Haikuk és hangok

 2010.01.28. 17:30

Igen, több. xD Szerintem Tune hibája. Annyit írt, hogy én is rákaptam. xD (S mellesleg, kiválóan el tudtam ütni az íráukkal az időt, amíg tegnap Kishire vártam. xD)

Node, az első az egy haiku-fordítás, méghozzá magyarról angolra - passzolom, hogy jött xD - egy Láng Éva haiku volt az alany:

Lepke-virágom,
Csontkezü tél letarol,
Nincs hova szállni.

(Érdekessége, hogy az első és az utolsó sor egy Adoniszi-kolón [tá-titi-tá-tá] a második pedig egy Hémiepesz-kolón [tá-titi-tá-titi-tá]. xD)

És ennek a fordítása angolra: 

Butterfly flower,
Bonehanded-Winter'll crush you
There's nowhere to fly
.

Ha valakinek nem jönne ki a szótagszám - mert télleg xD - akkor az kiejtés szerint nézze. Úgy a There's egy szótagnak felel meg. xD

És akkor most rátérnék az ezután írogatott haikukra.

Állok,és várom,
De mikor ér már ide?
Hja, unatkozom.

Megérkeztem a Szent Laciba, s kényelmesen nkeidőlve a falnak bambultam... Majd eszembe ötlött, hogy miért bambuljak, ha írhatok is - abban a negyed órában, amíg Kishire várok? XD 

Fütyülve ballag,
Laza, mint a rigalánc,
Tesz a gondokra.

Egy rasztasrác elhaladt mellettem, és fütyörészett valamit - legalább is, úgy nézett ki, mint aki fütyül, mert nem hallottam, hogy jött volna ki hang a száján (éljen Clarissa! XD).

Idegen minden,
És félelmetesen nagy,
Nem a magamé.

Ez azután született, miután körbejárattam a tekintetem az aulában. Komolyan hatalmas a Szent Laci. O.o (Jó, az Eötvös se kutya, de na. xD Nekem minden hatalmas, ami nagyobb, mint a Sashalmi Tanoda. xD)

Gyomrom görcsben áll,
várok már egy ideje,
Basszus, gyere már!

Ez kérem szépen a HÉV-nek szólt. xDDD Hazafelé menet, sikeresen lekéstem az éppen indulót, mert fater hívott, hogy el kellett rohanniuk othtonról, Ricsike otthon alszik, s rohanjak haza. Na mondom, ha nem hívsz, elcsípem az előzző HÉV-et, és hamarabb hazaérek, de segond. xD Megvártam a következőt, ami nyolc perc múlva ment... -.-

Üldögél, s bambul,
Kábán pillog előre,
Csak most ébredt fel.

Igen, ez Ricsike. xD Felébredt, kijött, bekapcsoltatta velem a meséjét, majd leült a székébe, és nézett előre. Nagyon durva volt. xD Mint valami minizombi. xD

A szünet mindig
Remek hatással van a
Fantáziámra.

Szerintem ezt nem kell magyaráznom. Megnéztem, hogy mennyit alkottam a szünetben, és kész. xD

Hóvihar tombol,
Fehér a látóhatár,
Jéghideg szél fúj.

Mai alkotás. Kinéztem az ablakon. xD ÉS akkor éppen úgy zuhogott a hó, hogy még. (Micsoda szófordulat. xD)

És ezennel kitérnék a cím második felére. XDDDD Csak mert az is van, ugyebár. Nos, először is, szeretném leszögezni, hogy soha a büdös életben én többet nem fogok hangfelvételt vágni. Nem, nem, nem és nem. Nincs az az isten, ami erre engem mégegyszer rávesz! 

Khm, lényeg: A Csillával kedden Clarissára rögzített hangfelvételt a zárófeladathoz vnyiszatoltam meg. (Csilla nem ért a Movie Makerhez - amin enyhén szólva kiakadtam. O_O A legprimitívebb szirszar, és... Na jó. XD)

A lényeg, hogy négy részletben vettük fel - és tele volt kommentekkel, meg hosszúúúú, elnyújtott Ő-kkel. (Az volt a legborzalmasabb. xD) Nomeg animés utalásokkal, amiknek nincs helye egy iskolai feladatban. (Ettől függetlenül, pont, hogy japán együttesről dumáltunk - ugye, a Girugämesh. xD)

De megcsináltam! Igen, kérem, két órámba telt, de összevágtam, hozzáfűztem a sázmokat is, kinyírtam a felesleges szüneteket és Ő-ket, valamint a bakikat. <3 (Volt, hogy egymás után háromszor kellett előről kezdednünk valami szart, na, az borzalmas volt. xD)

