonka saját gépem

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr161733870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tune-chan 2010.02.07. 11:06:06

Te, én nem szoktam unatkozni tömegközlekedési eszközön. Vagy gondolkozok, vagy az embereket figyelem, inkább előbbi. (Tudok gondolkozni? xD) De szép termés... Amúgy a tonkának nem az a lényege, hogy az utolsó két sor annyira nem kapcsolódik az első háromhoz? Mert a tied mindig szorosan kapcsolódott. xD De nem rosszak, nem rosszak.
Office-om meg van, 03-as és 07-es telepítőm is, ha gondolod.

Miss Rose 2010.02.07. 19:06:52

Komolyan mondom, fogok ilyeneket írni. Csak nem olyan nehéz! XD
Csak a szótagszám a fontos vagy a hosszú-rövid szótagok is?

Tadeshi 2010.02.07. 20:37:47

@Tune-chan: Ezek szerint csak én vagyok unatkozós típus. xD Örülök, hogy tetszettek. ^^
Deee, az a lényeg, de olyat - még - nem sikerült írnom.- xD
S már megoldottam a problémát, de köszönöm. ^^

@Miss Rose: Csak a szótagszám. xD A haiku 5-7-5, a tonka 5-7-5-7-7, s az utolsó két sor annyira nem kapcsolódik az elsőhöz. xD Amúgy, ha egyszer belejössz, nem tudsz majd leállni velük! XD

Tune-chan 2010.02.08. 14:04:04

@Tadeshi: ezt bizton állíthatom én is, nem lehet leállni: ma is jött pár, meg tegnap este is, elalvás előtt. xD
Én inkább maradok a haikunál - hacsak nem sikerül úgy összehoznom, hogy kicsit ne kapcsolódjon az egészhez az a tonka. :P (Tegnap is számolgattam még pár haiku után, de nem jött ki. xD) Ami nem megy, nem kell erőltetni... :P (Igen, gonosz vagyok, de a tonkáid csak formailag tonkák. xD)

Tadeshi 2010.02.08. 19:08:45

@Tune-chan: De formailag hitelesek. <3

Tune-chan 2010.02.09. 18:28:14

@Tadeshi: Igen, de ha már ilyet írsz, ne csak formailag legyen hiteles. :P
süti beállítások módosítása