Szóval, lényeg a lényeg, 29 perc és 24 másodperces anyagot ollóztam össze, tarkítva gyönyörűen girugämesh-zenékkel. <3 És 39 MB... XDDDDD Végülis, nem nagy gáz. Ernő elbírja. A gáz az volt, hogy a G-mail csak 25 MB-ot tud küldeni. XDDD Szóval, Csillának nem sikerült elküldenem, de Clarissára rápakoltam. S ezek mellett, úgy döntöttem, ide is felteszem. Nos, ezzel csak annyi volt a gond, hogy a YouTube cseszik elfogadni a WMA fájlformátumot. -.-"

Csillának bezzeg lenne konvertálója, de mivel nem tudom neki elküldeni... Ergo, leszedtem egy konvertló progit, a Format Factory-t. És: kurva jó! Nem csak, hogy magyar nyelvű, de még tök egyszerű is kezelni, meg minden! O.o Csk ajánlani tudom, hogyha konvertálni akartok. Freeware program, a Chip.hu-ról ingyenesen le lehet szedni, regisztrálni se kell hozzá! =D 

Khm, szóval, konvertáltam az én kis drágámat mp3 formátumba, és kjaaah! Büszke vagyok magamra! <3 Node, ott tartottunk, hogy fel is kellene rakjam, nemdebár. xD Na... MI?! Mi az, hgoy... Na ácsi.

Ki kell tapasztalnom a YouTube-ot. Khm, nem akarja az igazságot. xD Bvááá, basszameg, hova lehet feltölteni csak hangfelvételeket/zenéket?! XDDD Bazmeeeg... Fejbe lövöm magam.

Najó. Akkor nem teszem fel. Hmpf. Pedig kibajó lett! (És annyit cseszekedtem vele. xD De nembaj. Csinálok egyébként egy vágatlan változatot is, mert miért ne. xD Az összes bakival, meg miegyébbel. xD)

Tegnap este tizenegy óra tájt rajzoltam egy Girugämesh feliratot. Azt viszont már fel tudom tenni - ha megtlaálom a telefonom USB-kábelét... ^^"

Öhm... Bocs, hogy csakk ilyen pici. xD Christopherrel nem megy több. (Ő a telefonom.)

De jól elcseszekedtem vele tegnap este. xD S ha már itt tartunk, márpedig itt tartunk, akkor fel kell tennem több művemet is! (Azokat, melyekre büszke is vagyok ám rendesen. xD)

Graffity-k kövezkeznek.

Ez Kishinek készült. (Basszus, profi géppel kellett volna lefotózni, mielőtt nekiadtam volna. Hjajh, segond. Evvan. [Kishiiii, az én kedvemért lennél oly drága, s lefényképeznéd, s átküldenéd, hogy kirkhassam/másolatom legyen róla? *_* Légysziii!])

De segond, szülinapomra már megvan, mit kérek. xD (Már egy ideje megvan, egészen a 28. szülinapomig, hgoy miket akarok. xD)

Nu, nagyobb kép! XDD Felirat is the same, Stílus teljesen más.

(Ugye, előbbi egy Djarum black felirat, ez is.)

Ezt Lucának csináltam szülinapjára.

Ezen mondjuk, nekem a Black része tetszik. Úgy értem, hogy a rajzon belül az a kedvenc részem, amit elsőnek álmodtam meg. xD

S ha már így a képeknél tartunk, néha ellenállhatatlan vágy száll meg, hogy fényképezzek. Ez egy rohadt régi kép, még asszem tavaly előtti nyáron sikerült alkotnom. (Megpróbáltam a virágot lerajzolni, de elhervadt, mire eljutottam odáig. xD)

Ömm, a háttér... Az asztalom - még a régi helyén, az ablak alatt. Mögötte taláható a függöny, az a nagy narancsszűnű anyag a függöny. xD Mi van még ott... Hajkefe, legyező, s mintha egy könyvet is látnék kirajzolódni a bal oldalon... Lehet. xD

Azóta már a jobboldali falnál van a drága asztalkám, s a háttér mostmár a Girugämesh poszter lenne. xD

Ez itt... Ez öcsi műve. xD 

(Igen, komolyan ennyi kisautója van. xD) Amikor Évi mondta, hgoy mennyek ki, ezt látnom kell, azt hittem, hátast dobok. xD Ricsikében egy művész veszett el, a képet egyből el is kereszteltem "Minidugó"nak, avagy lehet akár "Guliver" is.

(Hiszen igencsak padlót kellett fognom - szó szerint - hogy ezt meg tudjam örökíteni az utókor számára. xD)

Paris, a zsebórám. Nem nagoyn látszik... ^^" Asszem a hátulját kaptam le, mert nem látom rajta az Eiffel-tornyot, viszont a hátulján olyan finoman kidolgozott motívumok vannak, hogy lefotóztam. Még őszi kép, az előbbivel együtt.

A háttérben látható a csodálatos padlószőnyegem. xD Az pedig az én kezem, a félreértések elkerülése végett.

(Most látom, milyen fura formája van... )

A kedvenc fülbevalóm.

Imádom ezt a drágaságot, még anyué volt. És igen, ez is az én fülem. xD

Részleteiben megismertetem magam az ovlasóközönséggel. xD (Hm, talán egyszer magamról is teszek fel képet. Passz. Ahhoz olyan ruha kéne, amiben érdemes fotózkodni, s amit többé nem tudok fölveni. Vagy olyan esemény, amiről meg akarom örökíteni, hogy ottvagyok, s még jól is nézek ki rajta, mert azért na. xD)

Ez a legfrissebb - a Girugämesh után.

Igen, a homemade vizipipa, amit korábban feltettem képként. xDDD

Bátyó tökre örült neki! x3

Pf, na, így képekből ennyit. Esetleg egyszer még megörökítem a népnek a csodálatos őskáoszomat is - elvégre, az mindig van az asztalomon. xD

Majd... Ha egyszer lesz fényképezőgépem. Mert így Chrissel nem nagy élmény... (Gondolom nektek se. xD)

Nu, s ennyi mára belőlem, asszem le is lépek! ^^ Bye-bye!

Címkék: munka rajz képek napló haiku eötvös kisöcsém

A bejegyzés trackback címe:

https://tadeshi-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr181710372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miss Rose 2010.01.28. 18:57:36

Szia!
És hehe, megint én vagyok az első, ezzaz! (De ha ez idő közben valaki mégis írt volna, akkor bameg... -.-")
Ez jó volt! Tudomisén mire vélhető képek viccessé téve megfogalmazásokban. Kis szabadvers-féle szösszenetek. Megy ez, mint a karikacsapás!
Love&peace&rock n' roll by:

Rosie drága leányzó

Tadeshi 2010.01.28. 22:10:15

Hell! Igen, ügyes vagy! XD
Sza...Szabadvers?! *sikítófrászt kap* Egyetlenem. Látszik, hogy nem Bacsó tanít. xD A haiku egy hagyományos japán vers, aminek lényege, hogy három darab, 5-7-5 szótagos verssorokból áll. Eredetileg humoros versek voltak, minden esetben tartalmaztak utalást az évszakot illetően, s tele voltak nyomatva szimbolikus elemekkel. Manapság ezeket a jegyeit elvesztette, de napjainkban a modern költőknél cefetül divatos - mint láthatod. xD
Szóval, dióhéjban ez a haiku, de ragozhatnám tovább, hogy a tonkáról vált le, ami eredetileg egy 5-7-5-7-7 szótagszámú sorokból álló vers, s az első három sor kapcsolódik össze, meg az utolsó két sor, a kettő között nincs olyan jelentős kapcsolat.
A tonka pedig a choukaból alakult ki, ami hosszabb, 5-7 szótagszámú sorok váltakozásából állt, a párosak mindig 7 a páratlanok mindig 5 szótagosak, az utolsó két sor mindig 7 szótagos.
Ezeket gyűjtőnéven wakának nevezzük. Waka minden olyan japán vers, amibe nem vegyülnek bele modern, nyugati költői elemek, és a tradicionális japán szimbolisztikára, fordulatokra alapoz.

Remélem ennyi miniképzés a japán irodalommal kapcsolatban elég. xD (Igen, hencegnem kellett a humán szakos tudásommal. xD)

Megy, valóban! x3
S az így van: Sex, drugs, rock 'n' roll, de a Love, peace and rock 'n' roll se rossz. xD

Miss Rose 2010.01.28. 22:29:31

@Tadeshi: Tudom, hogy sex n' drugs n' rock n' roll, csak love&peace-t akartam írni, de nem tudtam megállni a RN'R-t. =D

Kishi 2010.01.30. 22:09:12

Kellett neked olyan koránra érkeznedXD Egyébként, tuti egy effest láttál, mert effen van a legtöbb raszta szvszXD S nem is nagy a SzentLaci. Sőt, kicsi. Csak pont annyira nagy, hogy véletlen se lehessen valakivel "véletlen" összefutniXD

Egyébként, nemrossz haikuk, de én akkor is a hagyományosabb vonalat kicsit jobban szeretem, mert azért mégis az adja a...lényegét a dolgonak, a varázsát. /van, aki vámpíroknál konzervatív, én ebben vagyok kicsit az./

Movie Makerrel vágsz hangot? Hát ezért tartott annyi ideig nekedXD Vannak könnyen használható hangvágó programok:p /láttam is már használatban olyat, oszttársak olyannal vágnak gyorsanXD/

Aztán... ha majd túljutottam a fényképgép-problémáimon, lefotózom:p /úgyis fehér háttérre lett felragasztvaXD/ amúgy nemrossz képek. ^^ csak kicsikXD

Tadeshi 2010.01.31. 12:33:17

@Kishi: Kellett, mert nem tudtam, mennyi idő eljutni a Szent Laciig, úgyhogy előbb indultam negyed órával, mint Évi mondta. xD (S mint említettem, nekem nagy. xD)
Örülök, hogy tetszenek. Hagyományosat... Hát... Ahhoz először is minimum japánnak kellett volna születnem, nemde? XD
Jó, most még baszakodjak a letöltéssel is, meg a kereséssel? XD Egyszerűbb volt, úgy. És amúgy is, én legalább értek hozzá - ellentétben a csapatunk másik tagjával xD - szóval annyira nem volt halálos. De legközelebb újságot csinálunk és kész. xD
Remek! x3 S kiragasztottad? *.* Aiyaaaa! x3
Kicsik, kicsik... Christopher hibája! XD Nagyobbat nem tud! XD

Kishi 2010.01.31. 18:38:58

@Tadeshi: Akkor meg ne panaszkodj, hogy nem jövök:p /így is örülj, hogy ofő pontosan engedett ki, Bálint noszogatásáraXD/
Szerintem egyszerűen ismerni kell csak a szimbolikájukat, s megy, nem kell ehez japánnak lenni:p
Szerintem Movie Makerhez bárki érthet, akinek van kedve kitapasztalniXD /pár éve amv vágásnál én is játszottam vele, nem bonyolult annyiraXD/
Ki bizony. Ha feljöttél volna, láttad volna. Kihagytad, így jártál =P

Tadeshi 2010.01.31. 19:37:41

@Kishi: Panaszkodtam? A panaszkodás nem ilyen. xD (Nem is tudom, panaszkodtam-e már itt blogon... xD)
De nem ismerem. xD (Talán majd... xD)
Igen. Én is próbálkoztam AMV-varigcsálással, de letettem róla, mert rájöttem, hogy rohadt szar lett. xD
Sietnem kellett haza. =P

Vitigreen 2012.12.08. 01:04:44

Nem hiszem el, hogy verstant akarok tanulni, és gyanútlanul rákeresek a hémiepesz kólonra, és te vagy a második találat a négyből... igazán lassíthatnál! :D Peace! Hnap látjuk egymást...

Vitigreen 2012.12.08. 01:07:24

btw.: mi a felosztása a kolónnak? daktilus, daktilus, csonka?

Vitigreen 2012.12.08. 01:14:02

ps.: a Winter'll - ejtsd már ki nekem, úgy hogy csak 2 szótag! az 'll csak írásban működik, meg ott, ahol magánhangzó után jön. Amúgy tetszik, de a rím /tudom, h nem kell rímelnie/ kedvéért megcserélném az első 2 szót: Flower butterfly
Winter's bonehands will crush you
There's nowhere to fly

az én verzióm minor változtatásokkal. :D have fun!

Tadeshi 2012.12.08. 20:47:03

@Vitigreen: Mi az, hogy lassíthatnék, tudod, hány éves ez a poszt?! XD Nézd már meg a dátumot, kérlek! XD
BTW, szerintem nincs még egy blogger kis hazánkban, akinek bármi fogalma lenne a hémiepesz-kólonról... Ha találkozom egyel, visszavonom, becsszó. =)
Én ki tudom ejteni, ha gondolod, holnap produkálom neked - sűrűn látjuk egymást újabban xD - s köszönöm az átírást. ^^ További jó haikuírást!
(U.i.:
Nem tudtad volna
Egybe tömöríteni
A mondandódat? =P)
süti beállítások módosítása